Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، چهار سال پیش لیست ۳۰ نفره امید توانست تمامی کرسی‌های نمایندگی در تهران را تصاحب کند. حالا هم هرچند اصولگرایان نهایتا به سختی و لحظه آخری توانستند با سهم دهی به جبهه پایداری به وحدت برسند، اما لیست وحدتِ اصولگرایان، پیروزِ ماراتن رقابت در انتخابات مجلس یازدهم در تهران شد و توانست ۳۰ کرسی تهران را اصلاح‌طلبان پس بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در شهر تهران، محمدباقر قالیباف توانست با کسب ۱۲۶۵۲۸۷ رای، جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که محمدرضا عارف در انتخابات دور گذشته با کسب یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۹۲۶ رای، جایگاه اول را کسب کرده بود.

در جریان انتخابات مجلس دهم، علی مطهری، سهیلا جلودارزاده، علیرضا محجوب و الیاس حضرتی به ترتیب جایگاه دوم تا پنج را کسب کرده بودند، در این دوره نیز جایگاه دومی به میرسلیم رسید و آقاتهرانی، نادران و دهنوی در رده های سوم تا پنجم ایستادند.

در انتخابات مجلس دهم عبدالرضا هاشم‌زایی با یک میلیون و ۷۸ هزار و ۸۱۷ رای نفر سی‌ام تهران شده بود و در انتخابات این دوره عزت الله اکبری تالارپشتی تنها با کسب ۶۴۲۲۱۴ رای توانسته به عنوان نفر ۳۰ وارد مجلس یازدهم شود.

در جدول زیر اسامی و میزان آرای نمایندگان منتخب تهران در انتخابات مجلس یازدهم در مقایسه با انتخابات مجلس دهم آمده است؛

نماینده منتخب مجلس یازدهم آرا نماینده منتخب مجلس دهم آرا محمدباقر قالیباف ۱۲۶۵۲۸۷ محمدرضا عارف ۱٬۶۰۸٬۹۲۶ سیدمصطفی آقامیرسلیم ۸۹۲۳۱۸ علی مطهری ۱٬۴۴۷٬۷۱۳ مرتضی آقاطهرانی ۸۶۸۰۲۵ سهیلا جلودارزاده ۱٬۳۳۳٬۳۲۷ الیاس نادران ۸۶۱۹۵۶ علیرضا محجوب ۱٬۳۱۱٬۳۷۵ سیدمحسن دهنوی ۸۲۹۲۹۲ الیاس حضرتی ۱٬۲۹۶٬۵۸۰ سیدمحمود نبویان ۸۲۱۲۰۳ کاظم جلالی ۱٬۲۹۲٬۶۸۶ سیداحسان خاندوزی ۸۰۱۶۹۶ فریده اولادقباد ۱٬۲۶۲٬۱۱۲  اقبال شاکری ۸۹۵۲۱۱ محمدرضا بادامچی ۱٬۲۶۱٬۲۵۲ ابوالفضل عمویی ۷۹۲۹۶۴ مصطفی کواکبیان ۱٬۲۶۰٬۱۷۴ بیژن نوباوه وطن ۷۹۲۵۶۵ سیده فاطمه حسینی ۱٬۲۱۸٬۷۲۷ مجتبی توانگر ۷۸۹۹۱۳ ابوالفضل سروش ۱٬۲۰۰٬۰۱۸ فاطمه رهبر  ۷۸۷۴۸۵ پروانه سلحشوری ۱٬۱۹۸٬۷۶۰ محسن پیرهادی ۷۸۵۴۵۰ غلامرضا حیدری ۱٬۱۸۰٬۰۹۵ روح الله ایزدخواه ۷۸۴۴۵۶ فاطمه سعیدی ۱٬۱۷۶٬۹۰۵ احمد نادری ۷۸۳۵۴۵ مهدی شیخ ۱٬۱۷۴٬۴۱۰ عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی ۷۷۹۴۷۹ علی نوبخت حقیقی ۱٬۱۷۳٬۰۳۶ سیدنظام الدین موسوی ۷۷۸۶۱۸ محمود صادقی ۱٬۱۶۴٬۳۶۸ زهره الهیان ۷۷۳۲۶۳ محمدعلی وکیلی ۱٬۱۶۳٬۰۵۲ مالک شریعتی نیاسر ۷۶۸۱۳۹ پروانه مافی ۱٬۱۶۲٬۱۹۵ مهدی شریفیان ۷۶۰۰۱۶ بهروز نعمتی ۱٬۱۵۸٬۰۳۶ سیدرضا تقوی ۷۵۳۳۰۷ فاطمه ذوالقدر ۱٬۱۵۵٬۲۸۴ سمیه رفیعی ۷۴۲۹۷۵ محمد جواد فتحی ۱٬۱۳۹٬۷۱۰ سیدعلی یزدی خواه ۷۴۲۳۹۴ طیبه سیاوشی ۱٬۱۲۸٬۳۷۰ علی خضریان ۷۴۰۰۳۳ سیدفرید موسوی ۱٬۱۲۵٬۹۹۲ رضا تقی پور انوری ۷۲۸۲۳۸ احمد مازنی ۱٬۱۲۵٬۶۰۸ فاطمه قاسم پور  ۷۲۶۰۰۷ محسن علیجانی زمانی ۱٬۱۲۲٬۲۵۶ مجتبی رضاخواه ۷۲۳۷۲۹ داود محمدی ۱٬۱۲۱٬۰۴۲ زهره سادات لاجوردی ۷۱۴۹۳۱ محمدرضا نجفی ۱٬۱۱۸٬۱۱۹ غلامحسین رضوانی  ۷۱۱۶۰۸ علیرضا رحیمی ۱٬۱۱۴٬۸۳۹ عزت الله اکبری تالارپشتی ۶۴۲۲۱۴ عبدالرضا هاشم‌زایی ۱٬۰۷۸٬۸۱۷

۲۷۲۱۴

کد خبر 486283 برچسب‌ها مجلس - انتخابات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجلس انتخابات انتخابات مجلس مجلس یازدهم مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان

روزنامه هم‌میهن، توقیف نشریات زنجیره‌ای در اردیبهشت ۱۳۷۹ را «شکستن بال دوم اصلاحات» وانمود کرده و حال آن که کارکرد آنها، شارلاتانیسم و ویرانگری منافقانه بود و نه اصلاحات.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: هم‌میهن می‌نویسد: «توقیف فله‌ای مطبوعات، نشان داد که زیان کوتاه‌مدت آن اقدام، در ابتدا متوجه اصلاح‌طلبان شد، ولی در میان‌مدت و بلندمدت نظام رسانه‌ای کشور که یکی از مهم‌ترین ارکان امنیت آن است، دچار چنان اختلالی شد که دیگر بعید است بتواند آن را جبران کند. وضعیت امروز رسانه‌های کشور در مقایسه باسال ۱۳۷۹ چگونه است؟ با قاطعیت می‌توان گفت که در سال ۱۳۷۹، مرجعیت رسانه‌ای کشور به‌طور کامل و بالای ۹۵درصد در داخل کشور بود. مهم‌ترین رسانه کشور صداوسیما بود، در کنار آن خبرگزاری‌های دارای مجوز، فعالیت گسترده‌ای می‌کردند. در مرحله سوم مطبوعات، به‌ویژه روزنامه‌ها حضور جدی داشتند که فضای اصلی آن در اختیار مطبوعات اصلاح‌طلب بود.»

درباره ادعای هم‌میهن مبنی بر اصلاح‌طلب بودن نشریات مذکور و شکسته شدن بال اصلاحات گفتنی است که اولاً اصلاح‌طلبی (reformism) در همه‌جای دنیا، ذیل قانون اساسی و نظام سیاسی مستقر و برای ارتقای آن انجام می‌شود؛ نه برای کودتا و براندازی. بسیاری از فعالان نشریات زنجیره‌ای، در مرور زمان نقاب از چهره برداشتند و از رسانه‌های معاند- حتی معاند با اصل ایران-

سر درآوردند. از BBC انگلیس که بی‌سیم کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بود و دولت متبوعش، دیکتاتوری پهلوی را به مدت ۵۴ سال به ملت ایران تحمیل کرد؛ تا شبکه ویرانی‌طلب «ایران اینترنشنال» وابسته به موساد که سردبیری‌اش برعهده معاون وزیر ارشاد دولت خاتمی(سردبیر روزنامه زنجیره‌ای آفتاب امروز) است.

از این واقعیت گذشته، برخی فعالان طیف مدعی اصلاح‌طلبی بارها به تندروی، قانون‌شکنی و ساختارشکنی نشریات یادشده اعتراف کرده‌اند؛ چنان که مسعود بهنود (همکار نشریات زنجیره‌ای و بی‌بی‌سی) چند سال قبل گفت: «تازگی‌ها ابراهیم نبوی یک نامه تندی نوشته به شادی صدر که در آن دوره (اصلاحات) همه تسمه پاره کرده بودیم. بهنود می‌گفت همه با هم از چراغ قرمز رد نشویم.».

همچنین عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی، درباره کارکرد روزنامه‌های زنجیره‌ای جامعه و توس گفته بود: «آنها با به خدمت گرفتن برخی روزنامه‌نگاران رژیم شاه، دنبال تشنج‌آفرینی هستند و خاتمی را گورباچف و خود را یلتسین تلقی می‌کنند. آنها سخنگوی نهضت آزادی هستند اما خود را طرفدار دوم خرداد جلوه می‌دهند. آنها با کسانی همکاری می‌کنند که با نفس دین مسئله دارند. به آنها درباره رعایت مبانی دینی تذکر داده و گفته بودم چه دلیلی دارد از کسانی که با نفس دین مسئله دارند، دعوت به همکاری کنید؟ شاهد بودیم در این روزنامه گروه‌هایی که از سال ۱۳۶۰ به هم پیوستند و در برابر انقلاب قرار گرفتند، تک‌تک داشتند در این رشته گرد می‌آمدند تا سامان یابند؛ مثل جبهه ملی و نهضت آزادی و حتی گروه‌های مارکسیست».

علی حکمت، سردبیر روزنامه توقیف‌شده خرداد هم تیرماه سال گذشته در گفت‌وگو با روزنامه شرق اظهار کرد: «همیشه به بچه‌های تحریریه می‌گفتم که حرف‌ تند بزنید، ولی تند حرف نزنید. من با تیترهای تند مخالف بودم و چند تا تیتر تندی هم که در خرداد هست، زمانی ‌که من نبودم و دوستان دیگری بودند و در فضای خاصی اتفاق افتاده بود. ما باید می‌توانستیم حرف‌های اساسی و تند بزنیم، اما روزنامه‌نگار نباید انگشت در چشم مخاطب و جامعه‌اش کند. ما سه جور روزنامه‌نگار داریم؛ یک‌سری چریک هستند. قلم در دست گرفته‌اند، ولی همان کارکرد ژ-3 و کلاشینکف را از آن می‌خواهند. ما دوستان این شکلی هم داشتیم و مطبوعات دوم خرداد از همین گروه لطمه خورد. من به‌عنوان سردبیر خرداد، دربه‌در دنبال فضائی منطقی هستم که کسانی که دست‌اندرکار مطبوعات دوم خرداد- یا به قول آقای شریعتمداری «مطبوعات زنجیره‌ای»- بودند، بنشینیم و خودمان را نقد کنیم؛ از سلام تا روزنامه خرداد و دیگران. ما ‌اشتباهات زیادی داشتیم؛‌ فرهنگ با چریک‌بازی هیچ‌وقت نمی‌تواند کنار بیاید»...

در همین حال، روزنامه جوان نوشت: روزنامه هم‌میهن به مدیرمسئولی کرباسچی، در سرمقاله‌ای بدون نام نویسنده (فقط می‌دانیم کل سرمقاله‌های ۱۴۰۲ و بدون نام این روزنامه در مجلدی به اسم عباس عبدی منتشر شد!)، به موضوع توقیف نشریات زنجیره‌ای پرداخته.این یادداشت، فضای رسانه‌ای را دارای اختلال دانسته و دلیل آن را توقیف رسانه‌های زنجیره‌ای در سال ۷۹ دانسته است.

سال ۷۹ تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی نبود؛ منوتو هم نبود؛ اینترنشنال هم نبود. سال ۷۹ شبکه‌های اجتماعی نبود؛ پیام‌رسان‌های مجازی نبود؛ کانال تلگرامی و صفحات اینستا و توئیتر نبود. چه مقایسه غلطی است که یک رسانه، اتفاق

۲۴ سال قبل را بی‌توجه به رسانه‌های نوین و پیشرفت عجیب و غریب رسانه‌ای به فضای کنونی رسانه‌ای ربط بدهد؟ یک نکته قابل تأمل هم این میان وجود دارد. این ادعا که سال ۷۸، ۹۵درصد مرجعیت رسانه در داخل بود یک معنای نهفته هم دارد و آن اینکه آشوب‌های تیر ۷۸ در اثر تحریک رسانه‌های داخلی و در واقع روزنامه‌های زنجیره‌ای آن زمان بود. چه آنکه به قول هم‌میهن کسی توجهی به رسانه‌های خارج از ایران نداشت؛ و این امر تأیید ادعای نظام است که «بعضی از این مطبوعاتی که امروز هستند، پایگاه‌های دشمن‌اند؛ همان کاری را می‌کنند که رادیو و تلویزیون‌های بی‌بی‌سی و آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند بکنند.»

دیگر خبرها

  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟