Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ابلاغ دستورالعمل‌ها و اقدامات پیشگیرانه این سازمان به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از ابتدا تا کنون خبر داد و گفت: فرودگاهها، شرکت های هواپیمایی و پرسنل پروازی ملزم به اجرای این دستورالعمل هستند.

به گزارش روز (یکشنبه) سازمان هواپیمایی کشور، رضا جعفرازده با بیان این مطلب اظهارداشت: براساس انکس‌های ۱۹ گانه ایکائو، اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری در سه حوزه فرودگاه‌ها، پروازها و پرسنل فرودگاهی و پروازی برمبنای دستورالعمل وزارت بهداشت و همه فرایندهای آن در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سازمان جهانی هواپیمایی کشوری و سازمان جهانی بهداشت هر دو نهادهای وابسته به سازمان ملل هستند که در این رابطه در مواقع لازم بخشنامه‌هایی را به کشورها ابلاغ می‌کنند در کنار آن دستگاه‌های مسئول خود را مکلف می‌دانند در کنار سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را با وزارت بهداشت داشته باشند.

وی افزود: در این ایام هر گونه ابلاغیه‌ای که وزارت بهداشت ضرورت می‌داند در جهت اقدامات پیشگیرانه به سازمان ابلاغ و سازمان نیز مجموعه‌های تحت نظارت خود را ملزم به اجرای این دستورالعمل‌های مذکور از جمله بخشنامه‌های پزشکی، دستورالعمل‌های مقابله با این ویروس و کلاس‌های آموزشی برای کروی پروازی، راهنمای ضد عفونی هواپیما اعم از بدنه، صندلی ها و میزهای غذا خوری، کمربند ایمنی، سرویس های بهداشتی و وسایل حفاظتی نیز با همکاری وزارت بهداشت و توزیع فرم های خوداظهاری بین مسافران در حال اجراست.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اکنون امکان دریافت گواهی بهداشت برای مسافران از طریق دفاتر وزارت بهداشت مستقر در فرودگاه‌ها فراهم است.

 ایرنا

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما ، ویروس کرونا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرودگاه هواپیما ویروس کرونا سازمان هواپیمایی هواپیمایی کشوری وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر

محمد علی ایرانمنش گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت سازمان و حج و زیارت، وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، اعزام زائران عمره  در کرمان پس از ۹ سال امروز انجام شد.

وی افزود: برای استان کرمان، ۳ کاروان ۸۵ نفره در قالب یک پرواز تخصیص داده شد و توزیع این کاوران‌ها براساس امتیاز و تعداد زائران ثبت نامی که زودتر واریز وجوه داشتند به شهر‌های کرمان یک کاروان، رفسنجان یک کاروان و زرند یک کاروان صورت پذیرفت که براساس لیست ابلاغی سازمان با زائران مشمول تماس گرفته شد و این زائران در کاروان‌های بیان شده ثبت نام شدند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و پس از صدور روادید، اعزام زائران کرمانی به حج عمره در قالب یک پرواز از ایستگاه پروازی کرمان انجام شد.

وی بیان داشت: مدت سفر حج عمره، ۱۰ روزه و هزینه سفر، بین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • چند بار باید دستان خود را بشوئید؟