Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@12:51:15 GMT

بارش شدید باران و برف در برخی مناطق کشور

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۴۴۱۹

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران و برف در شمال شرق و برخی نقاط دیگر کشور گفت: دمای هوا طی روز سه شنبه (۶ اسفند) در نوار شمالی به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، صادق ضیائیان با بیان این که امروز (۴ اسفند) در برخی نقاط شمال غرب، غرب و شمال شرق بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: بعد از ظهر فردا (۵ اسفند) با ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب به کشور ابتدا در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران شروع می‌شود سپس در جنوب غرب بارش باران خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌تدریج بارش‌ها به مناطق مرکزی و دامنه‌های البرز کشیده می‌شوند.

وی ادامه داد: روز سه شنبه (۶ اسفند) با تقویت این سامانه گستره آن علاوه بر زاگرس مرکزی، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق را نیز فرامی‌گیرد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که روز چهارشنبه ( ۷ اسفند) بارش در این مناطق ادامه دارد، گفت: روز پنجشنبه (۸ اسفند) بارش پراکنده در شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و به‌تدریج سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می‌شود همچنین از روز سه‌شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه (۶ و ۷ اسفند) بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور تشدید می‌شود و در شمال شرق کشور نیز طی روز چهارشنبه بارش شدید خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: از بعد ازظهر سه شنبه (۶ اسفند) با توجه به جریانات شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد و با افزایش سرعت وزش باد دریای خزر نیز مواج می‌شود.

به گفته وی خلیج فارس از اواخر روز دوشنبه تا چهارشنبه (۵ تا ۷ اسفند) مواج است و روز سه‌شنبه در شمال غرب و جنوب غرب و روز چهارشنبه (۷ اسفند) در شرق، جنوب شرق و جنوب وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق جنوبی و شرق با گرد و خاک همراه است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ اسفند) نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر ابری گاهی همراه با وزش باد و در اواخر وقت بارش خفیف باران با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (۶ اسفند) نیز ابری همراه با بارش باران و مه رقیق و در بعضی ساعات وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات آزادراه تهران شمال اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بارش باران برف کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات آزادراه تهران شمال اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب روز سه شنبه پیش بینی شمال شرق جنوب غرب ۶ اسفند وزش باد ۷ اسفند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه اظهار کرد: در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا این وضعیت علاوه بر مناطق مذکور برای در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان، خلیج فارس و تنگه هرمز نیز رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای روز پنج‌شنبه به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبارهای پراکنده دارند در سایر مناطق کشور، بارش‌های قابل ملاحظه در پیش است.

رفیعی در ادامه بیان کرد: روز جمعه نیز در جنوب و جنوب شرق بارش ها پراکنده است اما در سایر مناطق کشور بارش ها قابل ملاحظه خواهند بود.

به گفته کارشناسی سازمان هواشناسی؛ شدت بارش ها که در حد هشدار نارنجی است برای امشب در نیمه جنوبی ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و کردستان پیش‌بینی شده است که سیلابی شدن مسیرها و طغیان رودخانه ها را در پیش دارد. لذا هموطنان در این مناطق باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

وی افزود: تا روز پنج شنبه آب های جنوب کشور مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است و در چهار روز آینده در مناطقی از سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد در بعضی از ساعات وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک را داریم.

تهران آخر هفته بارانی می‌شود

وی افزود: از روز پنجشنبه تا شنبه علاوه بر افزایش ابر در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است؛ همچنین طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

کد خبر 6093192 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • فیلم/ بارش شدید باران در مسجدالنبی
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه + فیلم
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان