Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن دفاتر مسافرتی و گردشگری کشور گفت: باید وضعیتی ایجاد شود تا با شرایط خاص موجود که به دلیل شیوع بیماری کرونا سفر گردشگران لغو شده است، پول پرداختی از طرف مسافران که به ایرلاین ها پرداخت شده، به ایشان باز پس داده شود.

حرمت الله رفیعی در گفتگو با خبرنگار حوزه سفر و گردشگری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: امروز نشستی با فعالان حوزه گردشگری اعم از صاحبان چارتر و پرواز و گارانتی هتل و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. داشتیم. در این جلسه که از مدیرکل مربوطه از سازمان هواپیمایی کشوری هم حضور داشتند بنا بر این شد تا همه حاضرین در جلسه نقطه نظراتشان را به من منتقل کنند تا طی نامه‌ای دغدغه‌ها را به وزارت میراث فرهنگی منتقل کرده و دستورات لازم را اخذ کنم.

وی افزود: آنچه تا الآن اتفاق افتاده این است که مسیرها به مقصد کشور ما بسته‌شده یا در حال بسته شدن است. به دلیل شیوع بیماری کرونا، ورود گردشگر از اروپا متوقف‌شده و عراق (که نزدیک‌ترین کشور ما بوده است و بیشترین ارتباط سیاسی و قرابت را با این کشور داشته‌ایم) به همراه کویت مرزهای خود را به روی ورود و خروج گردشگران از/به ایران بسته است. ترکیه هم اعلام کرده است که پروازهای خود از مقصد ایران را قطع کرده و مسافران از مبدأ ترکیه به ایران هم از سفر به کشورمان خودداری می‌کنند. چین و گرجستان و ارمنستان هم تقریباً راه را بسته‌اند.

رئیس انجمن دفاتر مسافرتی و گردشگری کشور ادامه داد: برای آن دسته از دفاتر مسافرتی که برخی پروازها را از اکنون تا آغاز سال نو بعد چارتر کرده و خریده‌اند و پول آن را پرداخت کرده‌اند، کاری که ما باید انجام دهیم این است که باید از وزرای راه و ترابری و میراث فرهنگی و امور خارجه بخواهیم تا شرایطی را فراهم کنند که هر چه سریع‌تر پول این خریدها توسط ایرلاین های داخلی و خارجی بازپرداخت شود چراکه شرایط تغییر کرده و این حق مسافر است تا به خاطر جبر شرایط و از بین رفتن فرصت گردشگری و سفر مبلغ پرداختی خود را باز پس گیرد.

وی در پایان افزود: امیدوارم هتلداران داخلی هم شرایطی را فراهم کنند تا جلوی مقروض شدن صاحبان دفاتر مسافرتی و گردشگری گرفته شود.

انتهای خبر/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: گردشگری کرونا مسافرت هتلداری دفاتر مسافرتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است

داوری  در حاشیه برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین در سمنان گفت: شرایط آثار و بناهای تاریخی در دوره معاصر با توجه به تغییرات اقلیمی نسبت به دوره‌های تاریخی گذشته دچار بحران‌های گوناگونی شده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به بحث فرونشست‌ها در آثار و بناهای تاریخی از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، اضافه کرد: تغییرات اقلیمی و بحران‌های طبیعی مانند پدیده فرونشست‌ بناهای تاریخی را با موضوعی تخریب‌کننده‌ مواجه کرده است، بنابراین عزمی راسخ و جدی لازم است تا از بناها با افزایش تاب‌آوری و استحکام‌بخشی، در برابر تهدیدهای طبیعی محافظت کرد.

وی با اشاره به برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین، گفت: این سمینار رویکری در مسیر تحقق وظیفه ذاتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ برای رسیدگی به موضوع فرونشست‌ها بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران