Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی از تولید ماسک‌های ویژه توسط یک شرکت دانش بنیان در کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: 400 هزار ماسک جدید در استان توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، «دکتر شیرزادیان» مدیر نظارت بر تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان، در خصوص ویروس کرونا و کمبود ماسک در کرمانشاه، اظهار داشت: در خصوص ماسک جراحی یا سه لایه باید گفت بر اساس مصوبه وزارت بهداشت و مدیر کل تجهیزات پزشکی کشور قیمت فروش این کالا درب کارخانه ۳۳۲ تومان، در مراکز درمانی ۳۶۵ تومان و قیمت مصرف کننده ۴۱۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس ضوابط با متخلفینی که بیش از قیمت مصوب نسبت به فروش ماسک اقدام کنند با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی برخورد قانونی می‌شود.

مدیر نظارت بر تجهیزات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: ۱۵ تولید کننده ماسک سه لایه و جراحی در سطح کشور وجود دارد که روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک را تولید می‌کنند و پاسخگوی نیازهای مردم است بر همین مبنا نباید کمبودی وجود داشته باشد.

دکتر شیرزادیان ادامه داد: ماسک‌های ویژه استفاده‌های خاص دارد و این ماسک‌ها برای گروه‌هایی که در معرض مستقیم جهت معالجه بیماران مبتلا به کرونا هستند از جمله پرسنل بیمارستان در نظر گرفته شده است، بنابراین استفاده از ماسک‌های ویژه نظیر ماسک N95 و N99 که عملیات محافظتی آنها در بالاترین سطح نسبت به ماسک سه لایه وجود دارد پروتکل خاصی دارد و برای استفاده مردم عادی نیست.

وی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی با هماهنگی گروه عفونی در صدد نوشتن پروتکلی برای استفاده از ماسک‌های ویژه بر این اساس که چه تعداد و به چه صورت تهیه شوند و چگونگی نحوه استفاده از آنها هستیم.

مدیر نظارت بر تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان کمبود ماسک‌های ویژه در سطح کشور، اضافه کرد: در سطح کشور کمبود ماسک‌های ویژه وجود دارد و متأسفانه در این حوزه تولیدکننده نداریم، بنابراین تعداد ماسک‌های ویژه در سطح کشور بسیار کم است.

دکتر شیرزادیان ادامه داد:با این حال در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از یک واحد تولیدی دانش بنیان تقاضای سفارش ساخت تولید ۲۰ هزار عدد ماسک ویژه دارای استانداردهای جهانی را داشته‌ایم که نمونه اولیه آن به تعداد ۱۰۰ عدد تولید شده و مابقی به تعداد ۲۰ هزار عدد ظرف یک ماه تولید خواهد شد و البته در صدد اعطای مجوز به این واحد هستیم.

وی افزود: همچنین از نظر ماسک‌های سه لایه یا جراحی که در اختیار داروخانه‌ها قرار داشت کمبودهای دیده می‌شود با اینکه تولیدکنندگان قادر به تأمین نیاز هستند اما در بازار موجود نیست که می‌توان از دلایل آن وجود دلالان را نام برد، بر همین مبنا با افرادی که قصد سو استفاده دارند با معرفی به مراجع قضائی برخورد می‌شود.

این مسئول بیان داشت: سفارش تهیه ۴۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه به یکی از تولیدکنندگان داده شد که ظرف دو روز آینده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت تا مردم از جهت استفاده از ماسک نگرانی نداشته باشند همچنین از طریق شماری از تولیدکنندگان تعداد ماسک مورد نیاز داروخانه‌ها در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

شیرزادیان ادامه داد: در مناطقی که این ویروس مشاهده نشده استفاده از ماسک توصیه نمی‌شود و با توجه به اینکه ماسک عامل آلایندگی است و چندین ساعت پس از استفاده به ترشحات فرد آلوده خواهد شد و دست زدن به آن نیز ممکن است موجب آلودگی شود برای مصون ماندن در برابر ویروس کرونا شستشوی منظم دست‌ها به مدت ۳۰ ثانیه توصیه می‌شود.

وی افزود: بیشترین آلودگی که در موارد مثبت ویروس کرونا مشاهده شده از طریق تماس با صوت سطوح و دست دادن گزارش شده است بنابراین با توجه به اینکه ماسک‌ها محل تجمع میکروب است و به روش صحیح نیز معدوم نمی‌شود، استفاده از ماسک توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه ماسک دانشگاه علوم پزشکی جراحی کمبود ماسک ماسک ضد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استفاده از ماسک ماسک های ویژه سطح کشور هزار عدد سه لایه ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: براساس اعلام سازمان شیلات، سرانه مصرف ماهی در کشور حدود 13 کیلوگرم برآورد شده است درحالی که میانگین جهانی آن حدود 20 کیلوگرم است.

یک بخشی از کمبود مصرف سرانه به دلیل ذائقه ایرانی است که به دلیل  بوی ماهی و تیغ ماهی، خانوارها به خاطر پخت و پز آنها با مشکل مواجه می‌شوند. متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه غذاهای دریایی راهکاری مبتکرانه برای این مشکل طراحی کردند.

خانلر مدیرطرح این شرکت دانش‌بنیان گفت: در راستای تکمیل زنجیره تأمین آبزیان و در راستای فرآورده‌های شیلاتی، تولید سوسیس و کالباس ماهی را در دستور کار قرار دادیم که برای نخستین بار 13 محصول سوسیس و کالباس را از ماهی "سیوس" تولید کردیم.

وی تصریح کرد: این محصولات بدون ماده نگهدارنده تا یک ماه قابلیت نگهداری دارد که همین امر،‌ ثبت اختراع شده است.

خانلر گفت: سوسیس‌هایی که در خارج از کشور از جمله چین و اروپا تولید می‌شود به شدت طعم ماهی دارد و برای مصرف‌کننده و ذائقه ایرانی اصلاً‌ مناسب نیست و ما توانستیم بعد از 15 سال کار تحقیقاتی، با بومی‌سازی خط تولید، قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم.

حذف بو و طعم نامطبوع ماهی در کنار حفظ همه خواص مفید آن،‌ فراپاستوریزه بودن و هضم راحت از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

از ویژگی‌های دیگر دانش‌بنیانی این محصول می‌توان به استفاده از یک چهارم حد مجاز نیترید سدیم و تعداد میکروارگانیسم صفر اشاره کرد.

این فرآورده که از محصولات فناورانه صنایع غذایی است در راستای توسعه سهم بازار کشورمان در این حوزه، قیمتی ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. این فرآورده دانش‌بنیان ایرانی تاکنون به کشورهای عراق، عمان، قطر و امارات صادر شده است.

دیگر خبرها

  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار