Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از دیدار شماری از رهبران احزاب و شخصیت‌های برجسته سیاسی افغانستان با «عبدالله عبدالله» رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» طرف‌ها با تقلبی خواندن نتیجه انتخابات تصریح کردند که برای برون رفت از بحران کنونی باید دولتی فراگیر ایجاد شود.

اخبار بین الملل- عبدالله عبدالله، حامد کرزی ، محمد محقق، کریم خلیلی، گلبدین حکمتیار، باتور دوستم  و صلاح‌الدین ربانی پس از این نشست در بیانیه‌ای مشترک نوشتند که بیانیه 6 ماده‌ای احزاب و شخصیت‌های سیاسی مذکور به شرح ذیل است:

1- اعلام نتیجه انتخابات که بر اساس روند غیرمشروع و در تناقض آشکار با قانون اساسی کشور بنا یافته، بدون شک موجب تعمیق و گسترش بیشتر بحران می‌شود، بنابراین ملت شریف افغانستان آن را قبول نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- بر ضرورت تشکیل یک حکومت فراگیر معتقد به روند صلح که متبلور اجماع سیاسی مردم افغانستان بوده و همکار روند جاری صلح باشد تأکید جدی صورت گرفت.

3- برای جلوگیری از تشدید بحران و صدمه رسیدن به روند صلح، با در نظرداشت حساسیت اوضاع کشور، از کشورهای دوست در منطقه و جهان تقاضا می‌گردد تا نتیجه برخاسته از تقلب را حمایت نکنند.

4- صلح ضرورت حیاتی مردم افغاستان عنوان شد و بر اتحاد و هماهنگی همه سیاسیون کشور جهت به نتیجه رساندن آن از طریق مذاکرات بین‌الافغانی تأکید صورت گرفت.

5- از عملی‌شدن هفته کاهش خشونت و مشخص‌ شدن تاریخ امضای توافقنامه صلح میان  آمریکا و طالبان حمایت صورت گرفت. توقع داریم که این اقدامات منجر به مذاکرات بین‌الافغانی، آتش بس و صلح پایدار در کشور شود.

6- اجماع سیاسی به وجود آمده را اقدام ملی برای آغاز یک کوشش فراگیر و فراگیر به منظور تقویت بیشتر همبستگی ملی و تأمین وحدت و همدلی مردم افغانستان می‌دانیم و از همه شخصیت‌ها و جریان‌های ملی و سیاسی دعوت می‌کنیم تا به این کوشش فراگیر بپیوندند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حامد کرزی قانون اساسی افغانستان افغانستان حامد کرزی عبدالله عبدالله انتخابات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، ۲۱ اردیبهشت انتخابات مرحله دوم مجلس دوازدهم برگزار می‌شود. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که نتیجه انتخابات می‌تواند فراکسیون اکثریت مجلس را مشخص کند، چون تاکنون هیچ مجموعه سیاسی نتوانسته است اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کند و گزینه مطلوب خود را به کرسی ریاست بنشاند.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره اهمیت انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۹ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس آینده در دور دوم انتخابات تعیین تکلیف می‌شوند. از آن ۴۹ کرسی، ۱۶ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است.

وی افزود: کسانی که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند از اقبال نسبی مردم برخوردار هستند، از این رو پیش بینی می‌شود ۲۱ اردیبهشت ماه شاهد یک رقابت مثبت و خوب باشیم. حالا مردم می‌توانند از بین مقبول‌ترین ها، بهترین‌ها را انتخاب و راهی مجلس کنند. انشاءالله همچون دور نخست شاهد حضور و مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه و پاسخ قاطعانه ایران به رژیم صهیونیستی یادآور شد: ما یک نظم نوین جهانی را ایجاد کردیم، از این رو امیدواریم مجلس دوازدهم از این قدرت آفرینی‌ها استفاده و با تمام توان و قوتش شروع به کار کند و اصل را بر وفاق ملی و یکپارچگی سیاسی بگذارد تا انشاءالله برای خدمتگزاری بهتر و قوی‌تر از همان ابتدا گام‌های اساسی بردارد.

وی با اشاره به لزوم توجه مجلس دوازدهم به اولویت‌های مورد نیاز جامعه ادامه داد: امیدواریم مجلس آینده طرح‌ها و لوایحی را به تصویب برساند که قدرت کشور افزون شود.

این فعال سیاسی درباره پیروزی از پیش معلوم لیست اُمنا در تهران اظهار کرد: ۴ فهرست اصلی شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس با هم در تهران رقابت خواهند کرد. از ۳۲ نامزد حاضر در میدان، ۱۳ نفر از فهرست شانا، ۱۱ نامزد مشترک از امنا و صبح امید و ۷ نفر هم اختصاصی آن‌ها هستند؛ به نظر می‌رسد ترکیبی از نامزد‌های آن‌ها انتخاب و به مجلس راه می‌یابند.

دیگر خبرها

  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت