Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، عزیز امانی افزود: در راستای اجرای برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، طرح احیاء و اصلاح باغات میوه درجه ۲ در سطح ۲۷۴ هکتار با حفظ و مدیریت صحیح باغات موجود در سطح ۹ شهرستان حوزه ابریز دریاچه ارومیه اجرا می‌شود.   امانی تصریح کرد: در سال‌های اخیر با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و وجود محدودیت در منابع آبی، طرح حذف و جایگزینی باغات درجه ۳ نیز به مساحت ۱۶۷ هکتار به منظور جایگزینی ارقام پر آب بر با ارقام کم آب بر و پایه‌های رویشی در سطح شهرستان‌های حوزه ابریز دریاچه ارومیه در دست اجرا ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی خاطرنشان کرد: استفاده از نهال شناسه‌دار و ارقام تجاری، به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزار‌های تحول بخش باغبانی جهت مقابله با تنش‌های محیطی، بیولوژیکی و بهره‌مندی از فرصت‌ها و مزیت‌های موجود باید همواره مورد توجه باغداران عزیز قرار گیرد.   امانی اضافه کرد: برنامه اصلاح و نوسازی باغات میوه با اهداف بهبود کمی وکیفی تولیدات باغی رعایت الگوی کشت متناسب با اقلیم وایجاد اشتغال انجام می‌شود.   وی ادامه داد: نظارت بر تولید ۷ میلیون اصله نهال سالم و استاندارد و پایه کشت بافتی در دو مرکز کشت بافت و نهالستان‌های مجوز دار در سطح استان نیز به صورت مستمر توسط کارشناسنان باغبانی انجام می‌گیرد.   انتهای پیام/ ن م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اصلاح باغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی صفری در حاشیه بازدید از خانه انصاری ارومیه اظهار کرد: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتجانس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.   او گفت: هزینه مرمت در نظر گرفته شده در این فصل از مرمت بالغ بر بیست میلیارد ریال است.

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است