Web Analytics Made Easy - Statcounter

تور استانبول با توجه به جاذبه های این شهر می تواند بسیار متنوع و جذاب باشد. توریست ها معمولا قبل از آگاهی از برنامه های تور در تلاش هستند که اماکن و جاذبه های گردشگری شهر مد نظر را جستجو نموده و بر اساس ان تور مناسب را انتخاب نمایند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یکی از جاذبه های گردشگری که همواره توریست های زیادی را به سمت خود جلب می کند کاخ توپکاپی در استانبول می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا این کاخ در برنامه گردشگری تور استانبول قرار دارد. کاخ توپکاپی که امروزه به عنوان موزه شناخته می شود در قدیم جز حرمسراها و خانه های حاکمان عثمانی بوده است.

تور استانبول با توجه به جاذبه های این شهر می تواند بسیار متنوع و جذاب باشد. توریست ها معمولا قبل از آگاهی از برنامه های تور در تلاش هستند که اماکن و جاذبه های گردشگری شهر مد نظر را جستجو نموده و بر اساس ان تور مناسب را انتخاب نمایند.

شهر استانبول با توجه به تاریخچه قدیمی آن دارای بخش های دیدنی زیادی است. یکی از جاذبه های اصلی گردشگری استانبول کاخ توپکاپی می باشد. این کاخ که امروزه به عنوان موزه از ان یاد می شود قبلا به عنوان خانه و یا حرمسرای سلطان های عثمانی مورد استفاده قرار می گرفت. با توجه موقعیت این کاخ در بحث مراودات سیاسی و اقتصادی این کاخ بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است.

آشنایی با تاریخچه کاخ توپکاپی در شهر استانبول:

کاخ توپکاپی حدودا در اواسط قرن ۱۵ توسط سلطان محمد دوم، پادشاه عثمانی ساخته شد. از لحاظ جغرافیایی این کاخ در یک شبه جزیره کوچک بنا گردید که نزدیک به تنگه بسفر می باشد. گفتنی است که در دوران عثمانی این کاخ نقطه عطف حکومت پادشاهان عثمانی بوده است. افراد بومی از این کاخ عموما به محلی با دروازه توپ های بزرگ یاد می نمایند زیرا بین دروازه های توپکاپی، توپ های بزرگی قرار داشت که نشانه پیروزی ها و فتح های بسیار بوده است.

گفته می شود که کاخ توپکاپی بین ۵ الی ۸ هزار نیروی کار داشت. با توجه به مساحت کاخ توپکاپی که حدود ۷۰۰ هزار متر مربع می باشد دور از ذهن نیست که شاید برای بازدید کامل کاخ بیش از نیم روز، زمان نیاز باشد. دیوارهای کاخ توپکاپی به صورت متوسط حدود ۵ کیلومتر طول دارد. خاطر نشان می شود که کاخ توپکاپی، بزرگترین کاخ در جهان می باشد.

توریست ها در هنگام بازدید از این کاخ متوجه خواهند شد که کاخ توپکاپی دارای معماری خاورمیانه و به صورت تودرتو است. دلیل این مورد نیز این مهم می باشد که پادشان بسیار در طول زمان با توجه به سلیقه خود، بخش هایی به این کاخ اضافه نمودند. این کاخ دارای سه دروازه اصلی می باشد. هر کدام از دروازه های کاخ توپکاپی دارای نام خاصی می باشد که در زیر به آنها اشاره شده است:

۱-         باب السعد

۲-         باب سلام

۳-         باب همایون

آیا بازدید از کاخ توپکاپی در تور استانبول می تواند جذاب باشد؟

در تور استانبول معمولا بازدید از کاخ توپکاپی در تمام برنامه ها وجود دارد. از جمله مکان های جالب این کاخ اتاق های جداگانه برای ختنه، زنام صیغه ای، مادران و … می باشد که با معماری خاص طراحی شده است. این کاخ و یا در واقع موزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر پاسخگوی بازدید کننگان می باشد. در موزه توپکاپی که توسط آتاتورک برای بازدید عموم باز شد، می توان مبلمان ها و تزئینات خاصی متناسب با نوع اتاق مشاهده نمود. البته گفتنی است برخی از بخش های کاخ توپکاپی به دلیل بازسازی و ترمیم هم اکنون قابل دسترسی نمی باشند.

 

در بخش اعظمی از موزه توپکاپی شما می توانید عکاس برداری نمایید اما در اتاق هایی چون خزانه داری و یا اتاقی که آثار مقدس در آن نگهداری می شود، این اجازه داده نمی شود. اولین دروازه کاخ توپکاپی دروازه سلطان یا همایون قرار دارد که به حیاط سپاه ختم می شود. پس از گذشت از این محیط کسی اجازه ورود به صورت مسلح و سواره را نداشت. لذا می بایست به صورت پیاده مسافت را طی می نمودند. فضای سبز زیبایی که پس از حیاط سپاه وجود دارد، امروزه چشم هر توریستی را به خود جلب می نماید.  تور دبی ارزان آفرهای ویژه ای برای عید دارد.

به گزارش سفر باتو ، دروازه دوم این کاخ با عنوان دروازه سلام شناخته می شود و همانگونه که از نام آن مشخص می باشد، هر شخصی هنگام ورود از این دروازه می بایست به پادشاه سلام نماید. البته گفتنی است این دروازه تنها مربوط به خود سلطان بوده است.

دروازه سوم که با عنوان دروازه سعادت یافت می شود مخصوص اعیاد و جشن های بزرگ دربار بود. جالب است در نظر داشته باشید که دروازه مذکور توسط خواجه ها حمایت می گردید و با اذن شاه امکان ورود از این دروازه وجود داشت.

سخن آخر:

کاخ توپکاپی یکی از جاذبه های زیبای شهر استانبول می باشد که پیشنهاد میشود حتما طی سفر به استانبول از آن بازدید نمایید. معمولا موزه مذکور هر روز به جز سه شنبه ها در طول سال آماده میزبانی از توریست های کشور های مختلف می باشد. متوسط هزینه بلیط کاخ توپکاپی برای هر نفر ۴۰ لیر ترکیه در نظر گرفته شده است. چنانچه بلیط بازدید از این موزه را دریافت نمودید پیشنهاد می شود از حیاط و یا دروازه سوم به همراه موزه جواهرات و طلاها بازدید نمایید.

 

کاخ توپکاپی در سمت اروپایی شهر استانبول قرار دارد و در نزدیکی میدان سلطان احمد و پارک گولهانه قرار دارد. با توجه به اینکه مکان این کاخ در وسط شهر است، امکان دستیابی به آن با استفاده از تراموا، تاکسی  و وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی امکان پذیر است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تور استانبول شهر استانبول توریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب ترکیه در محاصره ریزگردها

حجم زیادی از ریزگردها که پس از وقوع طوفان شن در شمال آفریقا با بادهای شدیدی از این منطقه حرکت کرده بود و چند روز قبل نیز آسمان یونان را در «مه‌نارنجی» فرو برده بود، روز گذشته (پنج‌شنبه) به غرب ترکیه رسید و منجر به افت کیفیت هوا و کاهش دید در چندین شهر شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه «حریت دیلی» در گزارشی از این پدیده طبیعی نوشت: بادهای داغ از سمت لیبی به نواحی غربی ترکیه رسیده و شهرهایی از جمله استانبول، ازمیر، آنتالیا، بولو، تکیرداغ و موغلا (موغله) را فراگرفته است.

در این گزارش آمده است افزایش سطح ذرات معلق که توسط «شبکه ملی پایش کیفیت هوا» در ترکیه نظارت می‌شود، در این مناطق مشاهده شده که اندکی از استانداردهای سازمان جهانی بهداشت فراتر رفته است.

کارشناسان می‌گویند این رویدادهای جوی ناشی از انتقال ماسه و گرد و غبار ناشی از بادهای شدیدی است که عمدتا از صحرای آفریقا سرچشمه می‌گیرد.

پیش‌بینی می‌شود این تاثیر جوی تا اواخر امروز (جمعه) کاهش یابد با این حال تا دو روز دیگر در مناطق ساحلی و جنوب شرقی آناتولی ادامه خواهد داشت.

مشاهده ریزگردها در استانبول - آوریل ۲۰۲۴/ عکس: روزنامه «حریت‌ دیلی»

با این حال شبکه ملی پایش کیفیت هوای ترکیه اعلام کرد در استانبول به دلیل وزش باد، غلظت این ریزگردها افزایش نخواهد یافت و سلامت شهروندان را تهدید نمی‌کند.

کارشناسان همچنین توضیح می‌دهند افزایش چنین پدیده‌های اقلیمی در خاورمیانه و جنوب غرب آسیا ناشی از تغییرات آب و هوایی است و احتمالا در آینده، مناطق غرب و جنوب ترکیه را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • بازگشت تهرانگرد به قاب شبکه تهران
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا