Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام پنج گروه ارزیاب اعزام سریع هلال احمر به منطقه زلزله زده قطور شهرستان خوی در شمال آذربایجان‌غربی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حامد سجادی افزود: با کسب خبر وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۷ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در حوالی قطور شهرستان خوی در شمال آذربایجان‌غربی بلافاصله ستاد بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط تلفنی با جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی دستورات لازم ستادی برای اعزام پنج تیم ارزیاب از نزدیکترین پایگاهها (سه تیم خوی و دو تیم سلماس) به منطقه زلزله زده صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم اکنون نیروهای ارزیاب هلال احمر وارد منطقه زلزله زده شده و مشغول انجام ارزیابی های اولیه و ثانویه وقوع این زمین لرزه است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: طبق گزارش های اولیه این تیم ها ترک خوردگی و تخریب جزئی در برخی از روستاهای نزدیک به محل وقوع این زمین لرزه مشاهده شده است.

سجادی اضافه کرد: با توجه به اینکه منطقه زلزله زده کوهستانی است هنوز نیروهای عملیاتی امدادگر و نجاتگر هلال احمر وارد منطقه زلزله زده نشده اند.

به گزارش روز یکشنبه مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر روز یکشنبه حوالی قطور، فیرورق در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

این زلزله ساعت ۹ و ۲۲ دقیقه و ۵۹، در طول ۴۴.۵۹، عرض ۳۸.۵۲ و عمق ۶ کیلومتری رخ داده است.

این زلزله در ۱۷ کیلومتری قطور (آذربایجان غربی)، ۳۱ کیلومتری خوی (آذربایجان غربی) و ۳۲ کیلومتری زرآباد (آذربایجان غربی) به وقوع پیوسته است.  

نزدیکترین مراکز استان ها به محل وقوع این زلزله ارومیه در ۱۱۵ کیلومتری و تبریز در ۱۵۶ کیلومتری آن ثبت و گزارش شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زلزله ریشتر زمین لرزه منطقه زلزله زده آذربایجان غربی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان

رضا حاجیلری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی اعلام سطح نارنجی هواشناسی، تغییرات جوی و بارندگی‌های شدید روز گذشته و صبح امروز، در برخی شهرستان‌ها موجب آبگرفتگی و آسیب شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در آزادشهر و رامیان روستای مرزبان، رضا آباد، پل سیاه چو و سنگستان، در علی آباد کتول روستای مهدی آبادی، در بندر گز روستای محمد آباد و در آق قلا روستای یانپی و در گنبدکاووس بلوار دانشجو سطح شهر و روستای سپاهی تحت تأثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی ۱۰ تیم شامل ۳۵ نیروی عملیاتی از هلال‌احمر شهرستان‌های تحت تأثیر برای ارزیابی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه با دریافت گزارشات جدید آبگرفتگی نیروها برای ارزیابی اعزام می‌شوند، افزود: امدادگران تا کنون به ۲۸ خانواده شامل ۱۱۲ حادثه دیده امدادرسانی کردند.

حاجیلری اظهار کرد: در این امداد رسانی عمده ترین خدمات تخلیه آب خانه‌ها بوده و در برخی مناطق مورد نیاز بسته غذایی ۷۲ ساعته و پتو توزیع شده است و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر گلستان(EOC) با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده دریافت تماس‌های اضطراری هموطنان است

کد خبر 6087993

دیگر خبرها

  • یک فوتی و ۳ مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره
  • واژگونی پژو پارس در محور لردگان به دهدز جان یک نفر را گرفت
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • مصدومیت سه تن در تصادف محور نقده - پیرانشهر
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید