Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:00:55 GMT

احتمال واگذاری مسکن ملی در شهر تهران

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۹۱۰۰

احتمال واگذاری مسکن ملی در شهر تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی از احتمال قرار گرفتن پروژه‌های نیمه تمام بخش خصوصی، ذیل طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت که سازندگان متعددی در تهران و دیگر شهرها برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، قرار است برای استفاده از ظرفیت‌های بیشتر به منظور تکمیل واحدهای نیمه تمام بخش خصوصی که به هر دلیل معطل مانده منابعی اختصاص پیدا کند که البته هنوز به مرحله‌ی اجرا  نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود محمودزاده - معاون  وزیر راه و شهرسازی - در این‌باره  گفت: اگر زمین یا پروژه نیمه تمامی، مالک خصوصی دارد، می‌تواند در صورت تمایل به طرح  اقدام ملی مسکن بپیوندد. یکی از معضلات این نوع پروژه‌ها تضمین خرید و تامین مالی است که دولت برای آن برنامه دارد.

وی افزود: با  وجود آن‌که هنوز این قالب از برنامه به شکل رسمی اعلام نشده، متقاضیان متعددی از سراسر کشور و تهران آمادگی خود را برای اختصاص زمین و پروژه‌های خود در این زمینه اعلام کرده‌اند، به این صورت پولی که از متقاضیان دریافت می‌شود به تکمیل پروژه‌ها کمک می‌کند.

به گفته محمودزاده، نوع دوم این قالب که  به زودی تفاهم‌نامه‌های آن انجام می‌شود، تحریک روند ساخت پروژه‌های نیمه تمام سطح شهرهاست که اگر در قالب طرح  اقدام ملی با قیمت مناسب برای اقشار متوسط ارایه شود، دولت تسهیلات و بسته‌های خدماتی طرح  اقدام ملی ارایه  می‌دهد.

محمودزاده چند روز قبل نیز در گفت‌وگو با ایسنا شرایط واگذاری مسکن ملی در تهرانسر را تشریح کرده بود.

رسیدگی به اعتراضات از اواخر هفته جاری

از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی، زمان ثبت اعتراض کسانی که شرایطشان احراز نشده را اواخر هفته جاری اعلام کرد. در اطلاعیه‌ای که در این زمینه اعلام شده آمده است: «متقاضیان طرح اقدام ملی که نسبت به نتیجه پالایش ثبت‌ نام خود اعتراض دارند، می‌توانند از تاریخ ۹۸/۱۲/۱ با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی و ورود کد رهگیری از دلیل عدم تائید شرایط خود مطلع گردند و درصورت اعتراض به نتیجه پالایش، از اواخر هفته اول اسفند ماه ۹۸، نسبت به درج اعتراض در همین سامانه اقدام کنند.»

این وزارتخانه هم‌چنین در اطلاعیه دیگری خطاب به کسانی که قصد انصراف دارند اعلام کرده است: «متقاضیانی که شرایط آن‌ها جهت ثبت‌ نام در طرح اقدام ملی مسکن تائید شده است، در صورتی که تمایل به انصراف در این مرحله از طرح را دارند، می‌توانند از اواخر هفته اول اسفندماه با ورود کد رهگیری در این سامانه نسبت به ثبت انصراف خود اقدام نمایند.» متقاضیان برای اعتراض یا انصراف باید به نشانی اینترنتی www.tem.mrud.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسکن ملی طرح اقدام ملی مسکن طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن طرح اقدام ملی تولید مسکن تهران طرح اقدام ملی اواخر هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن رزن عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا اخلاص مند، مدیر عامل آب منطقه‌ای استان همدان به دعوت علی اصغر غفاری‌آثار، فرماندار رزن در شهرستان رزن حضور یافت و از محل رودخانه شهر رزن که در طرح جامع و تفصیلی، داخل محدوده شهر قرار گرفته است از آخرین وضعیت این رودخانه بازدید میدانی کردند.

در این بازدید، پیرامون ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به منظور بررسی و حل و فصل موضوع، به مشاور ذیصلاح ارجاع و دستورات صادر شد تا در طی مدت زمان ۲۰ روز نسبت به حل و فصل موضوع اقدام شود.

همچنین در این بازدید بررسی و مشکلات پروژه مسکن ملی رزن نیز به صورت میدانی توسط مدیر آب منطقه‌ای استان، معاونین وی و مشاور ذیصلاح بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

در ادامه این بازدیدها که وحید آرمان رئیس دادگستری شهرستان رزن نیز حضور داشت با تاکید بر رفع موانع، دستورات لازم را ارائه کردند که با اقدام خردمندانه و حمایت گرانه مدیرعامل آب منطقه‌ای و رئیس دادگستری شهرستان مشکل بیش از ۴۰ هکتار زمین حل شد و با توافق و تملک انجام شده ۴۰ هکتار زمین به شهر رزن الحاق خواهد شد و فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان وارد فاز عملیاتی می‌شود.

غفاری‌آثار فرماندار رزن، ضمن تشکر از اقدامات مهم و ابتکار عمل مدیر آب منطقه‌ای استان و همچنین رئیس دادگستری شهرستان رزن افزود: با اتحاد و همدلی و به دور از حواشی و توان بالا و ریسک پذیری مدیران شهرستان و برخی مدیران استان برای خدمت به مردم ایستاده‌ایم.

کد خبر 6097679

دیگر خبرها

  • واگذاری مسکن به ۱۱۷ نفر از فعالان واجد شرایط هنر و رسانه استان قزوین
  • آغاز واگذاری ۱۲۴ قطعه زمین به خانوارهای مشمول قانون جوانی جمعیت در ماکو
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است
  • فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن رزن عملیاتی می‌شود
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن