Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@18:54:46 GMT

رونمایی از سامانه جدید پدافند هوایی یمن

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۳۲۰۲

رونمایی از سامانه جدید پدافند هوایی یمن

سامانه‌های موشکی " ثاقب ۱"، " ثاقب ۲"، " ثاقب ۳ " و " فاطر ۱ " ساخت ارتش و کمیته های مردمی یمن با حضور جمعی از فرماندهان و مقامات سیاسی این کشور رونمایی شده‌است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شبکه المسیره یمن گزارش داد این دستاوردها امروز (یکشنبه) در جریان افتتاحیه نمایشگاه پدافند هوایی " شهید عبدالعزیز المهرم "  با حضور جمعی از اعضای شورای عالی سیاسی، رئیس مجلس، فرماندهان ارتش و  اعضای جنبش انصار الله به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

رییس شورای عالی سیاسی و فرمانده نیروهای مسلح یمن در این مراسم گفت: سیستم های جدید پدافند هوایی که امروز از آنها رو نمایی شد، مسیر جنگ با نیروهای ائتلاف تحت حمایت عربستان و آمریکا را تغییر خواهد داد.  

سپهبد "مهدی مشاط " افزود: با بهره برداری از این دستاوردها، مسیر جنگ با دشمن متجاوز مورد حمایت آمریکا به فرماندهی عربستان  سعودی تغییر خواهد کرد.                   

وی ادامه داد: سامانه های جدید دفاعی مقدمه‌ای برای دست‌یابی به سیستم‌های دفاعی پیشرفته تر و مؤثر تر برای مقابله با حملات هوایی دشمن خواهد بود.

فرمانده نیروهای مسلح یمن با تقدیر از تلاش فرماندهان ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور افزود: تلاش آنها موجب شد تا برای دفاع از خود به ساخت سیستم‌های نظامی روی آوریم و نیازهای جنگی خود را برآورده کنیم.  

وی بیان کرد:  ۲۰۲۰ سال پدافند هوایی و دفاع از آسمان یمن است و این موفقیت‌ها برای تقویت قدرت دفاعی ادامه خواهد یافت.  

سرلشکر " محمد ناصر العاطفی " وزیر دفاع یمن نیز با بیان این که برای ما ۲۰۲۰ سال دفاع هوایی است، افزود: بزودی آسمان یمن از تجاوز جنگنده های دشمن پاک خواهد شد.

پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن در روز پنجشنبه گذشته گفته بود: این سیستم‌های پدافند هوایی در روزهای آینده وارد شبکه پدافند هوایی یمن خواهند شد.

وی تاکید کرد: آسمان یمن دیگر برای دشمنان امن نیست و جنگنده‌های آنها برای عبور از آسمان این کشور باید هزاران معیار را در نظر بگیرند.

عصر جمعه ۲۵ بهمن نیز پدافند هوایی ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور موفق شدند هواپیمای جنگی متجاوزان سعودی را از نوع " تورنادو "  در آسمان منطقه " المصلوب " استان " جوف " یمن سرنگون کنند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریبا پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یمن پدافند هوایی سامانه جدید پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد

نخست‌وزیر یونان اعلام کرد که این کشور نمی‌تواند سامانه‌های دفاع هوایی مانند «پاتریوت» یا «اس-۳۰۰» در اختیار کی‌یف قرار دهد.

به گزارش مشرق، کیریاکوس میتسوتاکیس اواخر روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون «اسکای» یونان گفت: آتن قرار نیست اس-۳۰۰ (S-۳۰۰) یا پاتریوت (Patriot) به اوکراین بفرستد.

وی اظهار داشت: از ما [در این باره] درخواست شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

نخست‌وزیر یونان افزود: این سامانه‌ها برای توانایی بازدارندگی ما حیاتی هستند.

بر اساس این گزارش، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا به ویژه کشورهایی از جمله یونان و اسپانیا که سامانه‌های دفاعی را در زرادخانه خود دارند، تحت فشار هستند تا دفاع هوایی بیشتری را به کی‌یف ارائه کنند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سامانه «پاتریوت» یا سایر سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای اوکراین افزایش دهند.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند که در حال بررسی فوری چگونگی ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند.

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا نیز امروز (جمعه) خبر داد که مادرید «تعداد کمی موشک پاتریوت» به اوکراین ارسال می‌کند.

رویترز در ادامه خاطرنشان می‌کند که یونان در گذشته هزاران موشک، مواد منفجره، خودرو جنگی پیاده‌نظام (IVF)، مواد محترقه با انفجار قوی، مهمات و موشک‌های ضد تانک به اوکراین ارسال کرده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است