Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:03:23 GMT

شماره ۱۴۰ نشریه «زمزم» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۶۷۶۱

شماره ۱۴۰ نشریه «زمزم» منتشر شد

شماره ۱۴۰ نشریه «زمزم» از سوی مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در شماره ۱۴۰ نشریه «زمزم»، اهمیت مطالعه در میان نوجوانان و تأثیری که بر زندگی آنان دارد را در سرمقاله می‌خوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقاله «روزهایی که به پیروزی انجامید» همراه با مقدمه‌ای کامل در خصوص تلاش و وحدت مردم ایران در مبارزه علیه استکبار، به معرفی دهه فجر برای نوجوانان اختصاص دارد.

داستان «میهمان ناخوانده»، یکی از نزدیکان امام خمینی(ره) با تعریف خاطره‌ای از ایشان، نحوه برخورد محبت آمیز امام را با حیوانات به ما نشان می‌دهد.

در این شماره از زمزم، بنا به روال همیشگی در خصوص پرداختن به مهارت‌های زندگی، نکاتی کاربردی در ارتباط با مهارت دستیابی به تمرکز و اهمیت آن در پیشبرد اهداف آموزشی دانش‌آموزان پرداخته است.

در مقاله تصویری «آداب معاشرت» با اشاره به تفاوت فرهنگ‌ها با مقدمه‌ای خواندنی و تصاویری جذاب به این تفاوت‌ها می‌پردازیم.

زمزم در خصوص معرفی آنچه از منظر این کتاب آسمانی مهم است، در خلال آیاتی از قرآن کریم به آب، این مایه حیاتی پرداخته است.  قصه‌ای از مثنوی مولوی با نام «پند گنجشک»، همراه با پیامی آموزنده به معرفی فرهنگ و ادب غنی ایران اختصاص دارد.

مطلب «سخنی با خدا» رازو نیازی زیباست با خداوند از زبان چند کودک و نوجوان، مقاله «چگونه پیروز شویم؟» با اشاره به آیه یازده از سوره رعد قرآن کریم، به این واقعیت می‌پردازد که چگونه یک جامعه با عزم و اراده می‌تواند سرنوشت خویش را تغییر دهد. داستان خواندنی «عکس تاریخی» خواننده را با برشی از تاریخ انقلاب اسلامی آشنا می‌کند.

رسالت آگاهی‌بخشی مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی و معرفی اهل بیت(ع) در تولید نشریات بین‌المللی مورد تأکید بوده و بر همین اساس زمزم ماهنامه‌ای است اجتماعی، فرهنگی و آموزشی با قدمت بیش از ۳۰ سال با محتوایی مربوط به امور نوجوانان که با هدف طرح ابعاد گوناگون مسائل و موضوعات مربوط به نوجوانان، بر اساس آموزش الگوهای اسلامی زندگی مدرن و با نگاهی جهانی است.

گفتنی است؛ نسخه الکترونیک نشریات به همراه فایل Word آن بر روی سایت www.itfjournals.com در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برای قلب‌های شکسته» نوشته مریم هاشمی به تازگی توسط نشر نزدیکتر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به گفته نویسنده‌اش شامل یک روایت بلند درباره عشق است.

این کتاب درباره انسان‌هایی است که در تلاطم روزمرگی‌ها زمانی را نیز به عاشقی اختصاص می‌دهند و در میان تمامی آشوب‌ها و سختی‌های اجتماعی، شعله عشق و محبت را در دل خاموش نمی‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی دلت می‌شکند همه این کلمات گم می‌شوند و تا بیایی دوباره پیدایشان کنی بخش زیادی از عمر گذشته و این در حالی است که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و فقط یک بار صد درصد با شور و اشتیاق عاشق می‌شویم و اعتماد می‌کنیم و وای به حال آن‌هایی که این صددرصد ها را کم و کمتر می‌کنند… از آدم‌های صادق خوشم می‌آید، از آنهایی که تکلیفشان با خودشان و دیگران معلوم است، اصلاً آدم‌هایی که رک هستند و مثلاً وقتی تو را می‌بینند و از تو خوش‌شان نمی‌آید محکم حرف‌شان را پرت می‌کنند توی صورتت، اما حداقل با دروغ مثل یک خنجر ذره ذره درون تو فرو نمیبرندش تا کم کم زجر بکشی و از بین بروی… آنها حداقل کمتر وقت زندگی‌ات را می‌گیرند!»

این کتاب با ۶۴ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6089786 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • دونوازنده مهم کنسرت برگزار می کنند/ یک هم‌نشینی شنیدنی
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است