Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@23:05:39 GMT

افزایش قیمت ارز ارتباطی با گرانی‌ها خودروها ندارد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۶۵۰۲

افزایش قیمت ارز ارتباطی با گرانی‌ها خودروها ندارد

سید حسن ضیائی با بیان اینکه گرانی ارز نمی‌تواند علت گرانی خودرو باشد، اظهار داشت: قیمت فعلی خودروها بر اساس نرخ دلار 19 هزار تومان تعیین شده بنابراین افزایش قیمت ارز ارتباطی با گرانی‌ها ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید حسن ضیائی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به رکود سنگین بازار خودرو گفت: این رکود ناشی از گرانی سرسام آور خود در روزهای اخیر بوده و موجب عدم خرید و فروش خودرو در بازار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌ها و نمایندگی‌های اتومبیل استان یزد با اشاره به این موضوع که گرانی ارز نمی‌تواند علت گرانی خودرو باشد در تشریح علت گرانی‌های اخیر خودرو اظهار داشت: قیمت فعلی خودروها بر اساس نرخ دلار 19 هزار تومان تعیین شده بنابراین افزایش قیمت ارز ارتباطی با گرانی‌ها ندارد.

وی افزود: مهمترین عامل در گرانی خودرو عدم عرضه خودرو از سوی خودروسازان به مردم است به طوری که بعضا افرادی هستند که از زمان موعد تحویل خودرویشان چندین ماه گذشته اما خودرویی به آنان تحویل داده نشده است.

ضیاعی در ادامه به ارائه توصیه هایی در خصوص خرید و فروش خودرو به مردم پرداخت و گفت: هم استانی های عزیز برای اینکه با مشکل روبرو نشوند دقت کنند معاملات خودرو را در نمایشگاه های دارای مجوز انجام دهند و حتی اگر به صورت اقساطی اقدام به خرید خودرو کردند از نمایشگاه برگه قولنامه مطالبه کنند و هیچ نمایشگاهی حق عدم ارائه قولنامه به هر بهانه ای را ندارد.

وی تاکید کرد: علی رغم اینکه برخی کارت سبز خودرو را سند مالکیت می دانند باید بگویم این مسئله همچنان دارای ابهام بوده واز هیمن رو همشهریان حتما نسبت به انتقال سند در دفاتر اسناد رسمی اقدام کنند تا بعدا دچار مشکلاتی در این زمینه نشوند.

وی از افزایش کلاهبرداری در زمینه خرید و فروش خودرو در برخی سایت ها و کانال های اینترنتی خبر داد و گفت: از مردم استدعا دارم به هیچ عنوان به این سایت ها و کانال ها اعتماد نکنند چرا که افراد بسیاری در دام کلاهبرداران افتاده و متضرر شده اند.

وی در پایان از امادگی این اتحادیه برای برخورد با متخلفان خبر داد و گفت: مردم استان یزد در صورت هر گونه تخلفی از سوی نمایشگاه های دارای مجوز می توانند شکایات خود را با شماره تلفن های 03536273940 و 03536273941 با اتحادیه در میان بگذارند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: گرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده، می‌توانند جهت انتخاب خودروها از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ اقدام کنند.

طبق اطلاعیه سامانه در رابطه با این مرحله از عرضه خودروها، یک خودروی برقی دیگر در این مرحله عرضه شده است؛ بدین ترتیب متقاضیان از میان پنج خودروی عرضه شده که سه خودروی هیوندای ENS۱، لونا و هونگچی EQM۵EV برقی هستند، می‌توانند خودروی مدنظر خود را انتخاب کنند.

همچنین نیسان سانی (بنزینی) و لاماری‌ایما هیبریدی در این دور از فروش خودروهای وارداتی عرضه شده‌اند.

از این محصولات عرضه شده سه خودروی سانی، لاماری‌ایما و هونگچی دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و دو خودروی هیوندای ENS۱ و لونا دارای قیمت فروش علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903367

دیگر خبرها

  • گرانی بنزین عامل خرید خودرو‌های برقی می‌شود؟
  • کالکالیست: یمنی‌ها باعث گرانی خودرو در اسرائیل شدند
  • هنری که لاکچری شده!
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • شرایط جدید خرید نقدی و اقساطی پژوپارس اعلام شد ؛ جزئیات، قیمت و زمان تحویل
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • فرصت سه روزه برای فروش خودرو‌های برقی وارداتی/ با کمتر از ۲ میلیارد تومان کدام خودروی برقی را می‌توان خرید؟
  • قیمت نیسان سانی در بازار، قدیمی‌ترین خودرو وارداتی