Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایلنا، ذوعلم (رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی)  این اواخر گفته است: «برخی معلمین  ساعت زمان آموزشی خود را طی ۲-۳ روز و به صورت فشرده انجام می‌دهند و در نتیجه کیفیت آموزشی افت شدیدی پیدا می‌کند. ما باید توجه داشته باشیم که یک معلم در واقع کارمند دولت است و باید ۴۸ ساعت در هفته کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

جعفر ابراهیمی (فعال صنفی معلمان و بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور) در پاسخ به این اظهارات می‌گوید: مستقل از دولت‌ها، سیاست‌های حاکم بر آموزش و پرورش طی سال های اخیر، کاهش بار مسئولیت دولت در عرصه ارائه خدمات آموزشی، بی‌ثبات‌سازی شغل معلمی، خصوصی‌سازی و پولی‌سازی آموزش بوده است؛ این سیاست‌های ضدآموزشی در دولت‌های بعد از انقلاب با توجه به شرایط و مشخصات هر دوره همواره جریان داشته، اما می‌توان به مدد آمار و با اتکا بر تجربه زیسته شغل معلمی به وضوح درک نمود که در دوران احمدی‌نژاد افول نظام آموزشی شتاب بیشتری گرفته و در دوران روحانی به اوج خود رسیده است.

او ادامه می‌دهد: یکی از شاخص‌های اصلی افول واقعی یک نظام آموزشی، کیفیت‌زدایی از نظام آموزشی و غلبه شاخص‌های کمی بر شاخص‌های کیفی است که معلمان و دانش آموزان ازجمله قربانیان اصلی این سیاستگذاری غیرآموزشی به شمار می‌آیند. در این بین، متاسفانه ما دانش‌آموزانی در دوره دوم متوسطه روبرو هستیم که قادر به نوشتن و خواندن صحیح نیستند!

به گفته‌ی وی، بررسی و مشاهده‌ی تجربه دیگران به خصوص کشورهای موفق اسکاندیناوی نشان می‌دهد هر جا محتوای آموزشی با توجه به نیازهای کودکان تهیه شده، شاخص‌های کیفی آموزش بهبود یافته ‌است اما در ایران، با یک فرار رو به جلو، مساله را وارونه جلوه داده و کاستی‌ها را به غلط به ساعات کاری معلمان مربوط می‌کنند!

در اکثر کشورهای جهان معلمان زیر سی ساعت در هفته تدریس می‌کنند

ابراهیمی اضافه می‌کند: در حالی بحث ۴۸ ساعت تدریس در هفته را وسط می‌کشند که در اکثر کشورهای جهان معلمان زیر سی ساعت در هفته تدریس می‌کنند و حتی در برخی کشورها معلمان کمتر از ۲۴ ساعت در هفته تدریس می‌کنند؛ در ژاپن یک معلم تنها ۱۴ ساعت در کلاس درس به تدریس می‌پردازد و ۳۰ ساعت در هفته معلمان به امور فوق برنامه و پژوهش در مدرسه می‌پردازند و بابت آن حقوق می‌گیرند.

ابراهیمی معتقد است؛ مدیران آموزشی، به عمد بحثِ ساعت تدریس معلمان را وسط کشیده‌اند تا از طریق آن کمبود نیروی کار آموزشی را جبران کنند، تا بتوانند بر تراکم بالای ۴۰ نفر دانش‌آموزان در برخی مناطق بر پولی و خصوصی‌سازی آموزش، آمار واقعی کودکان طرد شده از مدرسه و مناسبات نادرست و نئولیبرالی سرپوش بگذارند.

او در پایان تاکید می‌کند: جالب اینجاست که خواسته و پیشنهاد آقایان یعنی ۴۸ ساعت کار در هفته، حتی بیشتر از ۴۴ ساعت کار در هفته طبق قانون کار است! این در حالیست که همین الان معلمان در بخش خصوصی و خرید خدمات، هفته‌ای ۴۴ ساعت کار می‌کنند اما درآمدشان به یک میلیون تومان هم نمی‌رسد!

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جعفر ابراهیمی کیفیت آموزشی معلم تمام وقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: داروخانه‌های این شهرستان بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد و این قشر قادر به بهره‌گیری از این خدمات نیستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین صائبی عصر امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست مشترک با مسئولان شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون در محل آن اداره به دغدغه‌های بهداشت و درمان معلمان و دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: ماهانه مبلغی بابت بیمه تکمیلی از حقوق معلمان کسر می‌شود تا خدمات ویژه به آنان ارائه شود اما داروخانه‌های تیران و کرون این خدمت را پوشش نمی‌دهند.

وی افزود: بیش از هزار ۲۰۰ معلم در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند که هزینه بیمه تکمیلی را پرداخت کرده اما به دلیل عدم پوشش خدمت در داروخانه‌ها و برخی از مراکز درمانی، قادر به بهره‌گیری از خدمات ویژه نخواهند بود.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون ادامه داد: معلمان برای برای بهره‌گیری از این خدمات باید به شهرستان مجاور یا مرکز استان مراجعه کنند و یا فاکتور هزینه‌ها را به بیمه مرکزی ارائه بدهند که این کارها مشقت به همراه دارد.

صائبی با اشاره به اینکه پوشش بیمه‌ای در مراکز درمانی این شهرستان شرایط را برای خدمت گیری بیشتر تسهیل می‌کند، خاطرنشان کرد: مدیریت شبکه بهداشت و درمان این شرایط را تسهیل کند تا پوشش بیمه و حمایت‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار دانش‌آموز در بیش از ۱۲۰ مدرسه تیران و کرون مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: سلامت روح و جسم آنان حائز اهمیت بوده و پایش سلامت دوره‌ای و همچنین ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی و معاینات به تداوم سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون اضافه کرد: هر یک از این دانش آموزان سفیر سلامت در خانواده‌ها هستند که اگر به آموزش آنان توجه شود آنگاه مفاهیم به اعضای زیادی از جامعه می‌رسد.

دغدغه جدی درمانی در تیران و کرون

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون در این جلسه به دغدغه‌های درمانی مردم و مسئولان این شهرستان اظهار کرد: کمبود امکانات و خدمات تخصصی از مطالبات این منطقه است که با همکاری خیرین و دولت قابل رفع است.

عباس قاری با بیان اینکه احداث بیمارستان امام رضا (ع) در دستور کار قرار گرفته، افزود: بتن‌ریزی سقف آن انجام شده و مراحل بعدی ساختمان سازی آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تا بهره برداری کامل این پروژه تجهیز و تأمین نیروی متخصص بیمارستان بهنیا باید انجام شود تا اختلالی در خدمت رسانی نداشته باشیم.

کد خبر 747337

دیگر خبرها

  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • سایه روشن ورود توصیه‌ای بانک‌ها به واگذاری سرخابی‌ها
  • ارتباط با دنیا در صورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی را هم جویا شوید!
  • ارتباط با دنیا درصورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی هم جویا شوید!
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان