Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، پس از سقوط هواپیمای بویینگ ۸۰۰-۷۳۷ اوکراینی در حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) که با خطای انسانی توسط پدافند ایران سرنگون شده بود، بازسازی و بازخوانی جعبه سیاه هواپیما و چگونگی آن به یکی از مهمترین موضوعات در این زمینه تبدیل شد.

در همان روزهای اولیه مسئولان مختلف بر این باور بودند که به احتمال زیاد جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی قابلیت بازخوانی در کشور را دارد اما آن‌ها این نکته را اعلام کرده بودند که اگر این جعبه سیاه قابلیت بازسازی و بازخوانی در ایران را نداشته باشد دو مقصد احتمالی برای این کار وجود دارد که یکی از آن‌ها اوکراین و دیگری فرانسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گرچه این سناریو تا حدی به حاشیه رفت و وزرای مختلف از جمله محمد جواد ظریف -وزیر امور خارجه- اعلام کردند جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به کشور ثالثی نمی‌دهیم اما به نظر می‌رسد احتمالا بازسازی و بازخوانی جعبه سیاه این هواپیما در کشور ثالث انجام می‌شود چرا که نه تنها مسئولان سازمان هواپیمایی به گفته خودشان نتوانستند تجهیزاتی برای بازسازی و بازخوانی جعبه سیاه آسیب دیده از کشورهای دیگر دریافت کنند، بلکه محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- هفته گذشته اعلام کرد که روز گذشته اوکراینی‌ها مدارک هواپیما را تحویل ما دادند که ممیزی می‌شود. همچنین شواهد موجود روی زمین و دیگر موارد را بررسی می‌کنیم و اگر نتوانیم جعبه سیاه را بخوانیم با هماهنگی کشور اوکراین در کشور ثالث این کار انجام می‌شود.

در این زمینه رضا جعفرزاده -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- درباره آخرین وضعیت جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی و چگونگی بازسازی و بازخوانی آن به ایسنا گفت: همچنان بررسی‌ها ادامه دارد و چیزی متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه توضیحات وزیر راه و شهرسازی کامل بوده و نیازی به تفسیر بیشتر ندارد، افزود: مسلما طبق قوانین و مقررات بین‌المللی عمل خواهیم کرد و از آن عدول نمی‌کنیم.

البته همچنان بررسی‌ها و پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد که نخستین مقصد جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ برای بازسازی و بازخوانی، اوکراین و پس از آن فرانسه است  چرا که این دو کشور از ابتدا این پیشنهاد را به ایران داده بودند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران هواپیمای بویینگ فرودگاه امام خمینی هواپیمای اوکراینی جعبه سیاه هواپیمای بازسازی و بازخوانی هواپیمای اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج

به گزارش خبرگزازای خبرآنلاین از سنندج، اسعد فرهادی رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفتگویی خبری با تبریک فرارسیدن میلاد خجسته حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: نقش آفرینی و حضور دختران و زنان این سرزمین در طول دوران انقلاب اسلامی با سرلوحه قراردادن ویژگی های یک زن مسلمان ایرانی و کمک در توسعه کشور و استان بسیار چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: حضور بانوان در عرصه های مختلف علمی و دانشگاهی، فرهنگی و هنری، سیاسی و اقتصادی ، ورزشی و اجتماعی نشان از توجه جدی نظام اسلامی به جایگاه واقعی زن در جامعه اسلامی است.

فرهادی تصریح کرد: در بخش فرهنگ و هنر هم امروز بانوان هنرمند در رشته های مختلف هنری حضوری جدی و بسیار پر اهمیتی را دارند که خلق آثار شایان توجه هنری مؤید همین امر است.

فرهادی در ادامه به نمایشگاه سیاه قلم بانوان هنرجوی حوزه هنری اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه حاصل یک سال فعالیت ۲۵ بانوی هنرجو است که زیر نظر مدرس دوره خانم فرنوش درخشانی از ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۳ به مدت یک هفته آثار خود را در معرض نمایش علاقه مندان قرار می دهند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه تخصصی این هنر در استان محسوب می گردد ۴۶ اثر هنرجویان تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان است.

بانو فرنوش درخشانی مدرس کلاس های سیاه قلم حوزه هنری آنش آموخته مهندسی فناوری اطلاعات بیش از یک دهه است که به صورت تخصصی در زمینه طراحی و سیاقلم از مبتدی تا حرفه ای در آموزشگاه های هنری و مدارس سنندج مشغول به آموزش هستند که حاصل آن تربیت صدها هنرجوی توانمند در این زمینه است.

برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی و حضور در برنامه های مختلف هنری بخشی از موفقیت های این بانوی هنرمند محسوب می گردد.

کلاس های آموزشی این هنرمند همه روزه در محل حوزه هنری استان کردستان دائر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903044

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • روایت اوکراینی‌ها از آموزش خلبان‌های ایران برای هدایت 24 سوخو 35
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی