Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دریا‌ها و دریاچه‌ها یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری است و در این میان زریوار، بزرگترین دریاچه آب شیرین کشورمان جایگاهی خاص دارد.

دریاچه زیبای زریبار (زریوار) در ۳ کیلومتری غرب شهر مریوان در استان کردستان قرار داره. بزرگ‌ترین و زیباترین دریاچه‌ی آب شیرین غرب ایرانه و یکی از منحصربه فردترین دریاچه‌های آب شیرین در جهان بشمار می‌رود و کلیه شرایط جامع یک تالاب بین المللی رو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وجود دریاچه زریوار در میان جنگل‌های انبوه و زیبای بلوط و گونه‌های مختلف درختان جنگلی، سرزمین با شکوهی رو پدید آورده و اون رو به مهم‌ترین جاذبه گردشگری غرب کشور تبدیل کرده است.

دریاچه‌ای که نه به تنهایی، بلکه با ویژگی‌هایی همچون قرار گرفتن در میان کوه‌های جنگلی و زیبا، آبی زلال تراویده از چشمه‌های کف آن، حیات وحش به ویژه پرندگان بومی و مهاجر، وامکانات گردشگری فراوان، بسته‌ای کامل را برای لذت وصف ناپذیر گردشگران فراهم کرده است.

اسماعیل مریوانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی کردستان درباره ویژگی‌های منحصر به فرد این تالاب زیبا در در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، می‌گوید:تالاب زریبار با قرار گرفتن در یک دره طولی نسبتاً وسیع از دو طرف غرب و شرق با کوه‌های پوشیده از جنگل و به عنوان یک واحد اکولوژیکی و یک اکوسیستم آبی در کردستان یکی از پدیده‌ای بسیار زیبا و کمیاب است .

او می‌افزاید:این دریاچه دارای پوشش گیاهی، نیزارها، آبزیان، پرندگان بومی و پستاندارانی است که جان دوباره‌ای به کالبد زریوار بخشیده است و این دریاچه بستری شده برای جذب مسافران وگردشگران داخلی وخارجی که هرساله به شهرستان مریوان سفرمی کنند.

مریوانی می‌گوید: زریوار یکی از مقاصد اصلی گردشگرانی است که دوستدار طبیعتند و تلاش شده امکانات و تسهیلاتی برای این گردشگران درنظرگرفته شود که از آن جمله می‌توان به هتل ها، رستوران ها، پارکینگ، امکانات قایقرانی و سایر خدمات گردشگری اشاره کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی کردستان بیان کرد:وجود فضا‌های تفریحی، ورزشی، اقامتی و پذیرائی، غرفه‌های طبخ ماهی وغذا‌های محلی، مسیر‌های رفت و برگشت سواره، مسیر‌های پیاده و دوچرخه قابلیت‌های نوینی لطف این سفر را برای گردشگران دوچندان می‌کند.

مریوانی می‌گوید:شهرستان مریوان با جاذبه‌های بی شمار گردشگری از طبیعت زیبا گرفته تا بازار مرزی و مجتمع‌های تجاری با کالا‌های با قیمت مناسب واقعا مکان مناسبی برای سفر است، اما به راستی وصف زیبایی‌های دریاچه زریوار در بیان نمی‌گنجد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی کردستان می‌افزاید:پخت غذا‌های محلی به ویژه ماهی تازه کبابی که از خود دریاچه صید شده واقعا خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم خواهد زد وسرسبزی و چشمه‌های آب فراوان در کنار دریاچه زیبایی خاصی را به آن بخشیده که توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کند و دراطراف این جاده باغات و چمنزار‌های زیبایی وجود دارند.

این دریاچه به باور مردم محلی دریاچه‌ای افسانه‌ای و سرشار از راز‌ها و داستان هاست. افسانه‌ای بودن دریاچه رو به خودجوش بودن اون نسبت می‌دهند و با آن که آبش از هیچ رودخونه‌ای فراهم نمی‌شه، اما سده هاست که همچنان آینه سار آسمان آبی و ابرهایش است.

دریاچه زریوار صدودومین اثر طبیعی است که در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگران نوروزی میراث فرهنگی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

 آرمان وطن‌دوست در جلسه کمیته‌فنی گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان تعداد ٨ طرح سرمایه‌گذاری به کمیته‌فنی گردشگری استان، تحویل و بررسی شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان افزود: با ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان و اعضای کمیته فنی، برای ٣ مورد از این طرح‌ها شامل سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری و رستوران سنتی موافقت اولیه صادر شد.

وی حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را بالغ بر ١٦ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با به بهره‌برداری رسیدن این دو پروژه برای ٢٠ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وطن‌دوست با اشاره به اینکه در این جلسه، دو طرح منوط به اخذ استعلام و با ٣ طرح نیز مخالفت شد، یادآور شد: موقعیت طرح، مساحت زمین، توان مالی سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال از جمله اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تأسیسات گردشگری مختلف در سطح استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر تل شیطان (فیلم)
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر «تل شیطان» پس از بارش فراوان باران
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • منظره زیبا و بهاری دریاچه گهر+ فیلم
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم