Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:34:13 GMT

کرونا از شایعه تا واقعیت در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۹۰۷۷

کرونا از شایعه تا واقعیت در کهگیلویه و بویراحمد

پخش کلیپ هایی حاوی مواردی از شیوع بیماری کرونا در شهرستان های مختلف استان باعث درخواست شهروندان از اداره کل آموزش و پرورش برای تعطیلی مدارس شده است.

دامنه این شایعه ها لحظه به لحظه گسترده تر و این امر باعث نگرانی برخی افراد شده است.

هر چند حساسیت به شیوع کرونا برای پیشگیری از فراگیر شدن و گسترش این بیماری ضروری به نظر می رسد اما تشویش اذهان عمومی و بزرگنمایی می تواند باعث آسیب های جدی روانی در جامعه شود که در این میان وظایف رسانه های ارتباط جمعی برای اطلاع رسانی به موقع  سنگین تر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان ویروس کرونا بیش از ۴۰ روز پیش از کشور چین آغاز شد و امروز به نوعی همه جهان را درگیر خود کرده ، این ویروس تاکنون باعث جان باختن پنج نفر از هموطنان ایرانی شده است.

کارشناسان حوزه بهداشت و درمان می گویند: تنها ۲درصد از مبتلایان به بیماری کرونا جان خود را از دست می دهند و امکان کشندگی آن در افراد جوان  و سالم کم است.

پزشکان می گویند: دوره این بیماری ممکن است تا ۱۴ روز طول بکشد و در این بازه زمانی شاید شرایط بیمار تغییر کند . پزشکان توصیه می کنند با شروع و تشدید علائم بیماری از جمله تنگی نفس بیمار  حتما به پزشک مراجعه کند.

علائم عمده کرونا ویروس شامل تب، سرفه، گلودرد و تنگی نفس است که در اغلب موارد به شکل یک بیماری تنفسی خفیف شبهِ آنفلوانزا تظاهر می‌یابد، اما در گروهی از مبتلایان ممکن است به بیماری شدید تنفسیِ تب‌دار تبدیل‌شده و باعث بستری شدن بیمار شود. در موارد اندکی نیز مرگ در اثر این بیماری گزارش‌شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد می گوید: سه مورد مشکوک به بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

پرویز یزدان پناه افزود: نمونه آزمایشگاهی موارد مشکوک ضمن  رعایت تدابیر پیشگیرانه و مراقبت های بهداشتی به تهران ارسال شده است و جواب آزمایش ها حداکثر تا فردا به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از شیوع این بیماری مدارس و دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد از بعد ظهر امروز تا پایان هفته جاری تعطیل شده است و برای هفته آینده در نشست شورای تامین که قرار است روز پنجشنبه نهم اسفند تشکیل شود تصمیم گیری خواهد شد.

یزدان پناه عنوان کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد از حضور در ورزشگاه ها،استخرها،سمینارها،مراسم و جلسه های ختم ، مجالس شادی و مهمانی تا پایان هفته خودداری کنند.

وی بیان کرد:میزان کشندگی کرونا ویروس ۲ درصد است و بیماران قلبی،کلیوی و تنفسی در معرض خطر بیشتری هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به تعطیلی مدارس تا پایان هفته جاری در این فرصت برای ضدعفونی ساختمان های آموزشی و سرویس های دانش آموزی اقدام خواهد شد.

هادی زارع پور افزود: گروه های شبکه های مجازی با مشارکت دانش آموزان و معلمان تشکیل شده است و برای پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان برای علم آموزی اقدام می شود.

وی بیان کرد: بروشورهایی نیز برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تهیه و بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی یاسوج گفت: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بهترین راهکار پیشگیری از شیوع کرونا ویروس است.

محمد مهدی بانشی اظهارداشت:  با توجه به مشاهده ویروس کرونا در ۲۶ کشور اگر روش‌های پیشگیری به درستی و حساسیت انجام شود خطر جدی در این مورد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ماندن در خانه به منظور کاهش تماس و ارتباط حضوری با محیط‌های اجتماعی شلوغ، استفاده از ماسک، خودداری از دست دادن و روبوسی ، شست‌ شوی مکرر و مرتب دست‌ها با آب و صابون و استفاده از ژلهای ضدعفونی کننده  از جمله موارد پیشگیری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: شستشوی دست‌ها با آب و صابون مایع به مدت ۲۰ ثانیه در هر بار، از نکات جدی و الزامی در سطح پیشگیری از کرونا ویروس است.

بانشی تاکید کرد: استفاده از ماسک به تنهایی نمی‌تواند برای جلوگیری از انتشار سریع ویروس عمل کند و باید در کنار آن سایر توصیه‌ها رعایت شود.

راه‌های انتقال کوروناویروس جدید همانند سایر کوروناویروس ها و ویروس آنفلوانزا است؛ یعنی از تماس دست آلوده به ترشحات تنفسی با چشم، بینی و دهان، از راه قطرات تنفسی (عطسه، سرفه و صحبت کردن چهره به چهره به مدت طولانی) است ،  بنابراین استفاده از ماسک برای فرد بیمار و شستشوی مکرر دست‌ها راه‌های مهم پیشگیری محسوب می‌شوند.

همچنین از تماس نزدیک با فردی که به بیماری تنفسی مبتلا است خودداری کنید، درصورتی‌که در معرض تماس با فرد مبتلابه بیماری تنفسی هستید، از ماسک استفاده کنید،  به‌طور مکرر دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید؛ به‌ویژه بعد از تماس با فرد بیمار، یا تماس با یک حیوان یا با محیط اطراف آن‌ها و از تماس و لمس حیوانات وحشی یا اهلی چه زنده و چه مرده، خودداری کنید.

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد کهگیلویه و بویراحمد برای پیشگیری بیماری کرونا کرونا ویروس دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، شماره تلفن ۰۹۱۷۰۴۰۴۳۳۳ جهت اشتراک ویدئو‌ها و تصاویر شما مخاطبان گرامی جهت انعکاس در بسته گفتن نگین پیش بینی شده است.
نکته لازم اینکه در هنگام ضبط ویدئو حتما گوشی تلفن همراه بصورت افقی باشد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند