Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@06:32:01 GMT

اتوبوس‌های برون‌شهری استان قزوین ضدعفونی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۶۳۸۷

اتوبوس‌های برون‌شهری استان قزوین ضدعفونی می‌شوند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: اتوبوس‌های ناوگان مسافربری این اداره کل به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و رعایت بهداشت، شستشو و ضد عفونی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین  جبار قهاری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در دومین نشست کمیته حمل ونقل ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین که در آستانه فرارسیدن نوروز و اتخاذ تمهیدات جهت خدمات رسانی به مسافران در آغاز سال جدید برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نگرانی عمومی از انتشار آن، به منظور جلوگیری از آلودگی و افزایش ریسک آن، با نظر و همکاری دانشگاه علوم پزشکی بر رعایت موارد بهداشتی و پاکیزگی عمومی ترمینال تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این راستا علاوه بر نصب بنرهای آموزش بهداشت در پایانه ها، امروز با ارسال دو نامه به شرکت‌های مسافربری، شستشو و ضدعفونی کردن اتوبوس ها و الزام پیاده کردن مسافران در محل ترمینال مورد تاکید قرار گرفته است.

 قهاری ادامه داد: اولین نشست  کمیته حمل ونقل ستاد خدمات سفر که در روز ۱۳ بهمن ماه برگزار شد مصوبات مهمی از جمله آماده سازی و زیباسازی پایانه‌های مسافربری، انجام نظارت بر نرخ حمل مسافر و رسیدگی به شکایات، اتخاذ تمهیدات کنترل رفتارهای پرخطر و حادثه ساز رانندگان توسط پلیس راه، تشدید کنترل صورتحساب های مسافربرهای کرایه ای در تمام محورها با اولویت مسیرهای الموت و تاکستا و  اعلام گلوگاه های حمل مسافر توسط خودروهای غیر مجاز به پلیس راه و پلیس راهور جهت برخورد قانونی داشت.

 وی گفت: در راستای خدمت رسانی به هموطنان در تعطیلات نوروز، موضوعات فروش اینترنتی و حضوری بلیط اتوبوس، بکارگیری حداکثر ظرفیت ناوگان مسافربری، نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت های حمل و نقل عمومی مسافربری جاده ای و مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین،  بازدید و نظارت کارگروه خدمات سفر استان  برمراکز مجتمع های خدماتی- رفاهی و بین راهی ، رستورانها و نمازخانه های بین راهی، تامین سوخت مورد نیاز جایگاههای سوخت در محورهای مواصلاتی استان، عملیات امداد رسانی و کاهش زمان رسیدن به صحنه تصادفات و حوادث جاده ای از جمله اقدامات ضروری است که باید انجام شود.

قهاری همچنین از تشکل‌های صنفی مسافربری، شرکت‌های مسافربری و رانندگان تحت پوشش جهت اعزام کاروان های راهیان نور و جابجایی مسافران نوروزی خواست از ناوگانی استفاده کنند که استاندارد و مجهز به تجهیزات کامل و فاقد هرگونه نقص فنی باشد.

گفتنی است استان قزوین دارای ۴۳ شرکت مسافربری است و ۲۱۰دستگاه اتوبوس، ۵۸۵ دستگاه سواری و ۱۷۴ مینی بوس جهت حمل مسافر در آن فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ضدعفونی کرونا قزوین اتوبوس استان قزوین حمل و نقل اداره کل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد

سرهنگ علی مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صبح امروز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا با تعداد ۱۳ مسافر در محور موته به گلپایگان به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده از سطح راه خارج شده است.

وی افزود: این حادثه فوتی نداشته اما تعداد ۴ نفر از مسافران اتوبوس مجروح و پس از اعزام به مراکز درمانی به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان به رانندگان به خصوص رانندگان ناوگان عمومی مسافربری توصیه کرد، هنگام رانندگی از انجام مواردی که باعث حواس پرتی و انحرافات ذهنی راننده می‌شود خودداری و توجه کامل به جلو داشته باشند.

کد خبر 6087989

دیگر خبرها

  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد