Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@04:11:31 GMT

مازندران رتبه یک صادرات گل و گیاه کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۲۹۶۱

مازندران رتبه یک صادرات گل و گیاه کشور را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: مازندران در صادرات گل و گیاه رتبه نخست کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، هفتمین نمایشگاه گل و گیاه بابل در فضایی به مساحت ۴ هزار متر مربع، با ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع غرفه در ۱۰۳ غرفه افتتاح شد.

مهدی رازجویان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: از مزایای این نمایشگاه شناسایی تولیدکننده و ارتباط مستقیم با مصرف کننده با حذف واسطه‌هاست، حذف دلال و واسطه و کمک به عرضه مستقیم محصولات گل و گیاه نه به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رازجویان تصریح کرد: از مهم‌ترین فواید این جشنواره کمک به افزایش سرانه فضای سبز است، فضای سبز شامل دو مقوله فضای سبز تجهیز شده و‌ فضای سبز تجهیز نشده است که فضای سبز تجهیز شده شامل پارک‌ها می‌باشد که شهرداری‌ها آن را مجهز می‌کنند.

این مسؤول بیان کرد: فضای سبز تجهیز نشده بلوارها، پارک‌ها و جنگل‌های حاشیه شهر است که این جشنواره در این راستا بسیار مثمر ثمر خواهد بود، البته در حوزه گل و گیاه ما بی‌نیاز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: استان مازندران در تولید گل و گیاه رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، صادرات گل و گیاه در افزایش سرانه صادراتی استان مؤثر است، بیشتر صادرات گل و گیاه ما به کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حوزه دریای خزر است.

سپس مجتبی حکیم شهردار بابل نیز در این نمایشگاه اظهار کرد: برگزاری جشنواره بزرگ گل و گیاه در بابل نه تنها به یک مطالبه عمومی و مردمی شده است بلکه مطالبه سطح ملی نیز است که همه ما نسبت به این امر توجه جدی داریم.

وی اضافه کرد: شهروندان مازنی و بابلی از یک طرف و تولیدکنندگان از سراسر کشور از طرف دیگر به طور جدی پیگیر برگزاری این جشنواره هستند، برگزاری نمایشگاه ملی گل و گیاه در بابل سبب می‌شود دستاوردهای این حوزه و خدمات آن به مردم معرفی شود و از طرف دیگر تولیدکنندگان محصولات خود را عرضه کنند.

حکیم گفت: برگزاری نمایشگاه ملی گل و گیاه برای شهرداری بهره‌وری مالی ندارد، آنچه برای ما بسیار ارزشمند است، بهره‌مندی شهروندان از این نمایشگاه و همچنین رونق اقتصادی برای فعالان در این حوزه است.

این مسؤول در پایان گفت: در حال حاضر یکی از جدی‌ترین برنامه‌های شهرداری بابل استفاده از ظرفیت خیران در حوزه فضای سبز است که در ماه‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی برای تحقق این امر انجام شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۰/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات مازندران فضای سبز گل و گیاه صادرات گل و گیاه فضای سبز تجهیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) وقوع سیل در مازندران با آمل و بابل و سوادکوه چه کرد؟

طغیان رودخانه‌ها در سوادکوه و بابل، خسارت به محصولات کشاورزی و همچنین انسداد ۱۰ راه روستایی در آمل، پیامد این بلیه حادثه در ساعت‌های اخیر در استان بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایرنا

tags # سیل سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • (ویدئو) وقوع سیل در مازندران با آمل و بابل و سوادکوه چه کرد؟
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر