Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@02:02:00 GMT

تسهیلات جدید مسکن شامل چه کسانی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۷۳۵۶

تسهیلات جدید مسکن شامل چه کسانی می‌شود؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مسوولان مرتبط در بانک مسکن به دنبال افزایش تماس‌ها با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن درخصوص نحوه استفاده از سقف‌های جدید تسهیلات خرید مسکن، شرایط دریافت این تسهیلات را تصریح کرده و در عین حال افرادی که مشمول استفاده از این تسهیلات می‌شوند را معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از سوی دیگر گروه‌هایی که مشمول تلفیق تسهیلات خود با تسهیلات جدید می‌شوند نیز مشخص شده است. براین اساس چند گروه از افراد مشمول دریافت این تسهیلات هستند در حالی که برخی از سپرده‌گذاران فعلا قادر به استفاده از سقف جدید تسهیلات نیستند و باید مطابق با ضوابط صندوق و سقف‌های تعیین شده پرداخت تسهیلات در قالب این ضوابط اقدام به دریافت تسهیلات کنند.

سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات اوایل دی ماه امسال افزایش یافت. متقاضیان انفرادی در شهر تهران که پیش از این قادر به دریافت تسهیلات ۶۰ میلیونی از محل اوراق بودند هم‌اکنون به تسهیلات ۱۰۰ میلیونی، متقاضیان انفرادی در مراکز استان‌ها و شهر‌های با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی و متقاضیان سایر شهر‌ها به تسهیلات ۶۰ میلیونی دسترسی دارند. سقف این تسهیلات برای زوجین نیز در شهر تهران به ۲۰۰ میلیون تومان، در شهر‌های بزرگ ۱۶۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافت.

بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات خرید مسکن که پیش از این اقدام به سپرده‌گذاری در صندوق‌های پس‌انداز بانک مسکن برای دریافت تسهیلات کرده‌اند هم‌اکنون با این سوال مواجهند که آیا مشمول تلفیق تسهیلات خود با سقف جدید تسهیلات می‌شوند. به این معنا که آیا می‌توانند مابه‌التفاوت تسهیلات دریافتی از صندوق‌های پس‌انداز مسکن تا سقف تسهیلات جدید از محل اوراق را با خرید اوراق از بانک دریافت کرده و سقف تسهیلات خود را تا سقف‌های جدید تسهیلات اوراق برابر کنند.

براساس ضوابط مصوب در شورای پول و اعتبار فعلا تنها سپرده‌گذاران پس‌انداز مسکن جوانان قادر به تلفیق تسهیلات خود با تسهیلات اوراق هستند و می‌توانند مابه‌التفاوت تسهیلات خود با تسهیلات جدید اوراق را از محل خرید اوراق دریافت کنند. به این معنا که در زمان دریافت تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن جوانان، تسهیلات‌گیرنده می‌تواند در صورت تمایل متناسب با شهر محل تقاضا از طریق خرید اوراق برای مبلغ مابه‌التفاوت تسهیلات خود با سقف تسهیلات اوراق، اقدام به دریافت تسهیلات تا سقف‌های جدید تسهیلات اوراق کنند. این در حالی است که بسیاری از سپرده‌گذاران صندوق پس‌انداز مسکن یکم نیز با این سوال مواجهند که آیا آن‌ها نیز امکان تلفیق تسهیلات خود را با تسهیلات جدید اوراق دارند. مطابق با مصوبه شورای پول و اعتبار فعلا برنامه‌ای برای تلفیق تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم با سقف جدید تسهیلات اوراق وجود ندارد و خانه‌اولی‌ها و متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق یکم فعلا با همان سقف‌های تعیین شده در ضوابط پرداخت تسهیلات از محل این صندوق مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند.

منبع:دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت مسکن بازار مسکن وام مسکن دریافت تسهیلات تسهیلات خود تسهیلات اوراق پس انداز مسکن تسهیلات جدید جدید تسهیلات سقف تسهیلات شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: سال گذشته چهار هزار مددجوی بهزیستی این استان با دریافت تسهیلات بانکی مشغول به فعالیت اقتصادی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید کمال صدیقی امروز –سه شنبه هجدهم اردیبهشت_ در بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی معلولان و طرح خدمات جهادی تیران و کرون اظهارکرد: خودکفایی و کاهش وابستگی مددجویان سازمان بهزیستی جز اولویت برنامه‌های این سازمان قرار گرفته که با توانمندسازی و ارائه تسهیلات انجام می‌شود.

وی افزود: سال گذشته بالغ بر چهار هزار نفر از مددجویان بهزیستی استان اصفهان با دریافت تسهیلات بانکی فرصت اشتغال برای خود فراهم کرده‌اند و زمینه خودکفایی آنان فراهم شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و بازپرداخت بلند مدت پرداخت شده، ادامه داد: سقف تسهیلات سه میلیارد ریال بوده که به طرح‌های تولیدی مولد اختصاص پیدا می‌کند.

صدیقی با اشاره به اینکه بخشی از کارفرمایان با دریافت این تسهیلات فرصت اشتغال برای مددجویان ایجاد می‌کنند، خاطرنشان‌کرد: کارفرما ملزم به پرداخت حقوق و بیمه نیرو بوده و دولت هم برای حمایت از چنین سرمایه گذارانی علاوه بر تخصیص تسهیلات متناسب با نیروی بکار گرفته شده، بسته‌های تشویقی نیز اختصاص می‌دهد.

وی اضافه کرد: مددجویان به شرط داشتن پروانه اشتغالی و یا مدرک فنی حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال قادر به دریافت تسهیلات هستند که سازمان بهزیستی در تعامل با نهادهای حرفه‌ای آموزی شرایط فراگیری مهارت را برای مددجویان تسهیل کرده است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان یادآورشد: دستگاه‌های دولتی نیز در آزمون‌های استخدامی نیز به معلولان فرصت داده‌اند که این موضوع نیز از دغدغه‌های سازمان بهزیستی و مطالبه جامعه معلولان بوده و دولت بر اساس قانون باید سه درصد از سهمیه استخدام‌های دستگاه‌های اداری را به این افراد اختصاص بدهد.

صدیقی به طرح‌های جهادی بهزیستی در تعامل با دیگر نهادهای خدماتی و مردمی اشاره کرد و گفت: اعزام این گروه‌ها به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان اصفهان باعث ارائه خدمات مورد نیاز و محرومیت زدایی شده است.

وی ارائه خدمات روانشناسی، حمایتی، توانبخشی، معاینه سرپایی، آموزشی و فرهنگی از جمله فعالیت‌هایی گروه‌های جهادی اعلام کرد و اذعان داشت: خدمات تکمیلی در صورت امکان نیز به مراجعین در مراکز تحت پوشش بهزیستی ارائه می‌شود.

کد خبر 751571

دیگر خبرها

  • ثبت نام وام سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال + جزئیات و لینک سایت https://1649.ir
  • گواهینامه موتورسواری برای بانوان صادر می‌شود؟/ تجهیز البسه فراجا به دوربین به روایت وزیر کشور
  • وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن | وام ۳۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد
  • این افراد می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟