Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:48:08 GMT

پیروزی مقتدرانه تیم ملی بسکتبال ایران مقابل قطر

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۱۹۴۲

پیروزی مقتدرانه تیم ملی بسکتبال ایران مقابل قطر

تیم ‌ملی بسکتبال ایران دومین بازی خود از رقابت‌های پنجره‌ نخست انتخابی کاپ‌ آسیا ۲۰۲۱ را، با برد مقتدرانه مقابل قطر پشت سر گذاشت.

به‌ گزارش ایسنا، ساعت ۱۶ امروز (یک‌شنبه) چهارم اسفند ماه ۱۳۹۸، تیم ملی بسکتبال ایران در دومین و آخرین بازی خود از پنجره نخست مسابقات انتخابی کاپ‌ آسیا ۲۰۲۱، در سالن آزادی تهران میزبان تیم ملی قطر بود که با نتیجه ۹۵ - ۵۲ به برد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب تیم‌ ملی ایران هر دو بازی خود از پنجره نخست این‌ مسابقات را با برتری مقابل سوریه و قطر پشت سر گذاشت.

با تصمیم مهران شاهین‌طبع به عنوان سرمربی، تیم‌ ملی ایران با ترکیب حامد حدادی، محمد حسن‌زاده، محمد جمشیدی، سجاد مشایخی و بهنام یخچالی بازی را آغاز کرد.

در کوارتر نخست قطری‌ها پرس و دفاع را از زمین ایران انجام می‌دانند، اما رفته رفته این تیم ایران بود که با درخشش نفراتی چون حدادی و حسن‌زاده اختلاف را به ۱۵ امتیاز افزایش داده و ۲۴ - ۹ پیروز کوارتر اول شد. در اوایل این‌ کوارتر بهنام یخچالی به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا، جای خود را به سعید داورپناه داد.

با شروع کوارتر دوم بازی، سینا‌ واحدی به جای سجاد مشایخی و مسعود سلیمانی به جای مایک رستم‌پور وارد زمین شدند تا نخستین بازی‌های ملی خود را تجربه کنند. اولین گل ملی سلیمانی با یک پرتاب دو امتیازی و کسب امتیاز ۳۴ کسب شد. در پایان کوارتر دوم ایران ۲۱ - ۱۸ به برد رسید تا نیمه نخست بازی را ۴۵ - ۲۷ با پیروزی پشت سر بگذارد.

در کوارتر سوم ‌با ورود نفراتی چون حدادی و مشایخی که جای خود را به بازیکنان جوان تیم داده بودند، حملات قطری‌ها یکی پس از دیگری دفاع شد تا ایران ۵۵ - ۳۰ پیشی بگیرد. در این‌ کوارتر عملکرد دفاعی ایران بهتر شد تا ۲۲ - ۱۳ به برتری برسد.

با شروع کوارتر چهارم مهران شاهین‌طبع ترکیب دوم تیم ایران را روانه میدان‌ کرد تا با درخشش نفراتی مثل واحدی و ترابی، ایران ۷۷ - ۴۵ پیشی گرفته و سرمربی قطر وادار به تقاضای وقت استراحت شود. برتری ایران در این کوارتر نیز ادامه یافت تا نهایتا ۹۵ - ۵۲ پیروز بازی شود. این کوارتر ۲۸ - ۱۲ به سود ایران پایان یافت.

سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک ایران و مهدی علی‌نژاد، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش نیز برای تماشای این‌ مسابقه، در سالن بسکتبال آزادی حاضر شدند.

شاگردان مهران شاهین‌طبع بازی نخست خود در پنجره اول را هم با حساب ۹۴ - ۴۸ مقابل سوریه پیروز شدند. برنامه بازی‌های تیم ‌ملی بسکتبال ایران در پنجره‌های ‌دوم ‌و‌ سوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا نیز به شرح زیر است:

مرحله دوم (از دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ تا سه‌شنبه ۱۱ آذر)
جمعه ۷ آذر ماه: ایران - عربستان
دوشنبه ۱۰ آذر ماه: سوریه - ایران

مرحله سوم (از دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ تا سه‌شنبه ۵ اسفند)
پنجشنبه ۳۰ بهمن: قطر - ایران
یک‌شنبه ۳ اسفند: عربستان - ایران

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لیگ برتر بسکتبال ملی بسکتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی آتالانتا مقابل بنفش‌ها/ یوونتوس حریف خود را در فینال شناخت

آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های آتالانتا و فیورنتینا در دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه برگزار شد و در نهایت این بازی با برتری ۴ بر یک آتالانتا به پایان رسید.

در دیدار رفت این دو تیم فیورنتینا توانست با ۱ گل لاتزیو را شکست دهد اما در مجموع تیم آتالانتا توانست با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی برسد.

در نیمه اول در دقیقه ۸ تئون کوپمینرس اولین گل تیمش را به ثمر رساند و نیمه اول به سود میزبان به پایان رسید.

در نیمه دوم در دقیقه ۵۳ نیکولا میلنکوویچ با خطایی که انجام داد باعث شد فیورنتینا ۱۰ نفره به کار خود ادامه دهد. در دقیقه ۶۸ لوکاس مارتینز کوارتا بازیکن تعویضی تیم میهمان توانست بازی را به تساوی بکشاند. در دقیقه ۷۵ جانلوکا اسکاماکا برای بار دوم دروازه تیم فیورنتینا را باز کرد و در دقیقه ۹۰+۵ آدمولا لوکمن بازیکن تعویضی آتالانتا گل سوم تیمش را زد و خیال همه را از صعود راحت کرد اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۹۰+۸ ماریو پاشالیچ برای بار چهارم توانست دروازه پیترو تراتسیانو را باز کند و در نهایت بازی به سود آتالانتا به اتمام رسید.

پس از پیروزی آتالانتا مقابل حریف خود در فینال جام حذفی ایتالیا به مصاف یوونتوس می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تیم بسکتبال شهرداری گرگان در اولین دیدار شکست خورد
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است
  • آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک (عکس)
  • پیروزی آتالانتا مقابل بنفش‌ها/ یوونتوس حریف خود را در فینال شناخت
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • بسکتبال NBA | هنرنمایی دانچیچ مقابل اعضای تالار مشاهیر
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • آرتتا: با پوچتینو همدردی می‌کنم؛ روز خوبی برای هواداران آرسنال است
  • عظیمی: تیم ملی در آرامش کامل قرار دارد