Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@06:42:56 GMT

نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس‌خبرگان

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۱۷۶۹

تکلیف هفت کرسی خالی شده پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در انتخابات میان‌دوره‌ای جمعه دوم اسفند ۱۳۹۸ مشخص شد و محمد یزدی و محمدتقی مصبح‌یزدی دوباره توانستند به این مجلس راه یابند. ناطقان: با درگذشت اکبر هاشمی‌رفسنجانی (۱۹ دی ۹۵)، ‌ سید ابوالفضل میرمحمدی (۳ آذر ۹۸) و نصرالله شاه‌آبادی (۲۱ اسفند ۹۶) نمایندگاه مردم تهران، سید محمود هاشمی‌شاهرودی (۳ دی ۹۷) نماینده مردم خراسان‌رضوی، محمد مومن (۲ اسفند ۹۷) نماینده مردم قم، اسدالله ایمانی (۱۷ اردیبهشت ۹۷) نماینده مردم فارس و حبیب‌الله مهمان‌نواز (۲ اردیبهشت ۹۷) نماینده مردم خراسان‌شمالی، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری روز جمعه دوم اسفند ۱۳۹۸ برای جایگزینی این هفت نفر در پنج استان کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در انتخابات روز جمعه، هفت نماینده جدید پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای این مجلس، در استان‌های تهران، فارس، خراسان‌رضوی، قم و خراسان‌شمالی انتخاب شدند. سه نفر از این نمایندگان، مربوط به استان تهران و چهار نماینده دیگر متعلق به استان‌های فارس، خراسان‌رضوی، قم و خراسان‌شمالی هستند.

جدول زیر نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان پنجم را در ۵ حوزه انتخابیه برای مشخص شدن تکلیف ۷ کرسی خالی شده نشان می‌دهد:


ردیف حوزه انتخابیه نماینده منتخب تعداد آراء ۱ تهران علی مومن‌پور ۹۶۳.۶۰۵ ۲ تهران عباسعلی اختری ۹۶۱.۷۷۳ ۳ تهران غلامرضا مصباحی‌مقدم ۷۰۸.۷۷۴ ۴ قم محمد یزدی ۲۴۹.۱۳۰ ۵ خراسان‌رضوی محمدتقی مصباح یزدی ۱.۰۹۳.۴۰۰ ۶ خراسان‌شمالی غلامرضا فیاضی ۱۸۶.۸۶۹ ۷ فارس لطف‌الله دژکام ۹۱۹.۶۸۸

مجلس خبرگان رهبری طبق اصول ۱۰۷، ۱۰۸ و ۱۱۱ قانون اساسی مسئولیت تعیین و نظارت بر ولی فقیه را به عهده دارد. مسئولیت حراست از مهمترین رکن نظام جمهوری اسلامی ایران به عهده نمایندگانی است که علاوه بر اشتهار به دیانت، شایستگی اخلاقی و نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی باید بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی به مسائل روز داشته باشند و مهمتر از همه این‌که به حدی از اجتهاد رسیده باشند که بتوانند بعضی از مسائل فقهی را استنباط کنند و ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهند.

این مجلس از ۸۸ نماینده تشکیل می‌شود که تهران با ۱۶ کرسی بیشترین نمایندگان را در مجلس خبرگان رهبری دارد و پس از آن استان‌های خراسان‌رضوی و خوزستان با ۶ نماینده، اصفهان، ‌فارس، ‌آذربایجان‌شرقی با ۵ نماینده، گیلان و مازندران با ۴ نماینده و آذربایجان‌غربی و کرمان با ۳ نماینده دارای بیشترین نماینده در این مجلس هستند. همچنین استان‌های اردبیل، البرز، ‌سیستان‌وبلوچستان، قزوین، ‌کردستان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، ‌مرکزی و همدان با ۲ نماینده و سایر استان‌ها یعنی قم، ایلام، ‌بوشهر، ‌چهارمحال‌وبختیاری، خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی، ‌زنجان، سمنان، ‌کهکیلویه‌وبویراحمد، هرمزگان و یزد با یک نماینده، ‌اعضای مجلس خبرگان رهبری را تشکیل می‌دهند. منبع: ایسنا برچسب ها: نتایج انتخابات ، انتخابات میان دوره ای ، مجلس خبرگان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نتایج انتخابات انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری مجلس خبرگان نماینده مردم خراسان شمالی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در این دیدار با بیان اینکه تشریح کار‌ها و اقدامات  سبب خوشنودی و رضایت بیشتر مردم می‌شود،گفت:: اقدامات مؤثر صورت گرفته در کشور باید برای مردم تشریح شود و مسئولان به مطالبات مردمی بیش از پیش توجه داشته باشند.

آیت الله میرباقری منتخب مردم استان سمنان در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همچنین امروز با استاندار سمنان دیدار و گفت و گو کرد.

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود