Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:07:03 GMT

برنامه‌های گروهی دانشجویی تا اطلاع ثانوی لغو شدند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۱۶۶۵

برنامه‌های گروهی دانشجویی تا اطلاع ثانوی لغو شدند

معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با هدف جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا(کووید ۱۹) در بین دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از جمله مسابقات و المپیادهای ورزشی، همایش‌ها و نشست‌های نهادهای دانشجویی، کلیه اردوهای زیارتی، سیاحتی، راهیان نور و جهادی و همه فعالیت‌هایی را که نیاز به مشارکت جمعی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با ابلاغ نامه‌ای به معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تأکید کرد همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موظفند تمهیدات پیشگیرانه از شیوع و انتقال بیماری در کلیه اماکن فرهنگی و دانشجویی از جمله (سالن غذاخوری دانشجویی، آشپزخانه‌ها، خوابگاه‌ها، نمازخانه‌ها، مساجد، سالن‌های ورزشی، اتاق‌های اساتید، کارکنان و...) به کار گرفته و با هدف افزایش آگاهی دانشگاهیان خصوصاً دانشجویان، تابلوها و استندهای اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از ابتلا به ویروس‌کرونا، نشانه شناسی و مداخله و درمان در کلیه مکان‌های پر تردد دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها نظیر خوابگاه‌ها، سالن غذاخوری، سالن ورزشی، اتاق‌های اساتید و کارکنان نصب کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نامه فوق بر نظارت و حضور تمام وقت کارشناسان بهداشتی در سالن غذاخوری و آشپزخانه‌ها بویژه در تهیه، طبخ و توزیع غذا، توزیع غذای دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی در ظروف یکبار مصرف، گندزدایی روزانه از سالن‌های غذاخوری و آشپزخانه‌ها تأکید کرده و در دسترس قرار دادن مایع ضدعفونی کننده در تمام سالن‌های غذاخوری، آشپزخانه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، ممنوعیت پذیرش مهمان در هر قالبی در خوابگاه‌های دانشجویی، تعیین پزشک یا پزشکان متخصص داخلی و عفونی جهت بررسی وضعیت دانشجویان دارای علایم مشکوک به بیماری (با همکاری معاونت مربوطه) را الزامی دانسته است.

گفتنی است کروناویروس‌ها (نام علمی: Coronaviruses)، خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می کند. با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌است. آخرین نوع آنها، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

به گزارش وبدا، ویروس کرونای جدید که با نام کووید۱۹ شناخته می‌شود نسبت به دیگر ویروس‌های این خانواده نسبتا ضعیف‌تر بود و ۱ تا ۲ مورد مرگ در هر ۱۰۰ نفر مبتلا را در پی داشته است. بیشتر مبتلایان به این ویروس بدون این‌که علائمی داشته باشند و حتی بدون این‌که خودشون متوجه شوند بهبود می‌یابند و تعداد اندکی از مبتلایان که عموما دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، دچار عوارض حاد ناشی از این ویروس می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس دانشجويان علوم پزشكي دانشگاه های علوم پزشکی کشور فرهنگی و دانشجویی آشپزخانه ها خوابگاه ها دانشگاه ها ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مدیر گروه رشته علوم دامی دانشگاه ملی ملایر گفت: این طرح در دانشگاه و با هدف آموزشی و تحقیقاتی راه اندازی شده است.

سعید خلجی افزود: سالن تحقیقاتی پرورش طیور گروه علوم دامی دانشگاه ملایر مجهز به قفس‌های باطری شکل به ظرفیت هزار قطعه جوجه گوشتی، ۴۵۰ قطعه مرغ تخمگذار و ۲۴۰ قطعه مرغ مادر در هر دوره پرورش است.

او تصریح کرد: قابلیت اجرای طرح‌های مختلف آزمایشی این سالن در طیور گوشتی، تخمگذار و مادر، کبک و بلدرچین است و مجهز به قفس‌های باطری سه طبقه دارای آبخوری نیپل و دانخوری تراف با قابلیت تنظیم ارتفاع، منبع آب جهت اندازه‌گیری مصرف آب و سینی‌های جمع‌آوری فضولات گالوانیزه است.

مدیر گروه رشته علوم دامی دانشگاه ملی ملایر گفت: از قابلیت‌های این سالن امکان انجام انواع آزمایش‌های مربوط به تعیین نیاز مواد مغذی مورد نیاز طیور همچون پروتئین، اسید‌های آمینه، مواد معدنی و ویتامین‌ها و نیز انجام آزمایش‌های مربوط به اندازه‌گیری قابلیت هضم مواد خوراکی و ابقاء مواد مغذی است.
سعید خلجی افزود: سیستم نور سالن از طریق لامپ‌های LED تعبیه شده در ارتفاع مختلف بوده، به نحوی که نور بطور یکنواخت در بین طبقه‌های مختلف قفس‌ها روشنایی ایجاد کند.

او تصریح کرد: سیستم تهویه سالن شامل ۲ عدد فن ۹۰ جهت تخلیه هوا و یک عدد فن ۳۰ برای گردش هوای بین طبقات قفس است و بسته به سن جوجه‌ها توسط تایمر تعبیه شده روشن و خاموش می‌شود.

مدیر گروه رشته علوم دامی دانشگاه ملایر گفت: از مزایای این سالن امکان انجام طرح‌های تحقیقاتی مورد نیاز صنعت طیور با دقت و صحت بالا است و نتایج و داده‌های بدست آمده از آزمایش‌های صورت گرفته بر روی طیور مختلف در این سالن می‌تواند در مزارع تجاری سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • «تا اطلاع ثانوی تعطیل»، نگاهی متفاوت به انقلاب فرهنگی!
  • حضور زنان در ورزشگاه تبریز تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • محور کلاله -گنبدکاووس (حدفاصل پل بایلر) تا اطلاع ثانوی مسدود شد