Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@03:18:38 GMT

ماسک مورد نیاز به استان کرمان ارسال می شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۶۸۰۱

ماسک مورد نیاز به استان کرمان ارسال می شود

محمد حسیبی در گفتگو با خبرنگار مهر در ارتباط با کمبود ماسک، ژل و محلول‌های ضدعفونی در استان کرمان بیان داشت: تا به حال شرکت‌های تولیدکننده ملزومات پزشکی، ماسک تولید شده را بین نمایندگی‌های ابزار پزشکی توزیع می‌کردند اما از روز گذشته وزارتخانه تصمیم گرفته تا شرکت‌های تولید کننده ماسک، ماسک را به هیئت امنای صرفه جویی ارزی تحویل دهند و تولیدات تحویل وزارت بهداشت و هزینه آن پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار بر این است که وزارت بهداشت در یک سیستمی ظرف امروز و فردا ماسک مورد نیاز را برای استان‌ها ارسال کند ضمن اینکه در جاهایی که امکان شیوع ویروس کرونا بیشتر است طبق نظر وزارتخانه ماسک به صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت اما ممنوعیتی در رابطه با فروش ماسک وجود ندارد.

مدیر داروی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص اینکه آیا ماسک رایگان در اختیار همه قرار می‌گیرد، گفت: هنوز در این رابطه دستورالعملی به ما ابلاغ نشده منتهی عملاً توزیع رایگان ماسک در جاهایی که جمعیت زیاد است کار آسانی نیست اما ما منتظر دستور هستیم.

تشدید نظارت بر قیمت عرضه ماسک در داروخانه‌ها

حسیبی در ارتباط با قیمت بالای ماسک طی روزهای اخیر تصریح کرد: ماسک تا قبل از این موضوع حداکثر به مبلغ ۴۱۰ تومان به فروش می‌رسید اما در حال حاضر به دلیل اینکه داروخانه‌ها ماسک را از واسطه به قیمت بالا خریداری می‌کند بعضاً قیمت ماسک برای عرضه بیشتر است ضمن اینکه بازار به نوعی دچار التهاب شده و در نهایت شاهد تقاضای زیاد و عرضه کم ماسک در داروخانه‌ها هستیم.

وی یادآور شد: ما در حال کنترل نرخ ماسک و مواد ضد عفونی کننده در سطح شهر هستیم و در این راستا روز گذشته در قالب دو تیم به همراه بازرسان تعزیرات حکومتی و بازرسان صمت برای بررسی داروخانه‌های سطح شهر کرمان رفتیم ضمن اینکه امروز هم این بازرسی‌ها را در دستور کار داریم.

حسیبی مدیر داروی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ماسک تنها در داروخانه‌ها به فروش نمی‌رسد بلکه در فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و برخی آرایشی، بهداشتی‌ها هم شاهد فروش آن هستیم که نظارت را با مشکل همراه می‌کند اما داروخانه‌ها را مورد بازرسی قرار دادیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان کرمان دارو دانشگاه علوم پزشکی صرفه جویی وزارتخانه انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، شرکت ماهواره‌ای «اس‌ای‌اس» (SES) برای رقابت بهتر با ماهواره‌های استارلینک شرکت فضایی اسپیس‌ایکس، شرکت ماهواره‌ای اینتل‌ست را سال آینده به قیمت ۳.۱ میلیارد دلار خریداری می‌کند.

این دو شرکت به تازگی اعلام کردند که اس‌ای‌اس مستقر در لوکزامبورگ، شرکت چندملیتی اینتل‌ست مستقر در ویرجینیا را طبق قرارداد منعقده شده خریداری می‌کند و انتظار می‌رود این قرارداد نهایتا سال آینده اجرا شود.

شرکت اس‌ای‌اس خدمات ماهواره‌ای خود را به سازما‌‌‌ن‌های دولتی، کانال‌های تلویزیونی، ایستگاه‌های رادیویی و همچنین به مخاطبان خصوصی در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

عادل الصالح، مدیر عامل این شرکت با ارائه توضیحاتی شرح داد: در صنعت ارتباطات ماهواره‌ای رو به توسعه و رقابتی، این معامله شبکه فضایی چند مداری، مجموعه طیف، زیرساخت‌های زمینی در سراسر جهان، قابلیت‌های عرضه به بازار و مشخصات مالی ما را گسترش می دهد.

هر دو شرکت، ماهواره‌های ارتباطی را در مدار زمین ایستا، که در ۲۲۲۳۶ مایل (۳۵۷۸۵ کیلومتر) بالای زمین قرار دارد، مستقر می‌کنند. اس‌ای‌اس یک صورت فلکی ماهواره‌ای را نیز در مدار متوسط زمین در ارتفاع حدود ۸ هزار کیلومتری مستقر کرده، با این حال رقابت شدیدتری برای خدمات ارائه شده توسط ماهواره‌های اینترنتی وجود دارد، به ویژه اینکه استارلینک در مدار پایینی زمین قرار گرفته است.

طبق این توافق، اس‌ای‌اس سهام شرکت اینتل‌ست را خریداری کرده و به این ترتیب به یکی از بزرگترین شرکت‌های ماهواره در جهان تبدیل می‌شود. این توافق نشان از اهمیت رقابت و رشد در صنعت ماهواره‌ای دارد و می‌تواند منجر به بهبود خدمات و پوشش ماهواره‌ای در سراسر دنیا شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید کیهان را شاکی کرد /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو