Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، هیچ اطلاعاتی که نشان ‌دهد روسیه در حال مداخله در کمپین ریاست جمهوری آمریکاست، به امید اینکه دونالد ترامپ دوباره در انتخابات 2020 پیروز شود، وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، اظهارات رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا پس از صحبت‌های ضد و نقیض درباره نشست اخیر مقام‌های اطلاعاتی پشت درهای بسته با قانونگذاران آمریکایی درباره مداخله روسیه در کمپین 2020 مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شد، به این قانونگذاران گفته نشد که روسیه برای کمک مستقیم به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش می‌کند. اما دیگر مقام‌های مطلع از این نشست گفتند، به آن‌ها گفته شد که کرملین به دنبال کمک به نامزدی ترامپ است. این مقام‌ها که درباره نشستی محرمانه سخن می‌گفتند، خواستند نامشان فاش نشود.
رابرت اوبراین در مصاحبه با ای‌بی‌سی که امروز (یکشنبه) به صورت کامل منتشر می‌شود، تاکید کرد: مشاور امنیت ملی به اطلاعات به خوبی دسترسی دارد. هیچ اطلاعاتی که نشان دهد روسیه کاری در راستای تلاش برای انتخاب دوباره رئیس‌جمهوری ترامپ انجام می‌دهد، ندیده‌ام.  
تحقیقات حدودا دو ساله به رهبری رابرت مولر از شورای ویژه به این نتیجه رسید که یک عملیات پیچیده تحت رهبری کرملین برای اختلاف‌افکنی در آمریکا و ایجاد اختلال در انتخابات 2016 از طریق حملات سایبری و رسانه‌های اجتماعی در جریان بود. مقام‌های اطلاعاتی هشدار دادند که روسیه قصد دارد همین کار را در 2020 تکرار کند.
با این حال اوبراین مدعی شد که او یا رهبران ارشد در آژانس‌های اطلاعاتی هیچ اطلاعات یا تحلیلی که نشان‌دهنده قصد روسیه برای کمک به ترامپ باشد ندیده‌اند.    
مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: همه آنچه می‌دانم این است که جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا از آن جلسه ناخشنود بودند و تاکید می‌کردند که هیچ اطلاعاتی برای آنچه گفته شد وجود ندارد. من حتی نمی‌دانم که چیزی که منابع گفته‌اند درست است یا خیر. خب همانطور که می‌دانید این‌ها اطلاعات نشت کرده از آن جلسه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اطلاعات مسکو ترامپ مشاور امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که در هفته‌های اخیر ایالات متحده به طور مخفیانه تسلیحات دوربردی را به اوکراین برای استفاده علیه روسیه ارسال کرده است - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رویترز به نقل از این مقام آگاه گزارش داد که آمریکا در هفته‌های اخیر به طور مخفیانه موشک‌های دوربرد ATACMS به اوکراین برای استفاده علیه روسیه داده است. 

به گفته این مقام آمریکایی، این موشک‌ها در بسته کمک نظامی 300 میلیون دلاری به اوکراین که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در 12 مارس تصویب کرد، وجود داشت.

وی در ادامه افزود: این موشک‌ها برای اولین بار در ساعات اولیه 17 آوریل علیه یک فرودگاه روسیه در کریمه که حدود 165 کیلومتر از خطوط مقدم اوکراین فاصله داشت، پرتاب شد.

تحولات اوکراین| عواقب ارسال موشک‌های دوربرد غربی به اوکراین

ارسال سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS) با برد تا 300 کیلومتر موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن بحث می‌شد هرچند موشک‌های با برد متوسط در سپتامبر سال گذشته به اوکراین عرضه شده بود.

پنتاگون در ابتدا با استقرار موشک‌های دوربرد مخالف بود، زیرا می‌ترسید که از دست دادن موشک‌ها از انبار آمریکا به آمادگی نظامی خود واشنگتن آسیب برساند. همچنین نگرانی هایی وجود داشت که اوکراین از آنها برای حمله به اهدافی در عمق روسیه استفاده کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه