Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران نی‌بر مجتمع نیشکر هفت تپه در تماس با خبرنگار ایلنا، از تجمع صنفی صبح امروز (۴ اسفندماه) خبر دادند.

به گفته آنها؛ امروز حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از جمعیت ۷۰۰ نفری این گروه از کارگران نی‌بر هفت‌تپه با پیاده‌روی در مسیر مزارع مقابل دفتر مدیریت جمع شده و نسبت به کسر دو روز از فیش حقوق دی ماه خود اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگران با بیان اینکه در روزهای گذشته فیش حقوق دی ماه توزیع شده که از مجموع ۱۵ روز کاری کارگران نی‌بر دو روز از حقوق  همه کارگران کسر شده است، افزودند: معیار پرداخت حقوق کارگران نی‌بر براساس میزان تناژ بریدن نی است این درحالی‌ست که هیچ معیاری برای محاسبه تناژ در این مجموعه وجود ندارد و کارگران نی‌بر به‌صورت روزمزدی در مزارع مشغولند.

کارگران نی‌بر با بیان اینکه ما در فصل برداشت نیشکر تمام تلاش خود را علارغم کیفیت بد نیشکر در مزارع انجام می‌دهیم، افزودند: این درست نیست که کارفرما در زمان پرداخت حقوق کارگرانی که در سخت‌ترین شرایط در مزارع نیشکر مشغول بریدن نی هستند، کم بگذارد.

کارگران در ادامه مشکلات صنفی خود گفتند: درحالی حقوق دی ماه خود را دریافت نکرده‌ایم که سایر کارگران مجموعه هفت تپه حتی عیدی و پاداش پایان سال خود را دریافت کرده‌اند. با این حال از مدیریت مجموعه خواستار رسیدگی و توجه به حقوق و مزایای خود باتوجه به رو به اتمام بودن سال جاری هستیم.

حمید کریمپور (معاون بخش کشاورزی مجموعه نیشکر هفت تپه) در ارتباط با تجمع صنفی امروز کارگران نی‌بر به ایلنا گفت: برخی از نی‌برهای فصلی مجموعه هفت تپه بر اساس میزان تناژی که نی قطع می‌کنند، حقوق دریافت می‌کنند. از قرار معلوم این کارگران کمتر از تناژ مشخص شده کار انجام داده‌اند که سعی می‌کنیم این اختلاف را در ماه‌های آینده جبران کنیم.

او با بیان اینکه در هر صورت ما به کارگران نی‌بر کمک شده است، در خاتمه گفت: مجموعه هفت تپه تمام تلاش خود را برای رضایت کارگران انجام می‌دهد.

 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کارگران نی هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشست سه جانبه نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران که به میزبانی خانه کارگر استان یزد و همزمان با هفته کارگر برگزار شد برخی دغدغه‌ها و مشکلات کارگران استان در زمینه‌های معیشت، بیمه، مسکن و فعالیت اعضای تشکل‌های کارگری مطرح شد.   در این جلسه مقرر شد آنچه در استان قابل حل و رفع است انجام و آنچه نیازمند پیگیری در تهران است از طریق نمایندگان و دیگر مسئولان ارشد استان پیگیری شود.

دیگر خبرها

  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد
  • نوشته یکی از کارگران نیشکر هفت تپه خطاب به رهبر انقلاب در دیدار امروز | عکس
  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس
  • فیلم| طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی
  • طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی | ویدئو