Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@04:45:12 GMT

دبی، سکوی پرتاب سهراب به توکیو

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۳۶۷۵

به گزارش ایلنا، تورنمنت وزنه‌برداری غرب آسیا که یکی از رویدادهای معتبر گزینشی بازی‌های المپیک 2020 توکیو در رشته وزنه‌برداری به‌شمار می‌رود قرار است از روز سه‌شنبه هفته جاری (6 اسفند) در شهر دبی آغاز شود؛ رقابتی معتبر و مهم بخصوص برای تعدادی از ملی‌پوشان اسم و رسم‌دار وزنه‌برداری ایران مثل سهراب مرادی، علی هاشمی، رضا بیرالوند و علی داودی که از شانس بیشتری نسبت به بقیه وزنه‌برداران ملی‌پوش برای کسب یکی از دو سهمیه ورودی ایران در بازی‌های المپیک توکیو برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبی، سکوی پرتاب سهراب به توکیو

بازی‌های وزنه‌برداری غرب آسیا که امسال به‌خاطر در پیش بودن بازی‌های المپیک 2020 توکیو با داشتن امتیاز نقره‌ای (سیلور المپیک) یکی از مسابقات گزینشی قابل قبول در رشته وزنه‌برداری برای کسب و ارتقای امتیازات گزینشی ستاره‌های وزنه‌برداری سراسر دنیا به‌شمار می‌رود، بیشتر از سایر ملی‌پوشان مدعی حضور در المپیک برای سهراب مرادی دارای اهمیت ویژه است. سهراب بعد از مدت‌ها دوری از میادین مختلف به‌خاطر آسیب‌دیدگی و انجام چند عمل سنگین جراحی، این‌ روزها به‌تنهایی و جدا از سایر وزنه‌برداران ملی‌پوش تقریباً با روشی شبیه به کیانوش رستمی، تنها تمرین کردن را برای آماده‌سازی خود انتخاب کرده است. تمرینات انفرادی که گفته می‌شود شرایط آمادگی نسبتاً ایده‌آلی را برای ستاره 96کیلویی و پرامید وزنه‌برداری ایران در مسیر رسیدن به المپیک و بازگشت به شرایط رکوردی ایده‌آل قبلی به‌وجود آورده است. البته تفاوت تنها تمرین کردن سهراب مرادی با کیانوش رستمی این است که سهراب با هماهنگی مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری و تشخیص کادر فنی تیم ملی سعی دارد با تمرکز بیشتر روی تمریناتش خیلی زود به آمادگی رکوردی قبل از آسیب‌دیدگی خود برسد زیرا ستاره 96کیلویی وزنه‌برداری ایران این روزها بیشتر از قبل نگران رسیدن به شرایط آرمانی برای رفتن زیر وزنه‌های سنگین و کسب امتیازی بالا برای قرار گرفتن جزو بهترین نفرات دسته 96کیلوگرم و حضور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو است.

 

تمرین بی‌سروصدا برای غافلگیری رقبا

قطعاً یکی از اتفاق‌های خوبی که این روزها می‌توان در رفتار حرفه‌ای سهراب مرادی، ملی‌پوش 96کیلویی کشورمان به نسبت برخی رقبای داخلی و خارجی او شاهد بود، سکوت و بی‌سروصدا حرکت کردن این وزنه‌بردار در مسیر رسیدن به آمادگی ایده‌آل و غافلگیری رقبای 96کیلویی المپیکی در مسیر کسب سهمیه حضور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو است. سهراب در سال‌های گذشته و قبل از اینکه با آسیب‌دیدگی‌های متعدد (کمر و کتف) دست و پنجه نرم کند، همواره سعی داشت در فضای مجازی با رفتن زیر وزنه‌های سنگین و انتشار تصاویر این رکوردشکنی‌های بی‌حاصل و غیرضروری، رقبا و اهالی وزنه‌برداری را از شرایط آرمانی خود مطلع و آگاه کند اما انتشار این تصاویر در نهایت به ضرر خود او منتهی شد و با آسیب‌دیدگی و حاشیه‌های ریز و درشت برای ستاره 96کیلویی کشورمان دست و پاگیر شد.

حالا اما سهراب مرادی با درس گرفتن از آن حواشی و تجربیات تلخ گذشته، منطقی‌ترین و درست‌ترین مسیر ممکن را برای رونمایی از توانمندی‌های رکوردی و خیره‌کننده خود در مسیر کسب سهمیه گزینشی بازی‌های المپیک 2020 توکیو در پیش گرفته است. سهراب به این نتیجه رسیده که به‌جای شلوغ‌کاری بیخودی در فضای مجازی و ملتهب کردن شرایط پیش‌رو برای خود، بهتر است تمام تمرکزش را روی کارش قرار دهد و با این سکوت معنادار خود ضمن خنثی کردن حواشی پیرامونش، شرایطی مساعد از نظر روحی، روانی و رکوردی برای خود ایجاد کند. ضمن اینکه قطعاً بی‌سروصدا تمرین کردن و آماده شدن سهراب برای رقبای داخلی و خارجی او مطمئناً آزاردهنده و استرس‌زا خواهد بود. به هر حال سهراب مرادی این روزها به دور از جمع اردونشینان ملی‌پوش تمرین انفرادی را در دستور کار خود قرار داده تا با حضور در رقابت‌های غرب آسیا که قرار است از روز سه‌شنبه 6 اسفند در شهر دبی امارات آغاز شود روی تخته رفته و با ثبت یک رکورد ایده‌آل و کسب امتیاز بالا، هم رقبای خود را شگفت‌زده کند و هم در تورنمنت دبی از سهراب مرادی جدید و متفاوت با آنچه قبل از آسیب‌دیدگی از او سراغ داشتیم رونمایی کند.

 

رضا عباسپور  

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بازی های المپیک 2020 توکیو سهراب مرادی وزنه برداری آسیب دیدگی ملی پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه شجاعی مقام اول سی و چهارمین مسابقه طراحی زاکا که اواخر سال گذشته میلادی توسط اداره نمایشگاه مد وابسته به شهرداری منطقه تایتو (یکی از مناطق بیست و سه گانه توکیو) برگزار شده بود، به خود اختصاص داد.

شجاعی هنرمند ایرانی از شهر ارومیه با ارسال طرح هنری خود که کلاه با الهام از بنای کاربردی بادگیر یزد بود، موفق شد جایزه رتبه نخست این نمایشگاه و هم چنین جایزه یکی از داوران را کسب کند.

نماینده شهرداری تایتو با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو جایزه معصومه شجاعی را به سرپرست این رایزنی تحویل داد.

کد خبر 6087830 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • بادامکی: باید برابر آلومینیوم باتجربه‌تر بازی می‌کردیم/ پرتاب اشیاء از سمت هواداران حریف بود
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)
  • سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد