Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: با انتشار دهندگان اخبار کذب در مورد بیماری کرونا برخورد می‌شود. ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسن کیخا اظهار داشت:  با توجه به این که استان سیستان و بلوچستان یک استان مرزی می باشد و خطر انتقال بیماری کرونا بیش از نقاط دیگر کشور احتمال می رود، به همین علت متاسفانه بازار شایعات و انتشار کلیپ های دروغین در فضای مجازی داغ شده است که در همین مورد پلیس فتا با انتشار دهندگان هرگونه کلیپ جعلی یا خبر کذب در مورد این بیماری برخورد قانونی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتخاذ تمهیداتی جهت قرنطینه افراد مشکوک به ابتلا به کرونا در گیلان؛ مشکل کمبود ماسک در حال رفع استافزایش شمار جانباختگان بر اثر کرونا به 8 نفراعلام آمادگی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور برای کمک به مقابله با کرونا

وی ادامه داد: طی رصد و پایش کارشناسان پلیس فتا استان در خصوص انتشار اخبار جعلی شیوع بیماری کرونا، شاهد انتشار کلیپی غیر واقعی در شبکه های اجتماعی استان در مورد انتقال این بیماری هستیم که با توجه به گستردگی مخاطبان فضای مجازی باعث ایجاد نگرانی خانواده ها و تشویش اذهان عمومی در استان شده است.

سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان مطالب به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی را که از صحت و سقم موضوع و منبع منتشر کننده آن اطمینان ندارند ، ملاک قلمداد نکنند و از بازنشر آن خودداری کنند.

کیخا اظهار داشت: در این خصوص مشخص شده عده ای افراد سودجو و کلاهبردار با دامن زدن به انتشار این گونه اخبار با هدف سود جویی اقدام به تبلیغ فروش اقلام و تجهیزات دارویی و بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا با قیمت های گزاف در شبکه های اجتماعی و سایت های واسط فروشگاهی کرده اند.

وی از شهروندان خواست تمامی نیازهای خبری و اطلاع رسانی خود را از منابع معتبر نظیر رسانه ملی، خبرگزاری های رسمی و سایت های خبری مرجع تامین کنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی WWW.CYBERPOLICE.IR از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهره مند شوند.

انتهای پیام/392/ش

R7843/P/S6,65/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بیماری کرونا پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است

نظرسنجی جدید راسموسن ریپورتز نشان می‌دهد که حدود نیمی از رای دهندگان آمریکایی معتقدند که کشورشان بی‌جهت دلارهای مالیات دهندگان را برای حمایت از شرکای خارجی خود مانند رژیم صهیونیستی و اوکراین هدر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس نظرسنجی از ۱۱۲۶ رأی دهنده احتمالی، به طور کلی، حدود ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که دولت ایالات متحده به طور کلی برای کمک های خارجی «بیش از حد» هزینه می کند.

براساس گزارش آرتی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه بسته بودجه ۹۵ میلیارد دلاری جدیدی را امضا کرد که بر اساس آن اوکراین قرار است ۴۸ میلیارد دلار تسلیحات و کمک‌های دیگر دریافت کند و ۲۳ میلیارد دلار دیگر برای تکمیل ذخایر تخلیه شده پنتاگون استفاده شود.

حدود ۴۷ درصد از این رای‌دهندگان گفتند که این کمک‌ها «خیلی زیاد» است، در حالی که حدود ۲۰ درصد از واشنگتن می‌خواستند پول نقد بیشتری خرج کند.

 یک نظرسنجی CBS News/YouGov که در اوایل ماه جاری انجام شد نیز نشان داد که حمایت عمومی از ادامه ارسال سلاح به کی‌یف کاهش یافته است. فقط ۵۳ درصد از بزرگسالان ایالات متحده معتقدند که دولت آنها باید به اوکراین کمک نظامی کند که در مقایسه با ۷۲ درصد دو سال پیش کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • هشدار به نشر دهندگان اخبار کذب
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • کشف ۲تن شکر قاچاق در رودسر
  • واکنش باشگاه لیگ برتری: بازیکنان ما مجرم نیستند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن