Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@20:07:40 GMT

هشدار سیل برای قم

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۶۶۹۷

هشدار سیل برای قم

محمدرضا قاضی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بابیان این‌که امروز آسمان ابری است، افزود: فردا صبح آسمان صاف است و به‌تدریج از اواخر وقت با افزایش ابر همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: بارش باران از روز سه‌شنبه در استان آغاز می‌شود و تا ظهر روز چهارشنبه ادامه دارد که بر اساس نقشه‌های جوی، بارندگی شدت بالایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، حداکثر بارندگی در سطح استان ۴۰ و در سطح شهر قم ۲۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

قاضی گفت: با توجه به سیل‌آسا بودن بارندگی باید مسیر رودخانه قمرود بسته شود و آب‌گرفتگی سطح معابر شهر نیز دور از انتظار نمی‌باشد.

وی با اشاره به این‌که بیشترین بارش در غرب استان ازجمله در مناطق سلفچگان، ‌دستجرد و خلجستان خواهد بود، ادامه داد: پس از پایان بارندگی،‌ وزش باد حداکثر با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و دما نیز ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

وی بابیان این‌که حداکثر و حداقل دمای امروز ۱۷ و پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر است،‌ افزود: حداکثر دمای روز چهارشنبه هفت درجه بالای صفر خواهد بود و صبح پنجشنبه که سردترین صبح در این هفته است، ‌دما به سه تا چهار درجه زیر صفر خواهد رسید.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی قم گفت: بارندگی در ارتفاعات به‌صورت برف می‌باشد و پس از بارندگی، یخ‌زدگی و لغزندگی سطح محورهای استان، محتمل است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به‌شدت وزش باد در روز چهارشنبه، احتمال آسیب رسیدن به برخی سازه‌ها وجود دارد.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره‌کل‌هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان قم دبی سیل شماره تلفن قم انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی دیگری در راه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، کارشناس هواشناسی گفت: شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی در دوناعلیا نوشهر و تلوک قائم شهر به میزان ۱۶ میلیمتر گزارش شد.


تاکامی افزود: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که امروز به تدریج از میزان ناپایداری‌ها کاسته شده و برای فردا افزایش دما در سطح استان داریم.


او گفت: روز دوشنبه هم هوا نسبتا گرم است و در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد و درارتفاعات رگبار‌های پراکنده را انتظار داریم.


تاکامی افزود: روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ضمن کاهش دما، بارش‌های پراکنده را در استان خواهیم داشت.


او ادامه داد: چهارشنبه شب و روز پنجشنبه بارندگی در استان گسترده می‌شود و در همه مناطق استان بارندگی پیش بینی می‌شود.


کارشناس هواشناسی گفت: دریای خزر امروز مواج است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.


تاکامی افزود: دیروز گلوگاه و بندرامیرآباد با بیشینه دمای ۲۷ درجه گرم‌ترین و دلیر صبح امروز با ۶ درجه بالای صفر سردترین نقطه استان بودند.

 

دیگر خبرها

  • بارندگی در خوزستان ادامه دارد
  • هشدار نارنجی هواشناسی/ بارندگی در تهران و ١٢ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای دوشنبه و سه شنبه | کدام استان‌ ها هشدار بارندگی گرفتند؟
  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • سامانه بارشی و سرد بهاری در راه مازندران
  • هوای مازندران از فردا گرم می‌شو‌د
  • سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور 15 اردیبهشت 1403/ تداوم بارندگی در برخی استان‌ها
  • هواشناسی ایران/ تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور
  • سامانه بارشی دیگری در راه مازندران