Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:57:03 GMT

ملخ ها در پارسیان زمین گیر می شوند

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۶۱۵۶

ملخ ها در پارسیان زمین گیر می شوند

مجتبی رضاپور شامگاه یکشنبه درنشست ستاد هماهنگی مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان افزود: مدیریت جهادکشاورزی پارسیان نیز آمادگی لازم را برای مقابله با هجوم ملخ های صحرایی به باغ ها و مزرعه های کشاورزی را دارد. 
وی با اشاره به هجوم ملخ های صحرایی به برخی از مزرعه های بخش مرکزی پارسیان اظهارداشت:هم اکنون ۹۰۰ لیتر سم از تهران و ۳۰۰ لیتر سم از بندر لنگه   خریداری شده  و روزانه ۲۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان سم پاشی خواهدشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار پارسیان اظهارداشت: همه اعضای ستاد بحران مبارزه با ملخ صحرایی باید براساس تکالیفی که دارند همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم این بحران را مدیریت و پشت سر بگذاریم.
‎رضاپور در ادامه بر همکاری دهیاران و اعضای شورای روستاها و همچنین ادارات عضو ستاد بحران با مدیریت جهاد کشاورزی در جهت رصد و پایش ملخ در سطح شهرستان تاکید کرد.
وی با بیان این که مهم ترین مولفه مقابله با هجوم ملخ های صحرایی در مزارع، اقدامات سنجیده با همکاری و همراهی کشاورزان است ، گفت : داشتن امکانات و تعامل و همراهی مدیران دستگاه های اجرایی و در اختیار گذاشتن خودروهای ادارات در راستای مبارزه و سم پاشی در جهت سریع تر پیش بردن اهداف عنوان کرد.
‎فرماندار پارسیان تاکید کرد: ادارات متولی امر نسبت به اطلاع رسانی جهت آگاهی مردم و کشاورزان از خطرهای ناشی از هجوم ملخ و پیامدهای های آن و همچنین روش های مقابله و پیشگیری اقدام نمایند.

شهرستان پارسیان در دورترین نقطه غرب هرمزگان واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی پارسیان استانداری هرمزگان هرمزگان ملخ صحرایی پروندهٔ خبری بازگشت ملخ‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پارسیان استانداری هرمزگان هرمزگان ملخ صحرایی وزارت جهاد کشاورزی پارسیان استانداری هرمزگان هرمزگان ملخ صحرایی هجوم ملخ ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد

کریمی مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی از ۱۰ سال قبل شروع شد که بخش از آن اجرا و بخش دیگر آن در سه سال اخیر انجام شد.

بیشتر بخوانید

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

وی افزود: هم اکنون این ایستگاه پمپاژ به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان فلارد آبرسانی می‌کند.

وی گفت: در قرارداد با بخش خصوصی آین آمادگی وجود دارد تا طرح آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اجرا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • آزادسازی ۲هزار متر از زمین های کشاورزی در رامسر
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • زمین لرزه فاریاب خسارتی نداشت
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر