Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی در نشست بررسی توانمندی‌های استان قم گفت: امیدوار هستیم به زودی مرکز خلاقیت و نوآوری حوزه در قم تاسیس شود. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست بررسی توانمندی‌های استان قم که در دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: امیدوار هستیم به زودی مرکز خلاقیت و نوآوری حوزه در قم تاسیس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نشست که با حضور مسئولین حوزوی برگزار شد، نحوه مشارکت طلاب سطوح مختلف، در توسعه زیست‍‌بوم صنایع خلاق و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

گسترش تعاملات با حوزه
سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست با اشاره به مختصات و آیین نامه‌های مرتبط به شرکت‌های خلاق، گفت: مجموعه ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش از این سعی کرده است تعاملات خود را با حوزه‌ها گسترش دهد و تاسیس مرکز نوآوری حوزه علمیه مشهد یکی از برآیند‌های این همکاری است.

زیست‌بوم شرکت‌های خلاق
سجادی نیری در ادامه افزود: ستاد توسعه فناوری‌های نرم در معاونت علمی، ستادی است به صورت خاص به مسائل مربوط به حوزه علوم انسانی، هنر و مسائل فرهنگی می‌پردازد. تلاش این ستاد در ابتدای مسیر، آن بود که گفتمان حاکم بر قانون شرکت‌های دانش بنیان را به حوزه علوم انسانی و اسلامی و صنایع خلاق تسری بخشد، با این همه به دلیل اتمسفر حاکم بر این قانون، این مسئله، میسر نشد، لذا یک مسیر جدیدی به نام زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی باز شد و شرکت‌های خلاق در این بستر به فعالیت پرداختند.

گفتمان‌سازی
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه فناوری‌های نرم و هویت ساز اضافه کرد: حوزه، عمود خیمه سپاه دانشی در حوزه صنایع نرم و هویت ساز است و امیدوار هستیم با گفتمان‌سازی و انجام کار‌های پژوهشی، کمک کنند که مسئولین و مدیران کشور، اهتمام بیشتری نسبت به صنایع خلاق و فناوری‌های نرم داشته باشند. این مسئله باعث می‌شود که رویکرد جدیدی نسبت به صنایع خلاق و فرهنگی ایجاد شود.

مرکزی برای تمام کشور
سیدمحمدحسین سجادی نیری با توجه به مرکزیت شهر قم در مسائل حوزوی، گفت: مرکز نوآوری و صنایع خلاق قم باید به صورت مرکزی برای تمام کشور عمل کند، می‌‎توان در این مجموعه یک مرکز مجازی تاسیس کرد که بتواند دیگر مراکز حوزوی در کشور و شهرستان‌ها را نیز تحت پوشش خدمات‌دهی خود قرار دهد.

استفاده از ظرفیت‌های خیرین
استفاده از ظرفیت‌های خیرین برای توسعه صنایع فرهنگی و نرم و هویت‌ساز در محیط‌های حوزوی، یکی از محور‌های مورد بررسی در این نشست بود. همچنین مقرر شد تا ساختمانی مناسب برای استقرار مرکز خلاقیت و نوآوری پیش‌بینی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری صنایع خلاق حوزه علمیه مرکز نوآوری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مرکز خلاقیت و نوآوری شرکت های خلاق نوآوری حوزه صنایع خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: باید آنچه در مقالات در کشور منتشر می‌شود را پای کار آورد و این امر، نیازمند یک سری سخت‌افزارهای پیشرفته و قانون‌گذاری است.

وی افزود: «مرکز ملی هوش مصنوعی» سال گذشته تاسیس شد و کارور ملی هوش مصنوعی هم به زودی تحت عنوان شرکت خصوصی تاسیس خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه زیر ساخت‌های پژوهشی، داده‌ای و زیرساخت‌های کتابخانه‌های بزرگ را برای هوش مصنوعی فراهم می‌کنیم گفت: این‌ها همه اقداماتی است تا جریان کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلامت، ارتباطات شهر هوشمند مالی و... شکل بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • ستون خیمه هویت ایرانی شعر است/فصل دوم برنامه به اوایل تابستان خواهد رسید + فیلم
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق