Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم:  دونالد ترامپ عقیده دارد باید مرز‌ها را به روی مبتلایان به کرونا بست تا بتوان کشور را ایمن نگه داشت. وی از بازگشت ۱۴ شهروند آمریکایی که نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده عصبانی است.

به گزارش نیویورک تایمز، ۱۴ شهروند آمریکایی که نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده اجازه پیدا کرده‌اند این هفته به آمریکا بازگردند و این موضوع ترامپ را بسیار عصبانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات وزارت امور خارجه آمریکا پس از مشورت وزارت بهداشت این کشور تصمیم گرفتند این شهروندان را که در کشتی تفریحی دیاموند پرینسس در ژاپن قرنطینه بوده‌اند به آمریکا بازگردانند. ولی مقامات مرکز جلوگیری و کنترل بیماری‌ها مخالف بازگشت آن‌ها بودند، چون نگرانند پیاده شدن این مسافران در میان صد‌ها آمریکایی باعث انتشار ویروس شود. خبرگزاری‌ها این تصمیم را در روز دوشنبه اعلام کردند و مسافران همان روز به آمریکا رسیدند.

ترامپ که عصبانی بود چرا در این مورد اطلاعی به او داده نشده است، مراتب نگرانی خود را به اطلاع وزیر بهداشت آمریکا و سایر مقامات ارشد رساند. یکی از مقامات می‌گوید دونالد ترامپ عقیده دارد باید مرز‌ها را به روی مبتلایان به این ویروس بست تا بتوان کشور را ایمن نگه داشت.

در ۲۰۱۴، طی بحران ابولا در آفریقا، ترامپ که در آن زمان یک شهروند عادی بود از دولت اوباما خواست پرواز‌ها را لغو و ورود تمام مبتلایان به این ویروس را به آمریکا ممنوع کند، این افراد شامل کادر پزشکی که داوطلبانه برای کمک رفته بودند هم می‌شد. ترامپ در ۳۱ جولای همان سال پس از اینکه متوجه شد یکی از این افراد قرار است از لیبریا به آتلانتا بازگردد، در توییر نوشت: «آن‌ها را از اینجا دور نگه دارید. آمریکا نمی‌تواند اجازه دهد مبتلایان به ابولا به کشور بازگردند. کسانی که برای کمک رفته اند افراد بزرگی هستند، ولی باید خودشان با پیامد‌های آن مواجه شوند».

بیشتر بخوانید

کرونا ۱۸۵ میلیارد دلار به اقتصاد چین ضرر زد

آمریکا برای شیوع گسترده بیماری کرونا آماده می‌شود

حداقل ۶۳۴ نفر در کشتی دیاموند پرنسس به کرونا مبتلا شده اند و دو نفر جان خود را از دست داده اند. ژاپنی‌ها این کشتی را دوهفته در بندر یوکوهاما در قرنطینه نگه داشتند. قرنطینه کردن این کشتی باعث گسترش سریع ویروس بین مسافران شد. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، مسافران این کشتی بزرگترین گروهی هستند که در خارج از چین به کرونا مبتلا شده اند.

مقامات آمریکا تخلیه ۳۲۸ مسافر این کشتی را یکشنبه شب آغاز کردند. تمام مسافران توسط متخصصان پزشکی آمریکا معاینه شدند و هیچ نشانه‌ای از ویروس کرونا در آن‌ها دیده نشده است. ولی با انتقال آن‌ها به فرودگاه هاندای توکیو در اوایل صبح دوشنبه، مقامات ژاپن به همتایان آمریکایی خود اطلاع دادند که آزمایش ۱۴ نفر از آن‌ها مثبت بوده است. آزمایش چند روز قبل گرفته شده بود. مسافران آمریکایی که آزمایش آن‌ها قبلا مثبت بوده یا نشانه‌های بیماری را داشتند به بیمارستان‌های ژاپن فرستاده شدند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ کرونا آمریکا مثبت بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • شوک به کشتی جهان؛ مثبت شدن تست دوپینگ بروکس و بازگشت دیوید تیلور؟
  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور و محرومیت بروکس
  • ماموگرافی برای غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است