Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@11:18:04 GMT

بازی بدون تماشاگر؛ نسخه وطنی سازمان لیگ

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۶۸۹۳

بازی بدون تماشاگر؛ نسخه وطنی سازمان لیگ

سازمان لیگ شب گذشته بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان در اطلاعیه‌ای رسما اعلام کرد که مسابقات باقی مانده از این هفته لیگ برتر بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود تا از شیوع کرونا جلوگیری شود؛ تصمیم که به نظر محصول تمام ایرانی مسئولان سازمان لیگ است و تا کنون مصداقی در سایر کشورها نداشته‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته با شدت گرفتن شیوع کرونا در کشور، مسئولان ورزش را به تکاپو انداخت تا برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در اماکن ورزشی چاره‌ای بیاندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان سازمان لیگ و سایر دستگاه‌ها از میان دو راهی لغو و یا برگزاری دیدارها بدون حضور تماشاگران، انجام مسابقات بدون هوادار را برگزیدند. تصمیمی که اعتراض باشگاه‌هایی که در قصد استفاده از فرصت میزبانی برای خود را داشتند، بلند شد و در این بین صدای اعتراض سپاهانی‌ها بلندتر بود؛ زیرا آن‌ها در مسابقه مرگ و زندگی خود برای قهرمانی، حفظ رکورد هتریک و جلوگیری از پوکر قهرمانی حریف دیرینه‌شان باید در خانه به مصاف سرخ‌پوشان پایتخت بروند. اما ایران تنها محل اثر ویروس کرونا بر فوتبال نبوده‌است و مسابقات داخلی چندین کشور را نیز با مشکلاتی رو برو کرده‌است که در ادامه آنها را برسی خواهیم کرد تا مشخص شود در سایر نقاط جهان برخورد فدراسیون‌های فوتبال با ویروس کرونا چگونه بوده است؟

لغو تمامی مسابقات فوتبال داخلی چین

چین که تاکنون حدود ۸۰ هزار مبتلا به کرونا و بیش از هزار فوتی از این بیماری را به در خود جای داده و به عنوان پایتخت و مبدا این ویروس در جهان شناخته می‌شود، خیلی زود تصمیم گرفت تا در خصوص دیدارهای فوتبال راه‌حل پیشگیرانه‌ای را پیشنهاد کنند. آن‌ها در حالی که قرار بود در ۲۲ فوریه سوپر لیگ‌شان استارت بخورد، در ۱۰ بهمن‌ماه تصمیم گرفتند تا تمامی مسابقه‌های فوتبال چین را لغو کنند تا از ازدحام استادیوم‌ها و شیوع بیشتر این بیماری در کشور خود جلوگیری کرده‌باشند. همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز تصمیم گرفت تا میزبانی‌ها نمایندگان این کشور در لیگ قهرمانان را به دور برگشت منتقل کند و باشگاه‌های چینی را موظف کرد تا در سه دیدار نخست خود به سایر کشورهای شرق آسیا مسافرت کنند.

کره جنوبی و لغو چندین مسابقه

کره‌ی جنوبی، همسایه شمالی چین ۵۲ مورد مبتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده و از این میان تنها یک فوتی در میان این افراد به ثبت رسیده است. با این حالی کره‌ای‌ها ریسک نکردند و بازی تیم دائگو برابر پوهانگ استیلرز و بوسان را لغو و به تاریخ دیگری موکول کردند. دائگو چهارمین شهر پر جمعیت کره‌ی جنوبی است و بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، از همین شهر هستند.

نخست وزیر ایتالیا دستور لغو سه مسابقه سری آ را صادر کرد

وزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا در ساعات پایانی شب گذشته به وقت محلی در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد در پی افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان‌های لومباردیا و ونتو واقع در شمال این کشور، همه مسابقات ورزشی این دو استان لغو خواهند شد. با این حساب سه مسابقه سری آ نیز لغو خواهد شد که این سه دیدار عبارتند از:

اینتر-سمپدوریا

آتالانتا-ساسولو

هلاس ورونا-کالیاری

به گزارش ایمنا، آنچه مشخص در هیچیک از نقاط جهان به برگزاری بازی‌های فوتبال بدون حضور تماشاگران حکم داده نشده‌است تا حق میزبانی هیچ تیمی ضایع نگردد. به نظر می‌رسد برگزاری این چنینی مسابقات فوتبال نسخه‌ای تمام ایرانی است که سازمان لیگ ایران برای مسابقات باقی مانده از این هفته لیگ برتر چیده است. اتفاقی که می‌تواند به خاطر فشردگی برنامه لیگ برتر باشد، اما این تصمیم می‌تواند اثر مستقیمی در تعیین قهرمان این فصل فوتبال کشورمان بگذارد.

کد خبر 411849

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سپاهان تیم فوتبال سپاهان باشگاه سپاهان تیم فوتبال پرسپولیس باشگاه پرسپولیس تیم فوتبال پدیده شهر خودرو تیم فوتبال شهر خودرو تیم فوتبال استقلال باشگاه استقلال سازمان لیگ فوتبال لیگ برتر فوتبال سری A ایتالیا چین کره جنوبی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ویروس کرونا سازمان لیگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • چگینی: حیف که بازی بدون تماشاگر است
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • سریال قطب شمال اقتباسی از رمان کنت مونت کریستو یا نسخه ایرانی یک سریال ترکی؟
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چالش سازمان لیگ در هفته آخر لیگ/ استقلال و پیکان بدون تماشاگر در ورزشگاه پاس قوامین