Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلطانی گفت: مجلس جدید و انقلابی با نیروهای جهادی و با نشان دادن کارآمدی و اثربخشی خویش می تواند زمینه ساز دولت انقلابی در دوره بعد باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد سلطانی کارشناس مسائل سیاسی و دکترین روابط بین الملل دانشگاه تهران در گفتگو با راه آرمان در رابطه با اینکه دولت در اخذ رای مردم همکاری نکرد و خیلی از رای های اخذ نشده باقی ماند، اظهار کرد: متاسفانه دولت با توجه به موقعیت هایی که خود داشت روی روابط خارجی گذاشت  و  خیلی به مسائل داخلی علی الخصوص اقشار ضعیف جامعه پرداخته نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : از سوی دیگر در حوزه مسائل خارجی از جمله برجام اتفاقاتی که ما به دنبال آن بودیم عاید کشور ما نشد  و اینکه در عرصه منطقه ای هم کسانی بودند که نمی خواستند ایران به اهداف خود برسد .

کارشناس مسائل سیاسی افزود: فشارهای اقتصادی و تحریم هایی که بعدها اضافه شد مزید بر علت بود.

سلطانی با اشاره به اینکه در دوره گذشته مجلس میزان مشارکت مردم کرمان 70 درصد  و  در تهران 40 درصد بود، عنوان کرد: در انتخابات این دوره در تهران 23 درصد و کرمان 50/43 درصد میزان مشارکت مردمی را در پی داشت که متاسفانه همین رویه سیاست روی جامعه تاثیرگذار بوده و باعث ریزش آرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مجلس جدید که  آزمون و خطایی برای ادوار بعدی خواهد بود اگر نتواند مثل دوره های قبل پاسخگوی مطالبات مردمی علی الخصوص در زمینه اقتصادی باشد ممکن است این ریزش آرا در دوره های بعدی بیشتر شود.

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه شاخص های اقتصادی در دوران روحانی آنطور که می بایست نبود، اذعان کرد: وضعیت تورم  از سال 96 آنقدر روی اقشار ضعیف و متوسط فشار آورد که خیلی ها از مشارکت در پای صندوق خودداری کردند.

سلطانی تصریح کرد: با پیروزی اصولگرایان در مجلس جدید و اینکه این مجلس یک مجلس انقلابی و هم صدایی خواهد بود امید که بتوانند اعتماد از دست رفته  را بر گردانند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا شیوع ویروس کرونا و تبلیغ آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باعث کم رنگ شدن مشارکت در انتخابات شده بود، بیان کرد: هنوز بعد تبلیغاتی آن زیاد فراگیر نشده بود و مردم صرفا به این دلیل پای صندوق های رای حاضر نشدند.

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه این مجلس جدید و انقلابی می تواند زمینه ساز دولت انقلابی در دور بعد شود، خاطرنشان کرد: این مجلس انقلابی با نیروهای جهادی و با نشان دادن کارآمدی و اثربخشی خویش می توانند شرایط پر شور و متفاوتی را رقم زنند.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل سیاسی مجلس جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمد حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز مجلس کار خوبی انجام داد و اشکالی که شورای نگهبان در زمینه اجاره‌بها گرفته بود را نهایی کردند. در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه به آن عمل شود.

وی‌ افزود: همچنین تحقیق و تفحص مجلس در زمینه سازمان آفات داشت که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می‌شود. بحث اجرای ماده ۲۳۴ مطرح شد که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط است و درباره کمبود برخی داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مسئله ابلاغ به قوه قضائیه منتفی شد چون واقعا جرمی هم در این زمینه انجام نشده است. کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: در زمینه بررسی لایحه بودجه هم مواردی از جمله تجمعات و راهپیمایی‌ها وجود دارد که امیدواریم در این مجلس بررسی و نهایی شود. ما برای مجلس آینده و تعامل بیشتر میان دو قوه هم آماده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاه دولت در زمینه تعطیل پنجشنبه‌ها، اظهار کرد: نظر دولت در این زمینه مشخص است و به غیر از جمعه به تعطیلی یک روز دیگر به انتخاب دولت تاکید دارد. مدارس پنجشنبه‌ها تعطیل است، دانشگاه‌های وزارتخانه‌های علوم و بهداشت هم تعطیل است و برخی استان‌ها هم مانند تهران پنجشنبه‌ها را تعطیل کردند. دیدگاه دولت هم بیشتر به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک است.

کد خبر 846927 منبع: ایسنا برچسب‌ها تعطیلات سید محمد حسینی خبر ویژه دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است