Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته مستندی از تلویزیون پخش شد که خاطراتی ناگفته داشت؛ نه خاطراتی از داعش و سوریه بلکه از ساخت بیمارستان و عتبات. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، هر جا نامی از شهید قاسم سلیمانی برده می‌شود، ذهن بسیاری از افراد به سمت فعالیت‌های نظامی ایشان و پیروزی بر داعش می‌رود اما نباید فراموش کنیم که شخصیت این شهید والامقام ابعاد مختلفی دیگری نیز دارد که موضوع فرهنگ یکی از همین بخش‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شب گذشته مستندی از تلویزیون پخش شد که روایتی متفاوت داشت؛ مستند «حکمت سلیمانی» به کارگردانی علی‌اکبر کاظمی که با حال و هوای دیگری از حاج قاسم ساخته شده است؛ خط اصلی فیلم حضور حاج قاسم در عراق است اما با هدفی متفاوت و آن هم تلاش او برای بازسازی عتبات عالیات. فضای صمیمانه دیدار او با کارگرانی که به بازسازی عتبات عالیات می‌پردازند روایتگر شخصیت مهربان شهیدی است که شاید خیلی‌ها او را با فضای نظامی می‌شناسند. 

در همان صحنه‌های ابتدایی، حرف اصلی فیلم از زبان یکی از مصاحبه‌شوندگان زده می‌شود: «همه فکر می‌کنند حاج قاسم، توپ و تفنگ می‌سازد اما او بیمارستان و حرم هم می‌ساخت؛ او نگاه فرهنگی داشت که یکی از این عناصر در بازسازی عتبات عالیات بود.»

در بخش دیگری از این مستند، خاطرات حاج قاسم از زبان نزدیکان او روایت می‌شود؛ از ورزشکار بودنش تا ماجرای عجیب و غریب اولین گزینش در سپاه پاسداران. در همین‌جا صحنه‌هایی بکر و جدید از حضور این سردار شهید در کنار کارگران بازسازی حرم به نمایش درمی‌آید و برخورد او با آنان را به تصویر می‌کشد؛ یکی از بخش‌های ویژه این مستند جایی است که یکی از نزدیکان حاج قاسم از دیدار او با مردم عراق خاطراتی را تعریف می‌کند؛ او می‌گوید وقتی حاج قاسم در بین مردم می‌رفت همه اطراف ماشین او جمع می‌شدند و حتی پدری را به یاد دارم که وقتی حاج قاسم را دید به فرزندش گفت برو و دست او را ببوس. 

مستند «حکمت سلیمانی» تلاش کرده است روایت جدیدی از تلاش‌های حاج قاسم برای همبستگی شیعیان جهان ارائه دهد؛ یکی از کسانی که در برابر دوربین این مستند قرار گرفته است می‌گوید حاج قاسم همیشه دوست داشت که شیعیان ایران و عراق همبسته شوند و او توریسم زیارتی را بهترین ظرفیت برای این مسئله می‌دانست. 

این فیلم مستند را باید خاطره‌بازی با سردار دل‌ها بدانیم؛ خاطره‌هایی که تاکنون گفته نشده است و باید گفته می‌شد. از خاطره غذای متفاوتی که برای سردار سلیمانی آوردند و او به نگهبان جلوی در داد تا نظرهای دقیقی که در مورد معماری ساختمان حرم به تیم پیمانکاری  ارائه می‌کرد؛ ای کاش از این دست مستندها بیشتر در تلویزیون ساخته شود. 

روابط نزدیک "حاج قاسم" و "سیدحسن نصرالله"، مستند شددفتر جهاد گروه مستند روایت فتح رونمایی شد

انتهای پیام/ 

 

R1539/P/S4,1430/CT4 واژه های کاربردی مرتبط داعش سردار قاسم سلیمانی مستند سینمای مستند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داعش سردار قاسم سلیمانی مستند سینمای مستند داعش سردار قاسم سلیمانی مستند سینمای مستند حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سردار سلیمانی در آئین گرامیداشت واقعه صحرای طبس در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ گفت: آمریکا با هدف سلطه گری شکل گرفته و در خدمت صهیونیست هاست.
وی افزود: تمام مراکز قدرت در اختیار صهیونیست هاست و کارخانجات تجهیزات نظامی در دست صهیونیست هاست و رسانه‌های بزرگ هم مربوط به صهیونیست هاست.
سردار سلیمانی افزود: از ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ملت ایران تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است و افتخارات بزرگی آفریده است.

وی با بیان اینکه در واقعه طبس شن‌ها مامور خدا گشتند گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را آمریکایی‌ها پشتیبانی کردند و آمریکا جنایت کار بزرگی است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور افزود: عملیات وعده صادق یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها علیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که با صلابت اجرا شد و جهان اسلام بعد از این عملیات مورد تکریم قرار گرفت.
سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مفهومی برای تحول بود افزود: مردم مظلوم غزه بیش از ۶ ماه است بدون سلاح مقاومت می‌کنند و تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب شکل خواهد گرفت و به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد.

وی گفت: خداوند متعال انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند تا زمینه نابودی رژیم پوشالی صهیونیستی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • لباس نظامی روحانیون در جنگ با که؟!
  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد