Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@09:09:36 GMT

نوادا برای برنی

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۵۵۹۴

نوادا برای برنی

سومین انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت تأثیرگذار نوادا هم روز شنبه به وقت محلی برگزار شد و برخلاف برنی سندرز، سناتور 76 ساله ایالت ورمنت که برای دومین بار پیاپی پیروز شد، جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق امریکا با عملکردی بسیار ضعیف سومین شکست خود را تجربه کرد در حالی که پیش‌تر اکثر نظرسنجی‌های سراسری از بایدن به عنوان کاندیدای پیشتاز دموکرات‌ها یاد می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سایت روزنامه امریکایی نیویورک تایمز، نوادا روز شنبه برای سندرز صحنه نمایش قدرت بود زیرا پیرمرد سوسیالیست در سومین ایستگاه انتخابات درون حزبی 46.6 درصد آرا را کسب کرد و با آرای 19.2 درصدی نفر دوم یعنی جو بایدن فاصله بسیار زیادی داشت. هرچند که نوادا برای بایدن هم در مقایسه با آیووا و نیوهمپشایر شب خوبی را رقم زد زیرا بایدن در آیووا چهارم و در نیوهمپشایر پنجم شده بود اما در نوادا توانست در جایگاه دوم و بعد از سندرز قرار بگیرد. برای سندرز که در دومین انتخابات درون حزبی در نیوهمپشایر هم پیروز شده بود، پیروزی در نوادا یک سکوی پرتاب بسیار خوب بود؛ اتفاقی که چندان به مذاق میانه‌روها در حزب دموکرات خوش نیامد و حتی آنها را نگران کرد که اگر پیروزی‌های سندرز در هفته‌های آتی هم ادامه یابد، دیگر هیچ کس نتواند جلوی سرعت او را بگیرد. آن هم در شرایطی که جو بایدن، کاندیدای پیشتاز دموکرات‌ها در نظرسنجی‌های سراسری در سه انتخابات درون حزبی بسیار ناامیدکننده عمل
کرده است.
پیت بوتیجیج، شهردار سابق شهر «ساوت بند» در ایالت ایندیانا که در نخستین انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها با فاصله بسیار کم از سندرز پیروز شده بود و در نیوهمپشایر با فاصله بسیار کم از سندرز در جایگاه دوم ایستاد، در نوادا با کسب 15.4 درصد آرا سوم شد. اگرچه نوادا برای بوتیجیج چندان خوب نبود اما این سیاستمدار جوان کوشید با یک سخنرانی خوب این شکست را به فرصت پیروزی در ایالت‌های بعدی تبدیل کند و مخاطبان خود را مجاب کند که می‌توانند به او به عنوان یک گزینه جایگزین سندرز نگاه کنند. او انقلاب سندرز را یک «انقلاب ایدئولوژیک و غیرقابل انعطاف توصیف کرد که جایی برای تمام دموکرات‌ها ندارد.» پس از او سناتور الیزابت وارن بود که 10.3 درصد آرا را از آن خود کرد. مایکل، بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک و میلیاردر دموکرات هم که چند روز قبل از انتخابات نوادا برای نخستین بار در مناظره‌های انتخاباتی شرکت کرده بود و به آرای خود در انتخابات نوادا امید بسته بود، شکست سختی در نوادا خورد و حتی نتوانست جایگاه پنجم را به خود اختصاص دهد.
در چنین شرایطی تمام کاندیداهای دموکرات به شنبه آینده و چهارمین انتخابات درون حزبی در کارولینای شمالی و پس از آن به رقابت‌های «سه‌شنبه بزرگ» چشم دوخته‌اند و اگر در این رقابت‌ها هم سندرز بتواند عملکردی مشابه آیووا، نیوهمپشایر و نوادا داشته باشد، دیگر هیچ کس جلودارش نخواهد بود. سندرز هم در سخنرانی پیروزی‌اش در نوادا در جمع حامیان خود به این موضوع که کسی جلودارش نخواهد بود اشاره کرد و گفت: ما یک ائتلاف فرانسلی و فرانژادی شکل دادیم که نه تنها در نوادا پیروز شد بلکه در سراسر کشور پیش خواهد رفت. او حتی پیش‌بینی کرد که در انتخابات تگزاس در ماه مارس هم پیروز خواهد شد.
به گزارش سایت شبکه خبری سی‌ان‌ان، علاوه بر سندرز که پیروز بلامنازع نوادا بود، این رقابت‌های درون حزبی یک پیروز دیگر هم داشت و او کسی نبود جز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا. ترامپ حالا دیگر خوب می‌داند که در حزب دموکرات رقیبی که بخواهد او را به چالش بکشد، وجود ندارد. ترامپی که همچنان از حمایت منسجم حزب جمهوریخواه برخوردار است و کمپین انتخاباتی‌اش همین طور دارد کمک مالی جذب می‌کند، درست یا غلط به سندرز به عنوان سهل‌ترین رقیب انتخاباتی نگاه می‌کند و حالا بسیار خرسند است که همین رقیب سهل در نوادا توانسته تمام رقبای درون حزبی خود را با فاصله بسیار زیاد شکست دهد. از همین رو است که ترامپ شنبه شب در توئیتر برای سندرز پیام تبریک فرستاد و نوشت: «به نظر می‌رسد برنی دیوانه عملکرد خیلی خوبی در ایالت بزرگ نوادا دارد. بایدن و بقیه ضعیف به نظر می‌رسند و هیچ راهی برای مایک کوچک [مایکل بلومبرگ] وجود ندارد که بتواند کمپین خودش را بعد از بدترین عملکرد مناظره در تاریخ مناظره‌های ریاست جمهوری آغاز کند. به برنی تبریک می‌گویم.»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتخابات درون حزبی فاصله بسیار دموکرات ها پیروز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۵۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی والیبال و یک جنگ درون تیمی!

به گزارش "ورزش سه"، پاسورهای دعوت شده به تیم ملی والیبال ایران این روزها در سالن فدراسیون به خوبی تمرین می کنند تا خود را به کادر فنی ثابت کنند و در ترکیب اعزامی به هفته اول لیگ ملتها قرار بگیرند.

محمد طاهر وادی با تجربه‌ترین بازیکن در این پست است. وادی که سال گذشته اکثر بازی‌های تیم ملی را به طور ثابت بازی کرده، حالا احتمالا در آخرین سال حضور خود در تیم ملی نمی خواهد جایگاه اصلی‌اش را از دست بدهد. او که در این فصل به طلسم عدم قهرمانی در لیگ به عنوان پاسور اول خاتمه داد حالا به دنبال صعود به المپیک و تجربه حضور در این تورنمنت جذاب است.

ایلشن داوودی پور و عرشیا به‌نژاد نیز دو پاسور جوانی هستند که اولین حضور خود در اردوی تیم ملی بزرگسالان را تجربه می‌کنند. این دو فصل گذشته با پاس‌های بی‌نظیر خود لیگ را تحت تاثیر درخششان قرار دادند و حالا می‌خواهند در صحنه بین المللی خود را به اثبات برسانند.

داوودی پور و به نژاد مطمئنا به دنبال یک فرصت از سوی کادر فنی خواهند بود تا خود را نشان بدهند. هواداران والیبال نیز می خواهند ببیند پاسورهای جوان تیم ملی که در لیگ خوش درخشیدند در مسابقات ملی چه خواهند کرد. چشم های زیادی به دستان این دو پاسور جوان  دوخته شده است و باید دید ایلشن داوودی پور و عرشیا به‌نژاد با عملکردشان می توانند رضایت کادر فنی و هواداران را جلب کنند یا خیر.

البته علی رمضانی دیگر پاسور حاضر در اردو است و او نیز قابلیت های فراوانی دارد و شاید او بتواند نظر پائز سرمربی تیم ملی را به خود جلب کند. جواد کریمی هم که عنوان تنها پاسور لژیونر دعوت شده به تیم ملی را یدک می کشد، پس از فینال لیگ رومانی خود را به اردو خواهد رساند تا پازل رقابت بین پاسورها کامل و به اوج خود برسد.

دیگر خبرها

  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • تیم ملی والیبال و یک جنگ درون تیمی!
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • مرگ ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه