Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی و روستایی شهرستان مارگون به عنوان یک اولویت در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گیرد. ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

حسین کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: یکی از زیرساخت‌های اساسی در شهرستان مارگون بهسازی و اسفالت راه‌های اصلی و روستایی بوده که این مهم نیز از اولویت‌های در دستور کار مدیریت اجرایی استان، اداره کل راه و شهرسازی و همچنین حمل و نقل و جاده‌ای استان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آغاز عملیات اجرایی برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی در شهرستان مارگون با اعتباری افزون بر 180 میلیارد ریال را یکی از طرح‌های مهم راهسازی در این بخش عنوان کرد و افزود: علاوه بر این طرح افزون بر 700 میلیارد ریال طرح راهسازی مارگون در دست اجرا است.

کلانتری همچنین برشتاب بخشی در اجرای طرح هادی روستاهای مختلف بخش‌های پاتاوه و مارگون از سوی بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی استان تاکید کرد و ادامه داد: یکی از راهکارهای توسعه‌ای و حتی عوامل اصلی در اجرای سریع پروژه‌های عمرانی در سایر حوزه‌ها اجرای مناسب و پر شتاب در روند طرح‌های هادی روستایی است.

مسدود شدن بیش از 150 راه روستایی شهرستان بستان آباد به دلیل کولاک و بارش برفراه ارتباطی 745 روستای استان کردستان بازگشایی شد / تلاش راهداران برای بازگشایی 50 راه روستاییجاده‌های سیستان‌وبلوچستان ماهانه 40 قربانی می‌گیرد/ راه‌های ترانزیت فرقی با راه روستایی ندارد

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از دغدغه‌ها و درخواست‌های جدی و به حق مردم این منطقه ارتقای بخش مارگون به شهرستان بود که این اقدام با همت دولت تدبیر و امید، وزارت کشور و همه دست اندرکاران نهایی و مصوب شد.

کلانتری تصریح کرد: بخش مارگون که تا پیش از این از توابع شهرستان بویراحمد محسوب می‌شد به استناد ماده 13 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال 1368 به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب هیات دولت به شهرستان ارتقا یافت.

کلانتری اظهار داشت: در تقسیمات جدید و با مصوبه هیات دولت شهرستان مارگون به مرکزیت شهر مارگون و از ترکیب دو بخش مرکزی و دالون تشکیل می‌شود و بخش مرکزی مارگون نیز از 2 دهستان مارگون و دالون ایجاد شده است. 

کلانتری تصریح کرد: برخی موقعیت ها و ویژگی‌های بارز از جمله همسایگی با استان چهار محال و بختیاری ، قرار گرفتن در مسیر جاده ملی پاتاوه – دهدشت و همچنین مسیر یاسوج به اصفهان ، داشتن شرایط مساعد آب و هوایی و ظرفیت‌های ویژه گردشگری ، قرار گرفتن طرح کارخانه سیمان مارگون با ظرفیت اسمی روزانه 6 هزار تن و همچنین ظرفیت‌های منحصر به فرد در حوزه کشاورزی و دشت‌های حاصلخیز سقاوه، رودخانه‌ها و آبشارهای زیبا و مفرح و قطب تولید ماهیان سردابی شرایط و بستر را برای تبدیل شدن این بخش به شهرستان به عنوان یکی از مطالبات و خواسته‌های به‌حق مردم فراهم کرد.

به گزارش تسنیم، شهرستان جدید مارگون واقع در 60 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد جمیعیتی حدود 21 هزار نفر دارد که از این تعداد 17 هزار نفر روستایی و مابقی شهری است.

انتهای پیام/542/ز

R41452/P1549/S6,69/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد شهرستان مارگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏

اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075155 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد «خرسان ۳» است
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد