Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@00:10:55 GMT

حضور ایران در نمایشگاه کتاب مسقط

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۶۰۴۶

حضور ایران در نمایشگاه کتاب مسقط

بیست و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب مسقط روز گذشته (سوم اسفندماه) با حضور جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در این دوره از نمایشگاه که با حضور شهاب بن طارق آل سعید (مشاور سلطان عمان)، عبدالعزیز الرواس (مشاور فرهنگی سلطان عمان) و عبدالمنعم بن منصور الحسنی (وزیر اطلاع‌رسانی عمان) افتتاح شد و حجت‌الاسلام نوری شاهرودی (سفیر جمهوری اسلامی ایران)، محمدحسین هاشمی (معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) و سیدعلی موسوی‌زاده (رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عمان) نیز در مراسم آغازین آن حضور داشتند، ۶۷۶ ناشر به‌صورت مستقیم از ۳۲ کشور و ۲۷۰ ناشر از طریق نمایندگی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع ۹۴۶ شرکت‌کننده در این نمایشگاه حضور دارند. بر اساس آمار اعلام‌شده، این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره قبل ۶۴ شرکت‌کننده و ۱۸۴ غرفه بیشتر دارد. ۱۵ نشست، ۱۱ سخنرانی، هفت شب‌ شعر، ۱۰ جلسه گفت‌وگو، ۳۱ کارگاه و ۱۰ برنامه اختصاصی از سوی مهمان ویژه در کنار بخش کودک برگزار می‌شود. مهمان ویژه این دوره استان «مسندم» از کشور عمان است.

در مراسم افتتاحیه از سه نفر از صاحبان اندیشه و هنر عمان در حوزه عکاسی، پژوهش تئاتر ‌و ادبیات کودک تقدیر شد. رونمایی از دایرة‌المعارف عمان در طول تاریخ و شعرخوانی عیدالله الکمالی از استان مسندم (مهمان ویژه نمایشگاه) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

نمایشگاه کتاب مسقط در سایه توجه به سلطان قابوس، سلطان فقید این کشور برگزار می‌شود و آن‌گونه که وزیر اطلاع‌رسانی این کشور اعلام کرده، در ۸۶ برنامه به نقش او پرداخته می‌شود.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره با مجموعه‌ای از کتاب‌های منتشرشده عربی در کشورمان به همراه کتاب‌های منتخب به فارسی حضور دارد. مجموعه آثار انتشارات صهبا در خصوص آثار و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری به زبان عربی ازجمله «مشروع الفکر الاسلامی فی القرآن»، «انسان بعمره ۲۵۰ سنه»، «استضافه الفردوس»، «الاسره لقاء مطول مع سماحه الامام الخامنئی»، «النهضه الحسینیه»، «الفجر الصادق»، «فی المنفی»، «شرح و تفسیر آیة‌الکرسی» و «المسیح فی لیله القدر» و در حوزه ادبیات مقاومت کتاب‌هایی از قبیل «البصیره و الاستقامه»، «الهواجس الثقافیه فی مشروع الحضاری المعاصر»، به همراه مجموعه‌ای از کتاب‌های ترجمه‌شده دفاع مقدس، کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر در غرفه ایران عرضه‌ شده است. همچنین ۱۵۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان که قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارد با همکاری انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در غرفه ایران به نمایش درآمده است.

معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و معرفی ظرفیت‌های نشر ایران از دیگر برنامه‌های غرفه ایران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب مسقط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه سی‌وپنجم موقتا غیرفعال است

به گزارش خبرگزاری مهر، سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز مانند دوره‌های سی‌وسوم و سی‌وچهارم در دو بخش حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

فعالیت بخش مجازی نمایشگاه از طریق زیرساخت‌های «سامانه بازار کتاب» صورت می‌گیرد. بنابراین به دلیل انتقال فعالیت این سامانه به سامانه «نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» خرید از این سامانه تا یکشنبه ۳۰ اردیبهشت موقتاً غیرفعال است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6095682 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • سامانه بازار کتاب تا پایان نمایشگاه سی‌وپنجم غیرفعال است
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه سی‌وپنجم موقتا غیرفعال است
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه کتاب موقتا غیرفعال است
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید
  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند