Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@08:04:22 GMT

بیانیه استانداری خراسان رضوی در پیشگیری از کرونا

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۹۶۲۰

بیانیه استانداری خراسان رضوی در پیشگیری از کرونا

در این بیانیه با تشکر از حضور حماسی مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و آرزوی توفیق در آستانه سال نو آمده است: نظر به ضرورت پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت آحاد مردم استان، ستاد ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تصویب کرد تمام مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و مهدهای کودک برای ضد عفونی مراکز عمومی،  ادامه فرایند آموزش عوامل دست‌اندرکار و خدمات رسان و توجه به رفع دغدغه‌های فکری والدین، روزهای دوشنبه لغایت چهارشنبه این هفته تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید: این تعطیلات صرفا مربوط به کلاس‌های درس بوده و بخش اداری و ارائه خدمات عمومی کماکان فعال و آماده پاسخگویی خواهند بود.

در ادامه بیانیه آمده است: تاکنون هیچ مورد تایید شده از بیماری کرونا در استان خراسان رضوی مشاهده نشده و ضمن آماده باش دستگاه‌های مسوول، تمام مراکز،  دانشگاه‌ها و ارگان‌های دخیل با تجهیزات و امکانات مکفی آماده خدمت رسانی هستند.

در این بیانیه به رعایت نکات بهداشتی، به ویژه شست و شوی مدام دست‌ها با مواد ضد عفونی کننده و صابون و خودداری از سفرهای غیر ضروری تاکید شده است. 

این بیانیه می‌افزاید: مرجع رسمی هرگونه اطلاع‌رسانی، پاسخگویی و ابلاغ تصمیمات و سخنگوی ستاد ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

اقدامات پیشگیرانه و تهیه تجهیزات پزشکی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با بیماری کرونا انجام شده و هم اینک بیمارستان‌های امام رضا (ع)، قائم (عج) و همچنین بیمارستان‌های کودکان "اکبر" و "شیخ" در مشهد برای درمان بیماران احتمالی مبتلا به کرونا به طور اختصاصی در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه این جمعیت در دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، گناباد و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بیمارستان خراسان رضوی دانشگاه های علوم پزشکی مجلس شورای اسلامی مشهد انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان رضوی

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از آخرین اخبار انتخاباتی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی ستاد انتخابات استان، سیدهادی طباطبایی با حضور در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی درباره آخرین اخبار دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه مشهد و کلات، اظهار کرد: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با شرایط سخت و کارشکنی‌های دشمنان در حالی برگزار شد که بالاترین مشارکت مردمی را شاهد بودیم، آمار مشارکت کشوری ۴۱ درصد و آمار مشارکت در استان ۴۷/۴ درصد بود که خراسان‌رضوی از حیث مشارکت بالاترین آمار را داشته است.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات حق مردم است، افزود: در دور اول انتخابات هیچ نقصی مشاهده نشد و سلامت انتخابات در خراسان‌رضوی حفظ شد که از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است، ۱۷ کرسی از مجلس در دوره اول انتخابات تعیین تکلیف شدند و طبق قانون ۲۰ درصد آرا صحیح را کسب کردند، دو نفری که ۲۰ درصد آرا را کسب نکرده بودند به مرحله دوم راه پیدا کردند.

طباطبایی ادامه داد: دور دوم انتخابات فردا ساعت هشت آغاز می‌شود و امیدواریم همانند دوره اول شاهد حضور پررنگ مردم پای صندوق‌های رأی باشیم، ستاد انتخابات استان آمادگی لازم را دارد و همه کمیته‌ها فعال و آماده برگزاری انتخابات هستند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۲۰ شعبه اخذ رأی برای مشهد و ۴۴ شعبه اخذ رأی برای کلات در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی آماده برگزاری انتخابات هستند، همچنین نیروی انتظامی آمادگی لازم و کامل را دارد و سه نفر از هیئت نظارت در هر شعبه حضور دارند.

وی درباره کاهش شعب اخذ رأی در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات افزود: تعیین شعب اخذ رأی، تعداد و محل شعب، از وظایف هیئت اجرایی است، در دوره اول انتخابات بیش از ۴۰۰ نماینده داشتیم و زمان‌بر بود، اما در انتخابات دور دوم رقابت بین دو نفر است. شعبی که زیر ۳۰۰ نفر رأی داشت ادغام شد اما شعبی که بالای ۷۰۰ رأی داشت حفظ شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: مدارک رأی دهندگان مانند دوره قبل، یکی از پنج مدرک شناسایی یعنی شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و گواهینامه است.

طباطبایی در خصوص شرایط رأی دادن در دور دوم انتخابات، اعلام کرد: طبق تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات، در دوره دوم افرادی می‌توانند رأی دهند که یا در دوره اول در مشهد یا کلات رأی داده‌اند، افرادی که رأی ندادند و متولدین بیست‌ویکم اردیبهشت ۸۵ به ما قبل (رأی اولی‌های جدید فاصله بین دو انتخابات) می‌توانند رأی دهند.

وی افزود: انتخابات از ساعت هشت صبح آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت، چنانچه نیاز به تمدید باشد با تأیید وزیر، ساعت انتخابات تمدید خواهد شد.

کد خبر 751956

دیگر خبرها

  • آمادگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ عامل اجرایی برای برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان رضوی
  • آخرین وضعیت خسارت‌های توفان شب گذشته خراسان رضوی
  • ضرورت غربالگری قبل ازدواج برای پیشگیری ازابتلای فرزندان به تلاسمی
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی