Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@15:09:36 GMT

افزایش 1100 میلیاردی بودجه شهرداری

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۰۰۴۲

افزایش 1100 میلیاردی بودجه شهرداری

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: بودجه شهرداری برای سال ۹۹ عددی بالغ بر ۳۰هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان بود که پس از بررسی به ۳۱ هزار ۳۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، سید حسن رسولی در جلسه علنی امروز دربررسی لایحه "بودجه سال 99 شهرداری تهران، سازمانها، و شرکت های تابعه(بخش های درآمدها، منابع و تبصره ها)" اظهار کرد: خدمت دست اندرکاران انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی خسته نباشید می گویم و صرف نظر از کیفیت فرایند اجرای قانون انتخابات که بحث های فراوانی دارد، به آن دسته از منتخبین مردم که در مرحله اول موفق شدند به مجلس راه یابند، تبریک عرض می کنم و امیدوار هستم برای اداره کشور در شرایط سخت معیشتی مردم توان پیگیری لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره کلیات لایحه بودجه شهرداری تهران در سال ۱۳۹۹، اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ که اولین سال برنامه سوم توسعه شهر تهران است، ۱۸ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان بود. بر اساس جدول منابع و مصارف مصوب برنامه سوم، مقرر شد شهرداری در برنامه پنج ساله حداقل به میزان ۱۵۰هزار میلیارد تومان تامین منابع کند. از آنجا که تصویب برنامه به طول انجامید، شهرداری لایحه متمم سال ۹۸ را تهیه و به شورا ارسال کرد تا فاصله بودجه امسال نسبت به برنامه سوم بیشتر نشود. 

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، تاکید کرد: براساس لایحه متمم، رقم دقیق بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران به ۲۴هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

رسولی گفت: بودجه شهرداری برای سال ۹۹ مطابق با لایحه ارسالی ۳۰هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان بود که پس از بررسی در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق رقم بودجه به ۳۱ هزار ۳۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت.معتقدیم این عدد با اصول حاکم بر نظام بودجه‌ریزی همچون تحقق پذیری، واقع‌بینی، انعطاف پذیری و سایر بایسته هایی نظام بودجه‌ریزی تطابق دارد. 

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ سهم درآمدهای پایدار به ۳۷ درصد افزایش یافت که این پیام خوبی است، افزود: رقم بودجه سال ۹۹ نسبت به بودجه سال مصوب اولیه سال ۹۸، ۶۶ درصد و نسبت به متمم بودجه ۳۰ درصد افزایش یافت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۰هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۰۴ پروژه اولویت‌دار محور تحقق پذیر شهرداری در سال‌های آینده در بودجه ۹۹ لحاظ شده است، تصریح کرد: در اجرای راهبرد‌ شورای پنجم با هدف کاهش بودجه هزینه‌ی و افزایش بودجه سرمایه‌، سهم بودجه سرمایه‌ به ۴۷ درصد افزایش و سهم بودجه هزینه‌ به ۲۴ درصد کاهش یافته است.

رسولی با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان کمک به حوزه منابع انسانی در بخش هزینه‌ی در سال ۹۹ در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: با این رقم امکان خارج شدن حدود ۳ هزار نفر از کارکنان شهرداری از طریق بازنشستگی در موعد مقرر، بازنشستگی پیش از موعد و تشویقی فراهم می‌گردد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: در بند دوم ماده واحده مقرر کرده شهرداری با هدف تحقق و تعادل و تحقق پذیری بودجه در صورت مواجه شدن با افزایش یا کاهش احتمالی میزان تحقق منابع درآمدی، لایحه متمم بودجه را تا قبل از پایان شش ماهه اول به شورا جهت تصمیم گیری ارائه کند.

وی گفت: بیش و پیش از ارقام درآمد و هزینه ای بودجه، قدرت خرید بودجه مصوب اهمیت دارد. بر اساس اعلام مرکز آمار ایران تورم نقطه ای دی ماه سال ۹۷ و دی ماه۹۸ ، 36.8 درصد است. در صورت تداوم این وضعیت چنانکه رقم درآمدی به  33400 میلیارد تومان افزایش یابد بودجه سال آینده قدرت خرید رقم  24185میلیارد تومان سال ۹۸ را دارا خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بودجه شورای شهر تهران شهرداری تهران مجلس شورای اسلامی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران میلیارد تومان افزایش بودجه شهرداری افزایش یافت بودجه سال سال ۹۸ سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

در تبصره هدفمندی یارانه ها حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مصارف حمایتی لحاظ گردیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیاست‌های حمایتی به‌عنوان نزدیک‌ترین لبه مقابله با فقر در بودجه عمومی نسبت به سال گذشته رشد اسمی پیدا کرده‌اند. اما محدودیت‌های بودجه‌ای و ادامه روند تورمی در کشور باعث شده که به‌مرور یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی با کاهش کفایت رو به‌رو شوند به این معنی که این مبالغ حمایتی تکافوی تأمین نیازهای اولیه زندگی فقرا را ندارند. یکی از دلایل عدم کارایی سیاست‌های حمایتی، وسعت جمعیت گروه‌های هدف حمایت است که به نظر می‌رسد سخاوتمندانه انتخاب‌شده‌اند. این در حالی است که این آرایش از سیاست‌های حمایتی با اقتضائات بودجه‌ریزی و اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

از سوی دیگر سقف منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره مربوطه 758.8 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که 79 درصد از کل مصارف یعنی 599.6 هزار میلیارد تومان برای اهداف حمایتی در نظر گرفته شده‌است.

این رقم در مقایسه با اعتبار 485 هزار میلیارد تومانی مصارف حمایتی قانون سال 1402 حدود 23 درصد رشد داشته است. اعتبارات یارانه نان، پرداخت مستمری خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و پرداخت مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) به‌ترتیب بیشترین رشد اعتبارات را در لایحه بودجه سال 1403 نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است