Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مقاصد گردشگری بسیار زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارد که هر ساله میلیون ها گردشگر را در خود جای می دهند. برخی از این مقاصد بیشترین تعداد گردشگر را دارند. برخی از آن ها در طول بهار و تابستان بسیار شلوغ می شوند و برخی دیگر در پاییز و زمستان. بسته به آب و هوا و شرایط فصل شلوغ گردشگری هر مسیر با دیگر مسیرها متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین بعضی از مقاصد هستند که بیشتر از مکان های دیگر مورد توجه ایرانیان قرار دارد و اکثر سفر هموطنان عزیزمان به این نقاط می باشد.

 

در این مطلب به بررسی مقاصد گردشگری پر رفت و آمدی می پردازیم که ایرانیان بیشترین سفرهای خود را به آن ها انجام می دهند. مقاصدی که بسیار زیبا و مهیج هستند و حتماً باید یکبار هم که شده از آن ها دیدن نمایید.

 

 

پایتخت گردشگری ترکیه، استانبول

تور استانبول  یکی از بهترین سفرهای شما برای دیدن آسیا و اروپا است. شهری با مساجد و طبیعت خیره کننده همراه با کافه ها و رستوران هایی که با بسیار باب میل ایرانیان است. این شهر دروازه اقتصادی ترکیه بوده و فصول مختلف توریست های بسیاری با تهیه بلیط ارزان قیمت استانبول به شوق خرید در بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن استانبول پا به این شهر می‌گذارند.

 

خشک ترین فصل سال در استانبول تابستان است هوای صاف و آفتابی برای دوستداران ساحل و دریا بهترین زمان استفاده از تور استانبول است. دمای هوای تابستانی استانبول در روز 27 درجه و در شب 18 درجه است. 

 

زمستان های استانبول زمان استفاده از ارزانترین قیمت تور استانبول است که هوا سرد و مرطوب است به همین دلیل گردشگران کمتری در این فصل که دمای هوای استانبول در روز 7 و در شب 2 درجه است به این شهر مراجعه می کنند.

 

فصل بهار بهترین زمان سفر به استانبول با تور استانبول نوروز 99 است که زمان برگزاری جشنواره و ایونت های (Events) خاص است اکثر مراکز خرید نیز آفرهای خوبی در ایام نوروز و فصل بهار برای گردشگران در نظر می گیرند. از آنجایی که استانبول در کل طول سال دارای جشنواره ها و تخفیفات متنوع و خوبی است، نمی توان به صورت معین بهترین زمان سفر به استانبول را بیان کرد و نام برد. هر زمان از سال استانبول زیبایی های کم نظیر خود را دارد و همواره چیزی برای جذب کردن گردشگران و توریست ها دارد.

 

آشپزی در ترکیه بسیار گوناگون . خوش طعم است و به دلیل ویژگی های منحصربه فردش در سرتاسر دنیا شهرت دارد. استانبول شهری از فرهنگ ها و سنت های متنوع می باشد که هر کدام از آنها تاثیری مفید بر آشپزی این شهر گذاشته اند. در سفر به استانبول غذاها و رستوران فست فود را فراموش کنید و دل به دریا بزنید تا طعم بی نظیر و لذیذ غذاهای محلی را بچشید و بهترین غذاهای محلی ترکیه را امتحان نمایید. در رستوران های استانبول انتخابات گسترده ای پیش روی شماست. خورد و خوراک استانبول بسیار شبیه ما ایرانی هاست، بنابراین نگران ذائقه و سلیقه خود نباشید و انتظار غذاهای عجیب و غریب را نداشته باشید.

 

دیدنی‌های استانبول بسیار جذاب و دیدنی هستند از دیدنی های تفریحی تا جاذبه های تاریخی استانبول بسیار جذاب و وصف نشدنی است. موزه ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، مسجد سلیمانیه، قصر توپکاپی، تنگه بسفر، جزایر پرنس، پارک گلخانه و... از جاذبه های گردشگری استانبول هستند.

 

خرید لباس در ترکیه با استقبال زیادی  از طرف ایرانیان روبرو است. این خرید ها می توانند از برندهای معتبر جهانی تا فروشگاه های ترک و دستفروش های بازارهای محلی باشد. تور استانبول بهترین گزینه برای سفر به استانبول و خرید است.

 

هر زمانی که به استانبول سفر کنید حراجی های خوبی برای خرید خواهید یافت. اما تاریخ دقیقی برای اینکه بگوییم سراسر استانبول حراج است وجود ندارد. برای برند ها و تولیداتی که در هر فصل کلکسیون بهاره، کلکسیون تابستانی، کلکسیون پاییزه و کلکسیون زمستانه دارند این تخفیف معمولا آخر هر فصل اتفاق می افتد تا اجناس جدید برای فصل تازه ارائه شود. شب سال نو میلادی که از اواسط دسامبر یا اوایل ژانویه (اواخر آذر ماه و اوایل دی) شروع می ‌شود در این فصل معمولا تخفیف ‌ها از 30 درصد شروع و تا 50 درصد اضافه می شود، عید قربان، عید غدیر و همه اعیاد ویژه مسلمانان فرصت مناسبی برای سفر با تور استانبول و خرید از مراکز خرید این شهر است. از بهترین مراکز خرید استانبول می توان به مرکز خرید اکمرکز استانبول، مرکز خرید پالادیوم، مرکز خرید جواهیر، مرکز خرید فروم و گرند بازار استانبول اشاره کرد.

 

 

 

شهری زیبا با طبیعت بکر در سواحل مدیترانه، آنتالیا

در تور آنتالیا سفری دلچسب به شهر تفریحی آنتالیا کشور ترکیه که دارای بنادری مملو از قایق و کشتی های تفریحی، سواحلی  همراه با هتل های بزرگ می باشد را شروع خواهید کرد. آنتالیا دروازه ای به سمت جنوب قسمت مدیترانه ای ترکیه است که به دلیل داشتن آب های آبی رنگ به نام سواحل فیروزه ای شناخته می شوند و سالانه در فصول مختلف این جاذبه گردشگری آنتالیا هزاران توریست و گردشگر را به سمت خود جذب می کند.

 

آنتالیا در تمام فصل های سال دارای توریست و گردشگران از سرتاسر دنیا است. آنتالیا اکثر فصول سال آفتابی است و آب و هوای آنتالیا گرم و معتدل می باشد و این امر برای بسیاری از گردشگران لذت بخش می باشد چرا که می توانند از تفریحات آبی آنتالیا نهایت استفاده را ببرند. آب و هوای آنتالیا مدیترانه ای است که دارای تابستان های آفتابی و زمستان های معتدل است. از اواسط فروردین ماه تا آبان ماه می توانید شنا کنید. بارش باران هم در آنتالیا به فصل های پاییز و زمستان اختصاص دارد.

 

شهر آنتالیا به دلیل قرار گرفتن در سواحل جنوبی کشور ترکیه، بین آب های گرم دریای مدیترانه و کوهستان توروس از وزش بادهایی که از نواحی شمالی می وزند در امان است و به همین دلیل شهر آنتالیا در تمام طول سال دارای آب و هوایی گرم و مطبوع می باشد. شهر آنتالیا دارای تابستان های گرم و آفتابی می باشد که در گرمترین حالت دمای هوا به 34 درجه سانتی گراد میرسد و همراه با 12 ساعت تابش خورشید می باشد. بهترین زمان سفر به تور آنتالیا نوروز 99 ترکیه از ماه سپتامبر تا اواسط ماه دسامبر (شهریور ماه الی اواخر پاییز) است که بیشتر توریست ها در این بازه زمانی به آنتالیا سفر می کنند همچنین در این مدت زمانی از آفرها و تخفیف های استثنایی برخوردار شوید و به دلیل اینکه کوهستان توروس مانع از ورود بادهای سرد به شهر آنتالیا می شود، شهر آنتالیا در بیشتر ایام سال دارای آب و هوای معتدل و مطبوعی می باشد که همین موضوع باعث می شود تا گردشگران بسیاری از سراسر دنیا در تمام فصول به آنتالیا مسافرت کنند.

 

شهر آنتالیا دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی برای تمامی مسافران و توریست ها می باشد. اگر به بازدید از آثار تاریخی و باستانی علاقمند می باشید آنتالیا دارای تعداد زیادی اماکن تاریخی و موزه های تاریخی مانند موزه باستان شناسی آنتالیا می باشد اما اگر به دنبال خرید و بازدید از مراکز فروش می باشید خبر خوشحال کننده این است که شهر آنتالیا دارای تعداد بسیار زیادی از مراکز خرید لوکس و مدرن می باشد.

 

 

آژانس هواپیمایی آرزوی آسمان آبی با ارائه بهترین خدمات گردشگری، خرید تور، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل در خدمت شما مسافران گرامی می باشد. شما می توانید برای دریافت این خدمات گردشگری به سایت https://www.asemanabi.net/ مراجعه نمایید.

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نوروز نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین فن کویل‌های بازار را بشناسید

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فن کویل های سقفی جهت تأمین سرمایش و گرمایش مجتمع های مسکونی، اداری، مراکز تجاری و کلیه مکان‌ هایی که نیازمند کنترل دمای هر یک از فضاها بطور جداگانه هستند، استفاده می شوند. برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی، ظرفیت های مختلف و نحوه انتخاب و خرید انواع فن کویل سقفی در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای بررسی و انتخاب فن کویل سقفی

فن کویل‌ های سقفی از لحاظ ظاهر، ظرفیت و کیفیت ساخت (میزان صدا و حجم هوای تولیدی) فشار دارای بیشترین تنوع می باشند. فن کویل سقفی دارای انواع مختلفی است که همه آن‌ها به دلیل نصب در بالای سقف کاذب واحدهای ساختمان‌‎ ها، در این دسته بندی جای گرفته اند. فن کویل‌ سقفی شامل فن کویل سقفی توکار (مکش از زیر - مکش از پشت)، سقفی روکار، کانالی و کاستی است که برای استفاده گسترده در پروژه‌های ساختمانی در ظرفیت‌های هوادهی 200 الی 2000 (CFM) عرضه می گردند.  این فن کویل ها همانند هواساز داکت اسپلیت ها هستند با این تفاوت که سینی درین آنها به صورت سینی خارجی outlet و در هواساز داکت اسپلیت به صورت داخلی inlet می باشد.

انواع فن کویل سقفی فن کویل سقفی توکار فن کویل سقفی روکار

فن کویل های سقفی روکار یا همان فن کویل زمینی قابلیت نصب بر روی زمین و داخل سقف کاذب را دارا می باشند و در زیر سقف ساختمان و یا روی زمین نصب می گردند. از فن کویل سقفی روکار هنگامی که کانال کشی فن کویل سقفی در ساختمان تعبیه نشده باشد استفاده می گردد که در بخش فن کویل های سقفی زمینی به طور کامل شرح داده شده است.

فن کویل های سقفی توکار از یک یونیت مستطیل شکل (پلانیوم باکس) تشکیل شده اند که درون سقف کاذب ساختمان نصب می گردند. در برند های مختلف فن کوئل، جنس فن ها متفاوت می باشد که با توجه به نیاز پروژه قابل ارائه می باشد به طور مثال فن کویل های سقفی توکار گرین دارای بلوور پلیمری و فن کویل های مانلی دارای فن های آلومینیومی می باشند. فن کویل سقفی توکار قیمت مناسب تری نسبت به سایر فن کویل ها دارا می باشد و به همین دلیل از بهترین فن کویل های سقفی بشمار می روند و معمولا از ظرفیت 200 تا 1200 CFM طراحی می شود.

لوله کشی فن کویل های توکار ممکن است به صورت دو مدل دو لوله ای و چهار لوله ای انجام شود. این لوله ها وظیفه رفت و برگشت آب مورد نیاز برای سرمایش و گرمایش را برعهده دارند. شایان ذکر است الکتروموتور فن این فن کویل دارای 3 مدل شفت کوتاه، شفت یکطرفه و شفت دو طرفه می باشد.

اجزای فن کویل سقفی

اجزای درونی فن کویل ها شامل فن، الکتروموتور، کویل حرارتی، فیلتر، شیر هواگیری، سینی درین و سایر اتصالات و تجهیزات می باشد. شایان ذکر است شیرهایی که در مسیر خروجی آب از فن کویل قرار دارند از جمله شیر متعادل کننده وظیفه رفع مشکل افت فشار آب در پروژه های بزرگ و همچنین برای اینکه آب بیش از نیاز فن کویل های بعدی وارد نشود، تعبیه شده اند. فیلتر های فن کویل های سقفی نیز معمولا قابل شستشو می باشند و لازم است در فواصل زمانی معین جهت زدودن گرد و غبار ناشی از ورود هوا به درون یونیت، شستشو شده و مجدد بر روی یونیت نصب شوند.

شیر سه راهی برقی نیز به عنوان یکی دیگر از اجزای فن کویل سقفی از ترموستات فرمان می گیرد و وظیفه آن تنظیم مقدار آب سرد و یا آب گرم ورودی به فن کویل ها می باشد به طور کلی این شیر باعث افزایش و یا کاهش دمای آب فن کویل با توجه به دستور ترموستات می باشد. علاوه بر شیر سه راهه شیر دو راهه PICVD نیز در فن کویل سقفی وجود دارد که وظیفه آن تحت فشار قرار دادن سیستم برای هدایت آب مورد نیاز هر بخش می باشد.

نصب فن کویل سقفی

جهت نصب فن کویل سقفی توکار نیاز است که محل قرار گیری فن کویل از قبل در سقف ساختمان طراحی و اجرا شده باشد تا بتوان فن کویل ها را به درستی نصب کرد. فن کویل های سقفی دارای یک دریچه در زیر یونیت جهت دسترسی آسان به فن کویل، تعمیر و سرویس آن و یک دریچه در جلوی فن کویل جهت پرتاب و جریان هوای گرم و سرد به درون محیط می باشند. مکش هوا در فن کویل های سقفی معمولا از زیر فن کویل و یا پشت آن می باشد. هنگام نصب فن کویل های سقفی لازم است لوله کشی ورودی و خروجی آب گرم و سرد در مدار ساختمان انجام شود.

ابعاد فن کویل سقفی

ابعاد فن کویل سقفی مهم است زیرا بر عملکرد دستگاه تأثیر می‌گذارد. به طور کلی، فن کویل‌های بزرگ‌تر ظرفیت بالاتری دارند و می‌توانند حجم بیشتری از هوا را جابجا کنند. این بدان معناست که آن‌ها می توانند فضاهای بزرگتری را خنک یا گرم کنند.

علاوه بر ظرفیت، ابعاد فن کویل سقفی نیز بر توزیع هوا تأثیر می‌گذارد. فن کویل‌های بزرگ‌تر می‌توانند جریان هوای بیشتری ایجاد کنند که می‌تواند باعث شود هوا در کل فضا به طور یکنواخت توزیع شود. این امر برای ایجاد راحتی بیشتر مهم است.

با این حال، در برخی موارد، ممکن است محدودیت فضا در سقف وجود داشته باشد که انتخاب فن کویل با ابعاد بزرگ‌تر را محدود کند. در این موارد، مهم است که فن کویل با ابعاد مناسب برای فضای موجود انتخاب شود. اگر سقف کوتاه باشد، ممکن است فضای کافی برای نصب فن کویل سقفی با ابعاد بزرگ‌تر وجود نداشته باشد.

به دلایلی که در بالا توضیح داده شد، همیشه تولیدکنندگان فن کویل سقفی تلاش می‌کنند تا محصولات خود را به‌گونه‌ای بسازند که در عین حال که فضای کمی به خودش اختصاص می‌دهد، عملکرد مورد انتظار را نیز داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • محرک‌های درد نقرس را بشناسید
  • شهر بدون کوچه ایران را بشناسید
  • بهترین فن کویل‌های بازار را بشناسید
  • بهترین بروکر بازار فیوچرز برای ایرانیان
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران | تردد در این مسیرها به سمت تهران روان است
  • کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است
  • آقای علم الهدی! برای دفاع از حجاب از زن باده نوشی مثل منیژه دفاع می‌کنید؟