Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: سند مالکیت بیش از ۱۸۵ هکتار از اراضی موقوفه امامزاده علی‌اکبر (ع) آرادان اخذ شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: با پیگیری‌های همکاران اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان، سند مالکیت بیش از 185 هکتار از اراضی موقوفه امامزاده علی‌اکبر (ع) آرادان اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افراد: ارزش ریالی این اراضی بالغ‌بر 250 میلیارد ریال بوده که به‌منظور تثبیت مالکیت و جلوگیری از تضییع حقوق موقوفه از چندی پیش پیگیری اخذ سند مالکیت این موقوفات در دستور کار همکاران ثبتی در اداره گرمسار و آرادان قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: این زمین‌ها با کاربری مزروعی و مسکونی بوده و بر اساس قوانین و ضوابط اوقافی به اجاره داده شده است.

وی گفت: درآمد حاصل از این موقوفات نیز بر اساس نیات واقفان خیراندیش صرف اطعام فقرا در شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان، حقوق خادم امامزاده علی‌اکبر (ع) و تعمیر و بازسازی بقعه می‌شود.

تدینی تثبیت مالکیت موقوفات و اخذ سند مالکیت موقوفات را یکی از اولویت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان دانست و عنوان کرد: تثبیت مالکیت موقوفات برنامه ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان است و به‌صورت ویژه این مهم توسط همکاران ثبتی ما در سطح استان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان سمنان موقوفات سند مالکیت امامزاده اوقاف و امور خیریه استان سمنان امامزاده علی اکبر سند مالکیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد

یوسف جعفری رئیس اداره ثبت اسناد و املاک میبد اظهار داشت: تثبیت مالکیت و صدورسند بهترین ابزار برای صیانت ازموقوفات و بقاع متبرکه است در همین راستا صدور اسناد مالکیت امامزاده‌ها و بقاع و همچنین اماکن موقوفه با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: یکی از امامزاده‌هایی که همواره مورد توجه مردم شهرستان میبد بوده و هست امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) که در محله مهرجرد است با تلاش همکاران جهادی میبد در جهت مشکل چندین ساله آن، سند مالکیت این مکان مذهبی صادر شد.

امامزاده خدیجه خاتون بنای آرامگاهی است که بر روی مزار بی بی خدیجه از فرزندان امام موسی بن جعفر بنا گردیده و قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. 

این بنا در جنوب بافت تاریخی مهرجرد و در کنار قبرستان و مدرسه تاریخی آن قرار داشته و ساختار آن از یک گنبدخانه مرکزی با صحن و ایوان و ورودی (شمالی) و یک دور رواق در سه راستای دیگر (شرق وغرب و جنوب) اجرا گردیده است.

 این امامزاده که به شماره ۲۵۲۹ و در تاریخ ۱۳۷۸/۹/۱۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در مرکز شهر میبد در تقاطع خیابان‌های طالقانی و شهید وحیدی واقع در محله مهرجرد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • صدور سند امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان