Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@07:07:58 GMT

ادیب لبنانی: معامله قرن بیانیه دوم بالفور است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۵۹۷۸

رعد این مطلب را در یک نشست فکری با عنوان «معامله قرن، پیامدها و راه های رویارویی با آن» که شنبه شب در بیروت و با حضور شماری از نویسندگان، نخبگان سیاسی و ادبی و فرهیختگان لبنانی و فلسطینی برگزار شد، عنوان کرد.

اخبار بین الملل- وی افزود: در معامله قرن ، سرزمین فلسطین که مالک آن فلسطینیان هستند از طرف آمریکایی ها که حق چنین کاری ندارند به صهیونیست هایی که حقشان نیست واگذار شده و «جیمز بالفور» انگلیسی هم در بیانیه اش چنین کاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه بالفور در تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۱۷ میلادی، توسط «آرتور جیمز بالفور» وزیر امور خارجه وقت بریتانیا و «والتر روتچیلد» سیاست‌مدار یهودی ‌تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شد و در آن از «موضع مثبت» دولت این کشور برای کمک به فلسطینی ها و همزمان «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داده ‌شد.

محتوا و پشت پرده این بیانیه و آن گونه که اجرا شد کوچ دادن فلسطینی ها به روش های خشونت آمیز، زور، تهدید و تطمیع و واگذاری زمین های آنان به یهودیان و تشکیل رژیم اسراییل با عنوان جعلی «دولت عبری» بود.

ادیب لبنانی تاکید کرد: اسراییل در چارچوب سیاست امپریالیستی و نظام سرمایه داری  عمل می کند؛ سیاست و نظامی که از انگلیس به آمریکا منتقل شده است.

در این نشست «محمد مراد» پژوهشگر تاریخ سیاسی و روابط بین الملل گفت: مضمون معامله قرن، خشونت و تروریسم نظری است که پیامدهای زیانباری برای فلسطینیان و کشورهای عربی و اسلامی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: معامله قرن تداعی کننده تجزیه و تقسیم فلسطین و کشورهای یاد شده و تقویت رژیم صهیونیستی است.

پژوهشگر لبنانی با بیان این که ارتباط  تنگاتنگی میان وحدت و آزادی فلسطین وجود دارد، خاطرنشان کرد: راه مواجهه با طرح معامله قرن، موضعگیری یکسان و هماهنگ احزاب و گروه های فلسطینی و حکومت خودگردان، اتکا به عنصر مقاومت، رد کردن همه ی اَشکال سازش و حمایت جدی کشورهای عربی و اسلامی از فلسطین است.

این طرح که هشتم بهمن ماه در واشنگتن رونمایی شد، منطق قطعنامه ها و قوانین جهانی، سازمان ملل متحد، طرح "دو دولت"، اعلان قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین، عقب نشینی رژیم اسراییل تا مرزهای ۱۹۶۷ میلادی و الزام این رژیم به از بین بردن شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن را زیر پا گذاشت.

کشورهایی که به طور مستقیم از طرح معامله قرن زیان می بینند فلسطین، سوریه، اردن و لبنان هستند. این طرح، قدس و بخشی از منطقه کرانه باختری در فلسطین، منطقه جولان در سوریه، منطقه غور در اردن و منطقه مزارع شبعا در جنوب لبنان را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.

همچنین پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان، اسکان دایم بگیرند. معامله قرن می خواهد که این پناهندگان را به شهروندان سوری، اردنی و لبنانی تبدیل کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معامله قرن مجلس اسراییل فلسطین کرانه باختری معامله قرن فلسطین لبنان معامله قرن معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد

جنبش حماس فلسطین در واکنش به بسته شدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرد این اقدام هیچ‌گونه مشروعیتی به این رژیم در اشغال سرزمین فلسطین نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، این جنبش در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: بسته شدن مسجدالاقصی در الخلیل توسط اشغالگران نقض آشکار حرمت مسجد و حق عبادت در آن و نیز پافشاری در یهودی سازی آن است که مردم انقلابی ما اجازه آن را نخواهند داد.

رژیم صهیونیستی به بهانه عید یهودی «پسح»، مسجدالاقصی را به مدت ۲ روز به روی نمازگزاران فلسطینی بست و تنها صهیونیست‌ها اجازه ورود دارند.

رژیم صهیونیستی در چارچوب تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، هر ساله ۱۰ روز این مسجد را در ایام عید یهودی به روی فلسطینی‌ها می‌بندد.

حماس اعلام کرد: این اقدام باطل هیچ گونه مشروعیتی برای اشغال سرزمین و مقدسات ما نخواهد داشت.

این جنبش از توده های مردمی و نیروهای مقاومت خواست به مقابله با این اقدامات تجاوزکارانه علیه سرزمین فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی آن ادامه دهند.

صبح امروز چهارشنبه تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیستی تحت حفاظت شدید نیروهای اشغالگر به مسجدالاقصی یورش بردند.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • هر جوان فلسطینی به قدر یک لشکر تاثیر دارد
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه