Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@10:59:08 GMT

سندرز نشست لابی صهیونیستی را بایکوت کرد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۶۱۲۳

سندرز نشست لابی صهیونیستی را بایکوت کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، برنی سندرز شامگاه یکشنبه در حساب کاربری خود نوشت مردم اسرائیل حق دارند در صلح و امنیت زندگی کنند همانگونه که مردم فلسطین حق دارند.

وی ادامه داد: من همچنان نسبت به چارچوب فراهم شده آیپک برای مقامات، که تعصب و مخالفت با حقوق اساسی فلسطینیان را تاکید می کند، نگران هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اضافه کرد: به این دلیل، من در کنفرانس سالانه آیپک شرکت نخواهم کرد.

سندرز در مقام رئیس جمهوری احتمالی اظهار کرد: به عنوان رئیس جمهوری من از حقوق هر دو طرف اسرائیل و فلسطین حمایت خواهم کرد و هر کار ممکنی را برای برقراری صلح و امنیت در منطقه انجام می‌دهم.

لابی صهیونیستی در واشنگتن عصبانیت خود را از بیانیه سناتور یهودی آمریکا اینگونه نشان داد که "سناتور سندرز هیچ گاه در کنفرانس ما حضور نیافته است و بیانیه شوکه آور وی هم گواه آن است".

این لابی صهیونیستی اقدام سندرز را در "مخالفت با حضور همکاران وی از سنا و مجلس نمایندگان اعم از دموکرات و جمهوریخواه" دانسته و تاکید کرده است "کسانی که در این کنفرانس شرکت می کنند به دنبال حمایت از روابط آمریکا و اسرائیل هستند اما سندرز با حمله به چنین نشست سیاسی دو حزب آمریکایی، در واقع به همکاران خود و میلیون ها آمریکایی که درکنار اسرائیل ایستاده اند، اهانت می کند. حقیقتا شرم آور است".

نشست آیپک از یازدهم تا سیزدهم اسفندماه امسال در واشنگتن برگزار می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب سندرز نامزد دموکرات ها انتخابات آمریکا بایکوت کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۶۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی ایالت ورمونت امروز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فاجعه انسانی را در غزه ایجاد کرده است.

این سناتور آمریکایی در ادامه تصریح کرد: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی یهودی‌ستیزی نیست، بلکه روشن کردن یک حقیقت است.

وی در ادامه افزود: ما باید به هر شکلی با یهودی‌ستیزی مخالفت کنیم. کاری که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست نتانیاهو انجام می‌دهد، در تاریخ معاصر جنگ‌ها بی‌سابقه است. آنها (اشغالگران صهیونیست) در ۶.۵ ماه گذشته کشته ۳۳ هزار فلسطینی را کشته و ۷۷ هزار تَن را زخمی کرده اند؛ یک سوم از این تعداد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. اسرائیل بیش از ۶۰ درصد از اماکن مسکونی آنها را ویران کرده است.

«برنی سندرز» تأکید کرد: آنها (صهیونیست‌های اشغالگر) سیستم بهداشت و درمان در غزه را ویران کرده اند؛ زیرساخت‌ها را از بین برده اند. برق نیست. آب بسیار کمی وجود دارد.

سناتور آمریکایی ایالت ورمونت در ادامه افزود: در حال حاضر احتمال وقوع گرسنگی و قحطی گسترده در غزه وجوددارد. وقتی شما این اتهامات را مطرح می‌کنید، این یهودستیزی نیست؛ بلکه واقعیت دارد. یهودی ستیزی، اسلام هراسی و سایر اشکال تعصب را به هر شکلی محکوم کنیم. ما باید به فاجعه انسانی بی سابقه‌ای که در حال حاضر در غزه رخ می‌دهد توجه کنیم. آنها دارند غزه را به طور کامل ویران می‌کنند.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا