Web Analytics Made Easy - Statcounter

تورج بهادری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:شکر دارویی - صنعتی که از تولیدات اصلی و راهبردی شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی در ۴۰کیلومتری جنوب اهواز است در بازارهای جهانی و اروپایی هر کیلوگرم سه یورو است ولی این ماده اولیه مهم داروسازی به قیمت هر کیلوگرم ۶۰هزار ریال تحویل کارخانه‌های داروسازی کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بخشی از نیاز کارخانه‌های داروسازی کشور به شکر دارویی در این مجتمع ذخیره سازی شده تا کارخانه‌ها برای تامین نیاز خود با مشکل رو به رو نشوند و بتوانند این ماده اولیه را با قیمت و کیفیت مناسب تهیه کنند.
بهادری افزود: شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی خوزستان با توجه به تعهدی که به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد شکر دارویی مورد نیاز کارخانه‌های داروسازی کشور را در هر شرایطی تامین کرده تا روند تولید و تهیه داروی مورد نیاز کشور که شکر دارویی یکی از اقلام مهم صنعت داروسازی دچار اختلال نشود.

تولید و تصفیه ۱۰۰هزار تن شکر
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی گفت: از ابتدای برداشت محصول نیشکر درمهر تا پایان بهمن ۳۰هزار تن شکرخام تولید و ۷۰هزار تن شکر خام وارداتی و تولیدی واحدهای نیشکری دعبل خزاعی ،امیرکبیر و دهخدا، در مجتمع فارابی تصفیه شده است.
وی افزود: تلاش خواهیم کرد با برنامه ریزی و تعامل با وزارت صنعت ، معدن و تجارت ،بازار شکر با تنش رو به رو نشود و در این راه از همه ظرفیت‌های خود برای تولید شکر مورد نیاز کشور استفاده خواهد شد.  
بهادری پیش بینی کرد تا پایان اسفند امسال در مجموع با برداشت۴۰۰هزار تن نیشکر از سطح ۱۰هزار هکتار از زمین های سبز ، تولید شکر خام در این شرکت به ۴۰هزار تن برسد.
وی گفت: پس از پایان برداشت محصول نیشکر ، مرحله داشت محصول نیشکر شروع خواهد شد.

رکورد تصفیه ۶۰۰تن شکر خام در روز
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی از رکورد تصفیه ۶۰۰تن شکر خام در روز در این شرکت خبر داد.
بهادری با بیان اینکه تلاش خواهد شد واحد تصفیه شکر این شرکت با همه محدودیت‌های ناشی از تحریم های ظالمانه وغیرقانونی ، سرپا و فعال نگه داشته شود افزود:با بهره گیری از ظرفیت های بومی و نیروهای متخصص داخلی همه موانع برای رسیدن به تولید پایدار خواهیم رسید.

رسیدن تولید شکر به ۸۰هزار تن در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹  
بهادری پیش بینی کرد با انجام مجموعه اقدام‌های لازم در بخش کاشت ، داشت و برداشت و تامین پایدار آب مورد نیاز، تولید شکرخام در این شرکت به ۸۰هزار تن با برداشت ۹۰ تن نیشکر در هکتار برسد.
وی یکی از دلایل کاهش تولید شکر در این شرکت در ۲ سال اخیر را خشکسالی شدید و نیز سیلاب و به زیرآب رفتن بخش مهمی از زراعت نیشکر این مجتمع بیان کرد و افزود:یخبندان و سرمای زیرصفر اخیر که ماندگاری آن نیز به میزان به ۱۶ساعت رسید آسیب جدی به روند رشد نیشکر وارد کرد.

رهاسازی و هدایت پساب نیشکربه تالاب شادگان
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی با بیان اینکه در سال های اخیر پساب نیشکر پای ثابت تالاب شادگان شده و در تامین حقابه این تالاب موثر بوده است بیان کرد:بخشی از زهاب این مجتمع پس از تصفیه برای آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.    
بهادری افزود: رهاسازی پساب این مجتمع به تالاب شادگان هیچ ضرر زیست محیطی ندارد و اهالی منطقه همچنان خواهان هدایت پساب به این پهنه آبی هستند.

باگاس سرمایه‌ای ارزشمند ولی بدون استفاده
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکرحکیم فارابی خوزستان گفت: حدود ۳۰درصد نیشکر تولیدی این شرکت به باگاس تبدیل می‌شود که به دلیل نبود کارخانه کاغذسازی ، بدون استفاده رها شده و در برخی موارد به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی دچار آتش سوزی می شود.
بهادری افزود: سالانه حدود ۱۲۰هزار تن باگاس به عنوان ماده اولیه صنعت کاغذسازی ، ام.دی.اف ، نئوپان در طبیعت رها می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد کارخانه کاغذسازی که چندی پیش عملیات اجرایی آن با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان امام در کشت و صنعت سلمان فارسی در محدوده شهرستان شادگان شروع شد بتواند از محل باگاس تولیدی واحدهای هفت گانه نیشکری خوزستان ، بخش مهمی از نیاز کشور به کاغذ تحریر را برطرف کند.
کارخانه کاغذ مجتمع کشت و صنعت سلمان فارسی از طرح‌های هفت‌گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به ظرفیت ۲۰۰هزار تن با سرمایه گذاری ۹۰هزار میلیارد ریال با سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) درمدت سه سال به بهره‌برداری می‌رسد.   
با بهره برداری از این طرح که در محدوده شهرستان شادگان واقع شده ضمن ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی از خروج سالانه ۴۰۰میلیون دلار ارز از کشور برای خرید کاغذ تحریر جلوگیری می‌شود.
مواد اولیه این کارخانه از ۱.۵میلیون تن باگاس طرح های نیشکری خوزستان است که هر سال سوزانده می شود و سبب افزایش آلودگی هوا در خوزستان ازجمله کلانشهر اهواز می‌شود.
بر اساس طرح بلند مدت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی قرار بود در جوار طرح‌های هفتگانه این شرکت ، هفت کارخانه کاغذسازی از محل باگاس که از فرآورده های جانبی محصول نیشکر است ساخته شود ولی به دلیل فقدان نقدینگی و نبود سرمایه گذار توانمند این طرح‌ها مسکوت ماند. بنای طرح های هفت‌گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در شمال و جنوب اهواز با ۸۴هزار هکتار از اوایل دهه ۷۰ گذاشته شد و پس از ۱۰ سال یکی پس از دیگری وارد چرخه تولید شدند.ظرفیت اسمی طرح‌های هفتگانه نیشکر، تولید ۷۰۰هزار تن شکر در سال است.
طرح‌های هفت گانه نیشکر امیرکبیر، سلمان فارسی ، امام خمینی(ره) دهخدا ، حکیم فارابی ، دعبل خزاعی و میرزاکوچک خان ، ۴۰درصد نیاز کشور به شکر را تامین می‌کنند. نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲میلیون تن است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا خشکسالی شکر صنعت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت صنعت معدن و تجارت انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر داروسازی کشور هفت گانه محصول نیشکر طرح های هفت شکر دارویی نیاز کشور تولید شکر مورد نیاز شکر خام تن شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، مرتضی شاه‌میرزایی روز گذشته در سفر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

شاه میرزایی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد: ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاه میرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

شاه میرزایی افزود: توجه به مسئولیت اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاه میرزایی تأکید کرد: مجتمع‌های پتروشیمی‌ای که می‌خواهند از ۵ درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰ درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

شایان ذکر است که شاه میرزایی، در سفر یک‌روزه به قدیمی‌ترین قطب صنعت پتروشیمی کشور، ضمن بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی آبادان، غدیر، فن‌آوران و اسکله‌های صادراتی پایانه‌ها و مخازن، دغدغه شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق شعار سال را در نشست تخصصی بررسی کرد.

کد خبر 6087332 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد