Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@23:06:48 GMT

ازسرگیری صادرات کالا به عراق از مرز چذابه

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۶۶۷۳

ازسرگیری صادرات کالا به عراق از مرز چذابه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی فرهودی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صادرات کالا طبق برنامه و هماهنگی با تجار عراقی در بازارچه مرزی چذابه در نقطه صفر مرزی صورت می‌گیرد.

مرزبانی عراق روز جمعه دوم اسفند مرز چذابه(شیب) را در یک اقدام احتیاطی باهدف پیشگیری از سرایت ویروس کرونا به این کشور بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اخبار اعلام شده بستن مرز تجاری و مسافری چذابه ، در پی مصوبه شورای استان میسان صورت گرفت.

با این حال فرماندار دشت آزادگان گفت: ورود گردشگران و زائران عراقی به کشور از مرز چذابه از سوی طرف عراقی ممنوع است ضمن آنکه عزیمت زائران عتبات عالیات به شهرهای مقدس عراق از ۲ ماه پیش به این طرف به علت ناآرامی‌های عراق ممنوع بوده است.

حمید سیلاوی ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط و رفع نگرانی‌های ناشی از احتمال شیوع ویروس کرونا و بازگشت امنیت کامل در شهرهای مقدس عراق ، تردد زائران و گردشگران۲ کشور برادر عراق و جمهوری اسلامی ایران از سرگرفته شود.

بنابر اعلام گمرک چذابه در ۱۱ ماه امسال حدود ۴۰۰میلیون دلار کالا از این مرز به عراق صادر شده است.

در ایام اربعین حسینی امسال حدود ۳۷۰هزار زائر از مرز چذابه به شهرهای مقدس عراق عزیمت کردند.

مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر به تدریج از تیرماه ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا و سفر زائران مشتاق کشورمان به عراق ، بازگشایی شدند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عراق صادرات مرز چذابه مرز چذابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟