Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@17:02:19 GMT

ماسک و مواد ضدعفونی دست به وفور موجود است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۶۹۲۶

ماسک و مواد ضدعفونی دست به وفور موجود است

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: کشور در حوزه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست، هیچ مشکل و محدودیتی ندارد و تولید آنها بسیار زیاد است.

محمود نجفی عرب در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بازار ماسک و مواد ضدعفونی کننده در روزهای اخیر توضیح داد: این مواد در حالت عادی فروش بسیار محدودی در بازار دارند و به طور خاص برای مراکز بهداشتی و درمانی تولید می‌شوند؛ اما وقتی تب شیوع کرونا در کشور قدرت گرفت ناگهان تقاضای چند میلیونی برای این محصولات بوجود آمد و همین مسئله تعادل بازار را برهم ریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ظرف روزهای آینده تعادل به بازار بازخواهد گشت، بیان کرد: خوشبختانه کشور چه در حوزه تولید ماسک و چه در حوزه تولید ضدعفونی کننده‌های الکلی ظرفیت بسیار بالایی دارد. در کشور ما الکل آزمایشگاهی و پزشکی بسیار زیاد تولید می‌شود و همین امر مدیریت بازار در روزهای آینده را راحت خواهد کرد.

به گفته رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران؛ برنامه‌ریزی وزارت بهداشت بر ممنوع کردن صادرات این کالاها از حدود یک ماه قبل نیز دیگر عاملی است که به تأمین مواد مورد نیاز بازار کمک خواهد کرد.

نجفی عرب با اشاره به برخی سودجویی‌ها در کشور گفت: متأسفانه برخی افراد بدون هیچ درکی از شرایط کشور صرفا برای سودآوری خود این کالاها را در برخی شهرها احتکار کردند که با ورود مراجع قضایی تعدادی از آن‌ها کشف شد و با افزایش تأمین این محصولات دیگر نگرانی در این زمینه نیز وجود نخواهد داشت.

وی درباره ابعاد شیوع ویروس کرونا در کشور توضیح داد: این ویروس نسبت به آنفولانزا کشندگی پایین‌تری دارد اما به دلیل سرعت بالای شیوع خطرناک تلقی می‌شود. در صورتی که ما بتوانیم با افزایش پیگیری‌های پزشکی و بهداشتی سرعت شیوع را کاهش دهیم، می‌توانیم در آینده نزدیک بر این ویروس غلبه کرده و آن را متوقف کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس ماسك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است

حجت الاسلام طهماسبی، دبیر علمی جشنواره علامه حلی در دهمین جشنواره علامه حلی که ویژه طلاب نو قلم برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از جشنواره بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ اثر علمی شامل کتاب، مقاله و پایان نامه به گروه‌های علمی ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها ۲۳۵ اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

وی اضافه کرد: ارتقا توان و رشد پژوهشی طلاب نو قلم و کمک به طلاب جوان برای تمرین پژوهشی و ایجاد رقابت سالم علمی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هم در اختتامیه این جشنواره گفت: حوزه انقلابی نباید به چند موضوع محدود باقی بماند بلکه باید پژوهش‌ها به سمت نگاه جامع، اصیل و روش‌مند، با رویکرد تمدنی جدید و سبک زندگی نو و پاسخگوی انفجار‌های معرفتی باشد.

وی اضافه کرد: وضع موجود کافی نیست و حوزه باید پاسخگوی مشکلات تمدنی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه طلبه جوان باید از امام و مبانی انقلاب الهام بگیرد و برای پایه پژوهش‌های خود از این مبانی استفاده کند، گفت: جلوه‌های انقلاب در عالم روشن است و همه این جلوه‌ها باید در پژوهش‌ها گنجانده شود.

وی افزود: نظام اسلامی نیاز به نرم افزار فکری دارد و باید بتوانیم پاسخ قوی و درخوری به مسائل کشور و شبهات و سوالات بدهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: طلاب جوان باید با تکمیل روش و شیوه علمی خود، در پرتو عقل گرایی با محوریت کتاب و سنت پژوهش‌ها را اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است تا بتواند طلاب را آماده ایفای نقش‌های جدید برای تولید دانش و معرفت باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است