Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدها تن از دانشجویان و حامیان حزب اپوزیسیون تایلند در بانکوک در اعتراض به تصمیم دادگاه قانون اساسی این کشور برای انحلال این حزب، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایسنا، دادگاه قانون اساسی تایلند روز جمعه حزب "آینده رو به جلو" را که دومین حزب اپوزیسیون بزرگ این کشور است و در انتخابات سال گذشته میلادی بیش از شش میلیون رای به دست آورد و سوم شد، به دلیل دریافت وام از بنیانگذارش منحل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، این دادگاه همچنین ۱۶ تن از اعضای اجرایی این حزب از جمله رهبر آن را نیز به مدت ۱۰ سال از فعالیت سیاسی منع کرده است.

اتحادیه دانشجویان تایلند خواستار برگزاری تجمعی در دانشگاه "تاماسات" در اعتراض به انحلال این حزب شد.

رییس این اتحادیه به رویترز گفت: ما این تجمع را در اعتراض به بی‌عدالتی در کشور برگزار می‌کنیم.

وزارت بهداشت تایلند در میانه نگرانی‌ها از شیوع کروناویروس در این کشور درباره برگزاری تجمعات هشدار داده است.

یک سخنگوی حزب "آینده رو به جلو" اظهار کرد، حامیان این حزب امروز، یکشنبه در آستانه مباحثه علیه این حزب در پارلمان که قرار است روز دوشنبه برگزار شود، در بانکوک یک رویداد "رای اعتماد" برگزار می‌کنند.

برد آدامز، مدیر بخش آسیای دیده‌بان حقوق بشر اظهار کرد، انحلال این حزب "یک ضربه فنی برای اقدامات تایلند در بازیابی حاکمیت دموکراتیک پس از یک دیکتاتوری نظامی است".

وی افزود: این تصمیم به طور جدی اپوزیسیون سیاسی را به نفع حزب حاکم تحت حمایت ارتش تضعیف می‌کند و به طرز ناعادلانه‌ای آرای بیش از شش میلیون حامی حزب "آینده رو به جلو" را لغو می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تایلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی پایانی تیم ملی هاکی بانوان برای حضور در قهرمانی آسیا

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، هشتمین اردوی تیم ملی هاکی بانوان کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آغاز شد. اسبقیان معاون وزیر ورزش از این اردو بازدید کرد.

در این اردو ۲۱ بازیکن زیر نظر سرمربی چینی - آمریکایی تیم ملی (جون‌کنت‌ول)، آخرین تمرینات خود را پیش از اعزام به رقابت‌های آسیایی تایلند انجام می دهند.

مسابقات هاکی سالنی بانوان آسیا ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد که این رقابت ها، انتخابی جام‌جهانی نیز محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • (عکس) کار عجیب و هنرمندانه برنجکار تایلندی برای جذب گردشگر
  • مرگ صدها هزار ماهی بر اثر گرما در ویتنام (فیلم)
  • اردوی پایانی تیم ملی هاکی بانوان برای حضور در قهرمانی آسیا
  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات