Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به دلیل وضعیت ابتلا و انتقال عفونت کرونا ویروس جدید و به جهت اعلام این وضعیت از سوی وزارت بهداشت و کاهش مراکز تجمع ۵ آزمون کشوری لغو شدند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور زمان آزمون ورودی دکتری ph.D ( نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۹ از روز جمعه ۹ اسفند ۹۸ به روز پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹ تغییر یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزمون قرار بود در جمعه ۹ اسفند با رقابت بیش از ۱۷۷ هزار داوطلب برگزار شود.

با وجود اعلام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر تمهیداتی برای پیشگیری از شیوع بیماری در زمان برگزاری آزمون اما در نهایت تصمیم گرفته شد که تاریخ برگزاری آزمون ورودی دکتری ph.D (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۹ تغییر کند.

همچنین معاونت آموزشی وزارت بهداشت در نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کرد: امتحانات علوم پایه، پیش کارورزی و جامع داروسازی در تاریخ ۸ اسفند لغو شد. درباره آزمون دستیاری متعاقبا تصمیم گیری می شود.

جدول برنامه زمانی آزمون های لغو شده کشوری

ردیف آزمون تاریخ قبلی تاریخ جدید ۱ آزمون ورودی دکتری Ph.D جمعه ۹ اسفند ۹۸ پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۹ ۲ امتحانات علوم پایه پزشکی ۸ اسفند ۹۸ متعاقبا اعلام می شود ۳ امتحانات علوم پایه دندانپزشکی ۸ اسفند ۹۸ متعاقبا اعلام می شود ۴ امتحانات پیش کارورزی ۸ اسفند ۹۸ متعاقبا اعلام می شود ۵ امتحانات جامع داروسازی (۱۸۰ واحدی) ۸ اسفند ۹۸ متعاقبا اعلام می شود

وزارت بهداشت اعلام کرده است در خصوص آزمون دستیاری که تاریخ برگزاری آن ۱۵ اسفند ۹۸ اعلام شده است، در روزهای آینده تعیین تکلیف و اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 4860953

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمون دکتری تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی سازمان سنجش ویروس کرونا آزمون گروه علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان سازمان سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه ها کنکور 99 دانشگاه های ایران دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه فنی و حرفه ای منصور غلامی دانشگاه تهران لغو شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

به گزارش خبرآنلاین این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

روزنامه فرهیختگان نوشت:در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند. ۲۳۳۰۲ برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901586

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • امتحانات نوبت دوم پایه نهم از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز می شود
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده اعلام شد
  • جزئیات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل‌زده
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • اعلام زمان امتحانات نوبت دوم متوسطه اول
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • آزمون مجدد داوطلبان کنکور شهرستان زیرکوه در ۲۱ اردیبهشت ماه