Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@21:24:26 GMT

مراکز آموزشی کانون زبان گیلان تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۴۶۶۴

مراکز آموزشی کانون زبان گیلان تعطیل شد

خدیجه تقی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کانون زبان زیر مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است بنابراین بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به منظور افزایش آمادگی و جلوگیری موثر از گسترش شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

وی افزود :  دست اندرکاران در ۱۷ شبعه کانون زبان آماده پاسخگویی به اولیاء هستند ضمن اینکه اقدامات لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا در این شعبات انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزون بر ۱۲ هزار نفر در ۱۷ شعبه کانون زبان استان گیلان در حال فراگیری آموزش هستند.

بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان مراکز آموزشی ، علمی استان  اعم از مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه های غیردولتی، مهدهای کودک به منظور افزایش آمادگی و جلوگیری موثر از گسترش  ویروس کرونا از امروز "یکشنبه تا چهارشنبه" در استان گیلان تعطیل است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  
در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

برچسب‌ها رشت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گیلان رشت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گیلان ویروس کرونا کانون زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های هجدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با حضور سعید سلیمان‌پور، دبیر جشنواره، بهرعلی محمودی رئیس گروه قرآن عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و مدیر اجرایی جشنواره شعر رضوی، عصر دوشنبه در سالن مراسمات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی برگزار شد.

بهرعلی محمودی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر اجرایی جشنواره شعر ترکی رضوی در این کارگاه گفت: شعرای ولایی که در مدح و وصف اهل بیت (ع) و در شان امام رضا (ع) شعر سرایی می‌کنند خادمان گمنام امام رضا و اهل بیت هستند و این اشعار است که از این شاعران به یادگار خواهد ماند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، گفت: خوشبختانه امسال تعداد اشعار ارسالی رشد چشمگیری داشته و ۵۳۶ اثر از داخل و خارج کشور به هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری ارسال شده که از این تعداد ۴۱۶ مورد از داخل و ۱۲۰ اثر از خارج کشور کشورهای ترکیه، آلمان، آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق است.

محمودی با اشاره به اینکه جشنواره ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری در شهرستان سلماس برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر خوانی در شهرستان های سلماس، چایپاره، نقده، خوی و میاندوآب و برگزاری محافل شعر در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، تهران، قزوین و کشور ترکیه تا آخر خردادماه ۱۴۰۳ و برگزاری مراسم شعرخوانی در کشور عراق در اربعین حسینی از جمله برنامه های جنبی این جشنواره خواهد بود.

سعید سلیمان‌پور، دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری رضوی نیز در این مراسم گفت: شهرستان خوی شهر فرهنگ و ادب است و این شهرستان در طول تاریخ شاعران بزرگ و بلند آوازه‌ای همچون استاد آغاسی، سید منصور دیبا، ملا مهرعلی فدوی و صدها شاعر به‌نام دیگر که در مدح و منزلت اهل بیت پیامبر اکرم (ص) شعرسرایی کرده‌اند و آثار بی‌نظیر آنها در کتاب‌ها و دل وزبان عاشقان اهل بیت جاری است را دارد.

سلیمان‌پور در ادامه با اشاره به تاثیر شعر در جامعه، گفت: همه ساله مراسم شعرخوانی که در شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) در محضر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود امسال رهبر معظم انقلاب در سخنان خود فرمودند؛ شعر یک رسانه بین‌المللی و مهمی است که اثر آن از صد موشک و پهباد هم بیشتر است و جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و امروز هرکشوری که رسانه قوی داشته باشد پیروز میدان است و هر شاعری که در مدح و منزلت چهارده معصوم با اخلاص و قربت الی الله حتی یک بیت شعر بگوید در پیش ائمه اطهار جایگاه دارد و اجر و پاداش معنوی خود را خواهد گرفت.

براساس این گزارش : در ادامه مراسم تعدادی از شعرای خوی در مدح ائمه اطهار (ع) شعرخوانی کردند.

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • برداشت گل گاو زبان در گیلان
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد